En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

De vill ha högre lön.

Har inte kollat upp Gävle så noga, det blev ju inaktuellt med val av BB ganska fort.

Gävle? Var det inte dom som ville ta bort lustgasen vid förlossningarna? Har för mig att dom fick backa på det.

Jo det var Gävle. Jasså de fick inte sluta med lustgasen, det tycker jag låter väldigt bra.

Min syster som haft problem att bli gravid fick i januari komma in på operation eftersom de sett "något" på ultraljud.
Som tur var var det bara en polyp som de plockade bort. Den satt ivägen men kommer inte ihåg vad som menades med det.
Nu plussade hon precis och jag är otroligt glad för hennes skull :)

Ville bara berätta att ibland kan det vara väldigt enkelt åtgärdade orsaker som bidrar till svårigheterna att bli gravid.
Men då ska man ju få hjälp att hitta felet också, hon hade symptom på endometrios och det var därför hon blev ultraljudad från första början.

Håller tummarna för er alla i tråden, och ännu lite extra till er som kämpat länge nu!

De vill ha högre lön.

Har inte kollat upp Gävle så noga, det blev ju inaktuellt med val av BB ganska fort.

Då var det nog därifrån barnmorskan kom som blev intervjuad. Det var pga lönen som dom hade slutar. Undrade vilket sjukhus det var. Nu vet jag :D (kan ju vara bra att veta vilka BB man skall hålla sig undan ifrån)

Nej det är ju helt vansinnigt att sluta med lustgasen. Speciellt som det var pga snålhet. Andra sjukhus har investerat pengar för att bygga bort problemen med lustgas.

Gävle rekommenderade (och rekommenderar fortfarande) andra metoder och påstår att dom är precis lika bra. Säkert säger jag bara :meh:

Om inte annat så är det jäkligt gott att vara helt borta i lustgasdimman om dom måste sy där nere.

Sen jag älskar min andning den gör enorm nytta men jag älskar min lustgas ännu mer dom där sista två centimetrarna.

Ja, det var visst 28 barnmorskor som gick samtidigt och fler är på gång. De tyckte de (med all rätt) var värda mer lön eftersom de har två leg (först sjuksköterska och sen som barnmorska) och det gick inte ledningen med på.
Däremot har visst ledning råd att anställa en konsult för 4,2 miljoner som ska få ordning på ackis....känns lite snävt i mina ögon.

Igår kväll fick jag reda på att en av mina bästa vänner och hennes sambo väntar barn. Jag är så glad för deras skull, men avundsjukan lurar i bakgrunden. Jag och sambon håller på att renovera hus, vi har kommit en bra bit på väg, absolut, men även haft en del motgångar. Jag fick en sjukdom samtidigt som vi flyttade, jobbar bara deltid pga fler sjukdomar. Vår hjälp vi skulle fått med huset minskade rejält pga andras sjukdom. Nu kommer inte ens min egen far kunna hjälpa till då han är dödligt sjuk....
Min vän och hennes sambo har också renoverat ett hus, de har fått hur mycket hjälp som helst och även om de har högre skulder än vi har de även högre inkomster. Och nu väntar de alltså barn.
Jag gläds för dem, det gör jag verkligen. Men ibland känns livet bara orättvist. Jag och sambon hade också tänkt börja producera men så kom min fars sjukdom i vägen och jag har valt att lägga min ork där för att kunna finnas till hands.

Nu har jag fått gnälla av mig lite....

Åh vad tungt! Livet är f-n inte rättvist! Inte någonstans!

Kram på dej!
Miks

Den där avundsjukan är så jobbig.

Jag har en sån. Snygg, smart, smal trevlig osv. Och gravid på första försöket. Har råd med fin lägenhet, häst och städhjälp. Blä. Gravid på första försöket.

Det är ju inte hennes fel men det är svårt ändå.

I know the feeling!

Kl
Här hemma har sambon gjort ett sim-test. Det var positivt så det var ju bra. Nu får han lov att dressera de där jäkla simmarna också!
Jag fick ÄL-flytningar igår. En vecka före beräknad ÄL. Lite mysko. Jag ska inte ens börja testa den här cykeln förrän på måndag. Tog ett test igår men det var negativt. Nu får jag börja testningen några dagar tidigare.

Gick iallafall på er linje och köpte sånna där test på nätet. Nu kör jag både Apotekets och testlagret denna månad för att se hur de nya är att läsa av. Känns säkrast. De är ju sjukt mycket billigare så funkar de lika så blir det ju en mycket mer ekonomisk affär.

Sambon kläckte igår att vi kanske ska ligga varannan dag hela månaden. Ja, jo det känns som att vi kanske måste ta det steget snart för här blir det ju inga barn gjorda ;)

Mvh Miks

Jag ska lämna blodprov nästa vecka, tänkte ringa på måndag. Sambon har äntligen vettig mängd jobb så han tänkte lämna sitt precis före läkarbesöket. Kan bli spännande...

Rent historiskt är det nog visserligen svårare att ta prov för mig ändå :p

+Miks

Såklart var det även på första försöket...de trodde inte det skulle gå så fort.
Idag biter avundsjukan verkligen i mig. Hoppas solen och blåsten ute kan få bort det värsta.

Tack för förståelsen!

Är det någon serie du kan rekommendera? Vi har precis skaffat HBO Nordic, så tar gärna emot tips.

De serier jag följer just nu, eller har följt tidigare, är True Blood, Game of Thrones och Girls. Girls är lite speciell men jag gillar att karaktärerna inte är så perfekt snygga och vältränade :).

Det känns som om jag ska få värsta mensen i morgon men det är 1,5 veckor kvar till BIM. Jag fattar ingenting?

Växtvärk i livmodern pga ett foster? Det står ju så i en av mina böcker, att det är vanligt att det känns som om mensen är på väg så man lätt tror det när det i själva verket är livmodern som stretchar lite.

Måste konsultera boken innan jag svarar på det :D
Men jag har för mig att vissa kan känna när ägget fäster.

Måste konsultera boken innan jag svarar på det :D
Men jag har för mig att vissa kan känna när ägget fäster.

hoppar in i tråden. Jag kände det. Visste direkt att "nu är jag gravid"....;) det kändes nästan som mensvärk....sedan började jag reagera på lukter.

Tre droppar blod i trosan nu när jag var på toa. Det känns ju dock som om det är för tidigt liksom :crazy:

Nidblödning? Det kan komma när ägget fäster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 299
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar