En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Man får faktiskt lov att vara en sur kärring ibland, speciellt när det krånglar runt bebistillverkningen.

Det som jag har upplevt är viktigt är att när man inte är en sur kärring så kramar man om sin partner och talar om för denne vilken underbar person denne är som står ut med en fast man är en sur kärring ibland.

Dessutom vänta bara tills du får IVF medicinerna då är sur kärring bara förnamnet :D (behöver ju inte bli så men det är en vanlig bieffekt att bli lite, tja känslosam).

Som det ser ut nu så är allt bra. Skall på RUL 26/3. Ett enormt stressmoment.

Alltså... Jag har börjat läcka bröstmjölk?? Inte jättemycket förvisso, men det blir ju inte snygga fläckar av det... /Torsdagsgnäll

KL

Nu har bebisfabriken stängt i två månader.
Och vad gör jag?

Jo, jag köper fifty shades-triologin på rean. :banghead: :o

kl

Nu har jag beställt ägglossningsstickor för mina sista korvören! Råkade ju köpa en sadel till ena unghästen idag också. :p

Ägglossningen bör väl infalla om en vecka ungefär. Så vi får väl se nu då... Blir det inget denna månaden heller så lägger jag/vi nog bebistillverkandet på hyllan.
Har just kommit igång med ridningen lite smått igen och det känns sååå kul!! Ska även köras in 2-3 unghästar i år helst. Så lägger nog energin på det istället för en ev graviditet, om det inte vill sig...
Känns bra att ha bestämt mig till typ 90% iaf. Ska vara nöjd med mina 2 fina tjejer! :love:

Ja usch det är otroligt jobbigt. Jag är väldigt känslig känslomässigt just nu. Började gråta direkt min älskade häst kom fram till mig i hagen igår kväll, helt utan anledning. Men han gör mig alltid så glad och han är ett otroligt stöd för mig när livet är jobbigt även fast han inte säger nåt så det var väl det som kom över mig. Gårdagen gick till att vänta på att abortpillren skulle göra sitt så jag var rätt matt. Har dottern hemma från dagis idag och hon är verkligen en glädjespridare :-)

Nu längtar jag efter att kroppen ska avsluta detta så vi kan försöka igen. Blev gravid direkt jag slutade med p-pillren både med dottern och nu så det märks om det går lika lätt nu och att bäbis vill stanna kvar.

Här är en till som börjar tröttna på detta. Inatt kom den väntade mensen, och idag har jag haft en så underbar dag med min familj, min man, hästarna och hunden. Då kan jag känna mig så nöjd med det jag har.

Vi får se vad som händer, tror jag.

Jag ska ta och skicka min ansökan till svenska 2 i helgen så jag kan byta jobb sen. Eller börja plugga rättare sagt.

Jag är så fruktansvärt trött på det här.

När vi söker listor så får den som jobbat längst välja först. Men nu sist så fick en som jobbat ett par år kortare än mig den tjänsten jag ville ha.

Jag hoppas de har en bra förklaring, har frågat "stor-bossen".

Nästa vecka ska jag lämna prover till CVL, väldigt delade känslor.

Det var ingen personlig tjänst då? Händer ju att folk missar det att de är personliga tjänster och ej sökbara.

Annars får ju ingen gå före i turordningen. Det måste ha blivit något fel. Eller så har personen år som den kan tillgodogöra sig (tex annat jobb inom företaget).

Men det låter onekligen skumt. Bra att du har koll!!! Har ni listor där ni kan se allas turordningsnr?

Här är en till som börjar tröttna på detta. Inatt kom den väntade mensen, och idag har jag haft en så underbar dag med min familj, min man, hästarna och hunden. Då kan jag känna mig så nöjd med det jag har.

Vi får se vad som händer, tror jag.

Bra att du kan se det fina du har nu omkring dig. Det är ju inte ovanligt att barnaskapandet kryper under skinnet på en och "tar över ens liv". Speciellt om det tar tid.

Man får faktiskt bli less på allt och det finns ju ingen lag på att man måste skaffa barn.

Ibland så tror man att för att livet skall bli så där perfekt så måste man ha barn men det är ju så långt ifrån sanningen man kan komma.

Nej inte personlig.
Men det kan vara så att TL tycker att jag är för otrevlig över radion.

Vilket i så fall kommer som en nyhet.

Ska bli spännande att få svaret!

I just det här fallet vet jag att den som fick tjänsten började två år efter mig. Men jo man kan få se turordningen om man ber om det.

Det här var en extra sökning, så det var inte 450 ansökningar att gå igenom utan kanske 50.

Senast ändrad:

Var det någon speciell tjänst? Hur skulle annars ditt "uppförande" över radion spela någon roll?

Första halvan av dagen är reserv men den har ingen fast körning utan är ffa till för att täcka upp bussbyten, försenade förare och sånt.

Så den är villkorad med att man ska vara trevlig, hitta bra osv.

Och ingen har någonsin antytt något annat vad gäller mig.

Åh, vad jag känner igen mig. Har också egentligen tillverkningsstängt fram tills maj men nu har jag börjat kolla på HBO:serier som innehåller en hel del nuppande vilket resulterade i oskyddat nupp ganska nära äl :nailbiting:.

Tydligen hade minst en till sökt den tjänsten som också har jobbat längre än den som fick den. Kortare än mig dock. Och har haft servicelista förut... Inget svar från personalchefen än.

Hur som gick jag med på att jobba extra imorgon (andra dagen den här veckan) och istället vara ledig när vi ska till CVL och träffa läkaren.

Är det någon serie du kan rekommendera? Vi har precis skaffat HBO Nordic, så tar gärna emot tips.

Första halvan av dagen är reserv men den har ingen fast körning utan är ffa till för att täcka upp bussbyten, försenade förare och sånt.

Så den är villkorad med att man ska vara trevlig, hitta bra osv.

Och ingen har någonsin antytt något annat vad gäller mig.

Ok! Då förstår jag. Då behöver de antagligen inte följa turordningslistan utan kan välja vem dom tycker passar bäst.

Trist! Verkar vara en omväxlande tjänst. Jag hade nog också varit lite sugen på den. Tur att vi inte jobbar på samma ställe. Då hade vi varit konkurrenter :D

Gott när man kan göra fridagsbyten så och spara sina semesterdagar. Apropå det: söker ni semester eller har ni rullande fasta semesterperioder?

Fast semester. Men det går ofta att ändra lite om man frågar snällt.

De måste följa listan på så vis att de ska motivera för facket varför en viss person inte är lämplig för just den tjänsten. Så den motivationen ska man kunna få.

Ibland känner jag för att lägga ner bebisverkstaden. Hur som helst så ska jag först ta reda på hur det står till med fertiliteten...

Vi har också fast semester som rullar så att alla får både de bra och dåliga semesterperioderna.

Skulle du kunna tänka dig IVF om man skulle hitta något fel?

Barnaskapandet kan verkligen suga all energi ur en. Har flera bekanta som hållit på i många år. Några tom 8-10 år. Förstår inte att dom orkar. Men antar att det på något sätt blir en livsstil efter så lång tid. En form av identitet.

Om det bara är äggledaren som strular så det räcker med äggplock och insättning så tror jag att jag gör det.

Rent generellt är jag inte rädd för hormonerna eller så, jag verkar ju må bättre ju mer hormoner det är i omlopp.

Det som tar emot är att det kommer ta sån tid. Är det IVF som krävs så är det minst 18mån kvar innan vi ens kan börja processen och det är så långt dit.

Kl
Nu är man orolig igen, jag ska in på ultraljud imorgon. Har haft lite kramper i magen speciellt vänstra sidan.
Doktorn var lite orolig för grav utanför livmodern..
Imorgon känns otroligt långt borta helt plötslig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 312
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar