En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Vi låg bara 5dgr före Äl och ingen mens än idag så jag var ju tvungen att kolla.

Men nepp, inte en tillstymmelse till streck.

Vilket ju var väntat, förstås!

Köpte som sagt ägglossningsstickor förra veckan. Har testat denna veckan. Beräknad ägglossning är ju idag, men har knappt varit en tillstymmelse till streck på stickorna än. (Förutom kontrollstrecket då).
Var är min ägglossning? Kanske inte konstigt att jag inte blivit gravid på alla dessa månader om jag inte har ägglossning då jag borde ha det. Eller inte har ägglossning alls? O_o

Stickor är guld!

Jag testar morgon och kväll för att fånga upp stegringen, i början blev det många dagar men nu är det Max tre, är ju "erfaren" ;)

Fortsätt testa! För mig blev utslagen helt annorlunda efter att jag börjat äta D-vitamin. Från svaga streck till jättetydliga.

Vilken tid på dygnet har du testat?

Testa två gånger om dagen nästa gång.

Jag har testat med ÄL-test från både Apoteket och Clear Blue. På dem får jag tydliga streck och kan följa dagarna väldigt bra. Nu köpte jag från testlagret och har kört dubbelt denna månad. Jag tycker att testlagret är svårare att läsa av. Igår kväll hade jag förvisso två streck men inte två lika starka. På Apotekets är teststrecket starkare än kontroll. På Clear Blue en tok-glad gubbe. Hade jag bara kört testlagret hade jag faktiskt tvekat om jag hade ägglossning eller inte.

Vilka tester har du?

Vad kör ni andra?

Mvh Miks

Stickor är guld!

Jag testar morgon och kväll för att fånga upp stegringen, i början blev det många dagar men nu är det Max tre, är ju "erfaren" ;)

Fortsätt testa! För mig blev utslagen helt annorlunda efter att jag börjat äta D-vitamin. Från svaga streck till jättetydliga.

Jag fortsätter! :)
Äter D-vitamin året om (på vintern dubbel dos), då jag tycker jag blir lite piggare och mindre deppig av det.

Jag har testat med ÄL-test från både Apoteket och Clear Blue. På dem får jag tydliga streck och kan följa dagarna väldigt bra. Nu köpte jag från testlagret och har kört dubbelt denna månad. Jag tycker att testlagret är svårare att läsa av. Igår kväll hade jag förvisso två streck men inte två lika starka. På Apotekets är teststrecket starkare än kontroll. På Clear Blue en tok-glad gubbe. Hade jag bara kört testlagret hade jag faktiskt tvekat om jag hade ägglossning eller inte.

Vilka tester har du?

Vad kör ni andra?

Mvh Miks

Jag köpte iofs de billigaste jag hittade, då ekonomin är lite dålig just nu. :wtf:
Sidan hette graviditetskollen.nu

Testlagret.
Även om stegringen kan vara svår att se i början så tycker jag sänkningen är uppenbar.

Stickor är guld!

Jag har aldrig varit med om en sådan skillnad. Det var verkligen som natt och dag före respektive efter D-vitamin.

Men dom säger ju att D-vitamin kan förbättra äggkvaliten.

Mina magkramper har gått över till ett kittlande (typ), högst välkommet men ändock ngt obehagligt och förvirrande :cautious:

Sååå spännande! Håller tummarna :)
Själv vet jag inte ens om jag ska våga hoppas. Bara tanken på att det finns en mikroskopisk chans gör mig livrädd för ett negativt test.
Och jag tror inte jag pallar fler sådana :(
Just nu känns det som att det inte spelar ngn roll om tant röd dyker upp eller inte för jag kommer inte våga testa mig ändå

Nej du skall absolut inte hoppas!! Bara jobbigt om det blir negativt.
Sen är ju kroppen lite lustig. Jag har haft mens i 27 år och aldrig känt så många symptom som när jag vill bli gravid. När jag sen väl blir gravid så har jag så gott som inga symptom alls :crazy:

Så lämna alla förhoppningar till mig. Det är mitt jobb liksom :D

Så var det för mig med... :meh
Fick med stickorna veta att jag hade äl sekret/känningar 5-6 dagar INNAN riktigt äl.
När ÄL väl kom så var alla tecken borta... Tro tusan att man inte träffade rätt! :p
Så fortsätt testa bara, stegringen kommer förhoppningsvis :)

Kl.
Vet inte riktigt vad jag ska tro längre! Fortfarande extremt öm i brösten, okej..öm är väl världens underdrift! Känns som jag varit på världens gympass och bara tränat bröstmusklerna :O gör liksom ont på ovansidan och ut mot armhålorna och dom kliar jätte mycket! :cautious: Idag på jobbet var jag i gympasalen med några barn, hade Friskis och Svettis mini röris som uppvärmning och satan i gatan vad det gjorde ont att hoppa!!
Sen går humöret upp och ner och sambon klagar på att jag snäser :crazy: jag som aldrig snäser! Och jag känner själv att mitt tålamod är typ lika med noll, jag som annars är väldigt tålmodig, jag känner mig grinig helt enkelt! O_o

Stickningar och pirr i tjejmagen..

Jahapp det återstår vara att vänta! BIM på måndag, vågar inte testa än iaf så väntar lite till!

+ TeamLundver

Vad spännande! Nu hoppas jag på lite plus i tråden igen! Skulle vara sjukt kul! Hejja hejja!

Mvh Miks

Kl

Nu har vi tappat uppdateringarna :)

Februari

fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

Mars

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
Rosen-Knoppen Äl 3/3 BIM 17/3 (app)
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)
Rhinos äl enl app 6/3 BIM 18/3
Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

April

lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
floggingmolly ÄL 2/4 BIM 15/4

Testade negativt idag, jättejättenegativt. Visserligen ingen mens än men känner mig helt som vanligt i kroppen och jag vet ju att min mens kan vara lite smått oregelbunden så den dyker väl upp under helgen. Planerad till idag enligt appen. Annars får jag testa igen :)

Ja min borde kommit igår men inte.

Jag hoppas verkligen att de har tid att spola också när vi är på kliniken, jag bad ju om det och behöva vänta ännu fler veckor på besked är helt värdelöst. Om det är så att det är stopp så vill jag veta det NU så jag kan släppa det här tills vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 718
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 280
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar