En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Då är det nog ngt annat. Tror jag hade äl för 4-5 dagar sedan

Enligt mina böcker + internet så kan det ske så tidigt :)

Kl
Här är det mest väntan till helgen för att se om mensen kommer. Jag är orolig både för att inte plussa, och för att plussa. Det känns ju så på riktigt nu! :nailbiting:
Men men, samtidigt så är jag ganska lugn ändå och tänker "det blir när det blir". Ju längre tid det tar, desto mer tid till annat. Känns skönt att inte motarbeta det med en spiral iaf ;)

Kan vara nidblödning, alla följer ju inte skolboken ;) så jag vinkar av dig nu då :p

Kan vara nidblödning, alla följer ju inte skolboken ;) så jag vinkar av dig nu då :p

Nä gör inte det. Skulle det mot förbjudan vara en nidblödning så ställer jag in mig på ett tidigt MF. Tror tyvärr inte att det kommer bli ngn bebis denna gången heller. Faktum är att jag är inne i stadiet då jag tvivlar på om det övht blir ngn bebis för vår del :(

KL

Sorry men ni får stå ut med att jag skriver av mig lite efter mitt missfall. Har pratatvarit min barnmorska och hon sa att vi bara skulle köra på så fort vi känner oss redo. Jag blev gravid på första försöket med både dottern och änglabarnet så vi får väl se vad lätt det går nu.
Har mer eller mindre slutat blöda och det känns skönt att den delen snart är över.

Hur funkar det med mensen nu efter missfall? Borde den komma när den ska komma om jag inte varit var gravid och fått missfall eller hur funkar det?

Efter mina missfall har mensen kommit ganska precis som vanligt efter. Skiljt ett par dagar nån gång men för det mesta har det varit i vanlig tid. Är ganska punktlig i vanliga fall så vet inte om det spelar någon roll. Alla är ju olika.
Mina missfall har ju varit ganska tidiga dock.

Min mens är åxå väldigt punktlig så då kanske den kommer till helgen eller i början av nästa vecka isåfall. Det lär märkas.

Det beror lite på när du testar negativt. Dvs allt hCG har gått ur kroppen. På vissa kvinnor tar det lite längre. Men man brukar räkna med att man får mens igen ca 4-6 veckor efter missfallet.

Det är bra om du tar ett gravtest så att du ser om det är minus eller inte. Risken är annars att om du blir gravid med en gång igen så vet du inte om du är gravid eller om det bara är hCG-rester kvar i kroppen.

JA! Synd att du är så långt borta. Annars kunde vi sitta och gråta nånstans tillsammans.

Vi har varit och kollat på hus idag, och håller på att fundera över ifall vi ska bygga på tomten vi får gratis, eller ifall vi ska köpa huset vi tittade på. Rätt stora saker att tänka på, och det är helt skönt att ha nåt annat på hjärnan än sin stackars livmoder.

Får jag haka på deppgänget?
Även om vi fick ett positivt sim-test känns en graviditet och en bebis vääääldigt långt bort. Suck och depp... Just nu kan jag inte ens hitta något att se fram emot. Då har vi ändå en resa inbokad i april/maj. Inte ens den känns kul. Suck. På jobbet idag började vi prata om att anmäla oss till midnattsloppet. Förra året vid samma tid tänkte jag att "hihi, visst jag anmäler mig sen när augusti kommer och jag är gravid så hittar jag på en ursäkt". I år är jag mer "jahapp, vi kör väl igen då..."

Mvh Miks

Idag ska jag försöka lämna ifrån mig lite blod.
Jag är ibland galet svårstucken och jag fryser redan :crazy:

Hoppas det går bra!
Du får gå upp för några trappor innan och köra lite pausgympa så du får upp värmen och cirkulationen så går det säker jättebra!

Lycka till!
Miks

Tack för tipset. Får beställa hem en hög graviditetstest så det finns hemma :-)

Det har varit ganska skönt den här tiden utan möjlighet till plus.

Inget hopp, ingen besvikelse.

Men jag är nervös för att lämna blod, det känns så slutgiltigt på något vis :eek:

Klart du får. :)
inte för att jag är direkt glad över att du vill tillhöra vår lilla trupp, jag vill ju inte tillhöra vår lilla trupp heller :cautious:

Just nu är jag oerhört glad över att våren gjort sitt intåg så att man åtminstone får lite positiv feeling. Tjejmagen värker fortfarande och med en beräknad BIM om 6 (mina beräkningar) till 8 (enligt app) dagar så ser jag inte direkt fram emot resten av veckan om det ska fortsätta såhär hela vägen till mensen.

Normalt sett brukar jag känna mig lite konstig 2 dagar innan mens och dagen innan får jag ont. Nu har jag haft ont i 4 dagar redan :yuck:

Förresten så ägnade jag mig åt lite självplågeri igår (varför?????). Bästa kompisen väntar barn nummer 2 till sommaren så vi ägnade en hel timme åt att prata syskonvagn. Självklart ägnade jag 2 timmar till därefter åt att själv kolla barnvagnar. Har ju gjort det förut så jag vet vad jag vill ha om den dagen kommer att det blir aktuellt. Nu tog jag det dock ett par steg längre (såklart). Jag kollade nämligen upp vad det kostar att köpa den ena vagnen (vi kommer ha 2 om vi får barn) i USA gentemot Sverige. Kollade vad det kostar att ta med sig den på flyget osv och räknade snabbt ut att det lönar sig att be våra vänner som pendlar däremellan att ta med sig en vagn.

Varför gör jag såhär??? :meh: Varför kan jag inte bara finna mig i att det kanske inte blir några barn för vår del??

Det värsta är att jag alltid gör såhär. Jag ligger oftast redan 10 år framåt i tiden i planeringsstadiet. Ngt min man blir (med all rätt) fullkomligt vansinnig på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 299
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar