En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Beklagar! Hoppas det går fort för kroppen att få ordning på sig! Kram

Vad tråkigt!

Hoppas det snart är er tur igen.

Åh vilket tungt besked! Fy vad jag tycker synd om er! Krama på varandra ordentligt!

Mvh Miks

Håller med! Vi började prata barn seriöst i juli. Det känns som igår :)

Idag fick jag panik över alla kostråd. Jag förstår att jag inte ska dricka alkohol, röka eller överdosera kaffe, men alla fertilitetsråd och undvika-missfall-råd är skrämmande lika en tråkig diet :p
Jag äter faktiskt både godis och chips ibland. Och rött kött. Och dricker inte två liter vatten om dagen. Och jag sminkar mig! Det kan ju vara farliga ämnen i det!
Jag tänkte det skulle räcka med att vara normalviktig, äta folsyra och multivitamin och inte misshandla min kropp på något sätt?
Men nej, nu sitter jag här och nojar över den där Ibuprofen tabletten jag tog igår, och lösgodiset som jag njöt av i söndags. Bäh.

En viktig del att bli gravid är att man skall må bra. Och lite syndande då och då får en bara att må bra så det är inget du behöver oroa dig för :p

Däremot är det bra om du håller dig till parmacetamol istället även om det också är lite omtvistat nu. Dock gäller det först när du är gravid.

Åh så ledsamt. Beklagar :(

Det är jobbigt att gå omkring och tro man är gravid och så har man egentligen inte varit det på flera veckor.

Återigen, beklagar :(

Tack alla!
Det va mest jobbigt från det att den lilla blödningen började tills igår när vi fick veta. Ovissheten va fruktansvärd! Jag var inställd på det värsta och det har nog ändå gjort att vi tagit det rätt bra ändå. Vi försöker tänka att barnet inte var friskt och då gjorde kroppen det den skulle. Men fy va nervösa vi kommer vara nästa gång jag blir gravid :-/

Hotade du med semlor eller? :D

Haha njae men jag påpekade att han under de 5 år vi varit ihop tjatat sig till sex en hel del så då fick han helt enkelt smaka på sin egen medicin igår. :angel:

Har apont på höger sida nu så ev. är det ägglossning.. Borde vi ha mys ikväll också isf eller klarar sig mannen undan med bara igår? Jag kan ju köra en övertalningsoffensiv till om det skulle knipa :o

Haha njae men jag påpekade att han under de 5 år vi varit ihop tjatat sig till sex en hel del så då fick han helt enkelt smaka på sin egen medicin igår. :angel:

Har apont på höger sida nu så ev. är det ägglossning.. Borde vi ha mys ikväll också isf eller klarar sig mannen undan med bara igår? Jag kan ju köra en övertalningsoffensiv till om det skulle knipa :o

:D :D :D

Jag är ju av den åsikten att det aldrig är fel att nuppa (vare sig det behövs eller inte) :D

Jag råkade ut för samma sak som du och nästa gång jag blev gravid och skulle vänta till v 8 för att göra ett ultraljud var hemska. Trodde jag skulle gå sönder.

När jag låg där sen i gynstolen och läkaren log och sa att allt såg bra ut och jag fick se den sprattlande lilla krabaten så började jag störtgråta och kunde inte sluta. Det var som om all spänning byggt upp under alla de veckor jag inte visste släppte (inte helt omöjligt att det var så).

Jag lider verkligen med dig.

En av läkarna som jag träffade i samband med missfallet sa något som hjälpte mig väldigt mycket (jag var alltså totalt förstörd av missfallet). Hon sa att "Du får tänka på att den lilla stund som det lilla pyret levde så levde det i den bästa av alla världar. Helt trygg och skyddad från allt ont och hemskt". Mig gav det en enorm tröst.

Tar sista knappen och skriver av mig lite.
Var hos läkaren igår på dag 14 i cykeln efter en dubbeldos av Pergo,skule kolla om det fanns någon antydan till äl. snacka om förvåning när hon på ultraljud fick se en cysta på typ 4cm i äggstocken som tydligen kunde bli en biverkning av just Pergo hormoner! Den var tydligen inte farlig så men all behandling avbruten nu tills den försvinner av sig själv om typ 1-2 månader,lite oklart hur lång tid behövs,fått en ny koll tid om en månad till att börja med. Sen tyckte hon vi skulle börja titta på detta med IVF för de vill inte mata med fler hormoner i tablettform till mig.

Visst är IVF ganska vanligt nuförtiden men man hade ju någon sorts förhoppning ändå att det skulle räcka med lite tablett hjälp för att få till äl och bli gravid,trodde väl aldrig att det skulle gå så långt som ivf :( gubben försöker hålla sig positiv för min skull men jag känner att jag blev rätt knäckt över detta med cystan och så detta vanliga tjatet om att gå ner i vikt så mycket som möjligt. Hoppas det går enklare nu när man slipper hormoner iaf ett par månader åtminstone.

Min läkare ringde mig nyss! Han jobbar sent han..:D

Iaf så sa han att blodprovet i Januari visade normalt prolaktin och även att jag hade äl. Jag sa att jag missat testdatumet i Feb för att jag aldrig fick tag på honom så jag kunde få en remiss men jag sa att jag enligt stickor haft äl. Han tyckte det lät jättebra eftersom jag inte gått på så hög dos så han verkade positivt överaskad att värderna ordnat till sig så pass snabbt:) Han sa att jag ska försöka se om jag har äl enligt stickorna denna månaden och visar dom att jag har det och jag inte råkar bli gravid så ska jag ringa till honom så skulle han fixa remiss till fertilitetsklinik:-) Känns skönt att det händer något!

Känns som att det är påväg att bli bättre med sambon nu. Igår hade vi lite försoningsnuppning sådär lagom ett par dagar innan äl förhoppningsvis;)

Jag råkade ut för samma sak som du och nästa gång jag blev gravid och skulle vänta till v 8 för att göra ett ultraljud var hemska. Trodde jag skulle gå sönder.

När jag låg där sen i gynstolen och läkaren log och sa att allt såg bra ut och jag fick se den sprattlande lilla krabaten så började jag störtgråta och kunde inte sluta. Det var som om all spänning byggt upp under alla de veckor jag inte visste släppte (inte helt omöjligt att det var så).

Jag lider verkligen med dig.

En av läkarna som jag träffade i samband med missfallet sa något som hjälpte mig väldigt mycket (jag var alltså totalt förstörd av missfallet). Hon sa att "Du får tänka på att den lilla stund som det lilla pyret levde så levde det i den bästa av alla världar. Helt trygg och skyddad från allt ont och hemskt". Mig gav det en enorm tröst.

Vad fint sagt av läkaren! År nog inte alltid lätt att vara läkare i sådana situationer. Man vill ju inte säga något som är fel liksom.

Tar sista knappen och skriver av mig lite.
Var hos läkaren igår på dag 14 i cykeln efter en dubbeldos av Pergo,skule kolla om det fanns någon antydan till äl. snacka om förvåning när hon på ultraljud fick se en cysta på typ 4cm i äggstocken som tydligen kunde bli en biverkning av just Pergo hormoner! Den var tydligen inte farlig så men all behandling avbruten nu tills den försvinner av sig själv om typ 1-2 månader,lite oklart hur lång tid behövs,fått en ny koll tid om en månad till att börja med. Sen tyckte hon vi skulle börja titta på detta med IVF för de vill inte mata med fler hormoner i tablettform till mig.

Visst är IVF ganska vanligt nuförtiden men man hade ju någon sorts förhoppning ändå att det skulle räcka med lite tablett hjälp för att få till äl och bli gravid,trodde väl aldrig att det skulle gå så långt som ivf :( gubben försöker hålla sig positiv för min skull men jag känner att jag blev rätt knäckt över detta med cystan och så detta vanliga tjatet om att gå ner i vikt så mycket som möjligt. Hoppas det går enklare nu när man slipper hormoner iaf ett par månader åtminstone.

Jobbigt när det blir så. Ingen tröst förstås men det är en väldigt vanlig biverkning av Pergo.

Jag önskar dig ur djupet av mitt hjärta att du skall få en bebis. Tyvärr finns ju inga garantier däremot kan jag till nästan 100% garantera dig att när du väl sitter med en bebis i famnen så kommer sättet den blev tillverkad på spela ingen som helst roll. (Ingen tröst det heller men jag hoppas att kanske, kanske kan det ge dig en ny målbild sen är det väldigt vanligt att känna som du känner inför IVF och fullt normalt)

Jag tycker att du verkar ha en riktigt go sambo i alla fall :)

Min läkare ringde mig nyss! Han jobbar sent han..:D

Iaf så sa han att blodprovet i Januari visade normalt prolaktin och även att jag hade äl. Jag sa att jag missat testdatumet i Feb för att jag aldrig fick tag på honom så jag kunde få en remiss men jag sa att jag enligt stickor haft äl. Han tyckte det lät jättebra eftersom jag inte gått på så hög dos så han verkade positivt överaskad att värderna ordnat till sig så pass snabbt:) Han sa att jag ska försöka se om jag har äl enligt stickorna denna månaden och visar dom att jag har det och jag inte råkar bli gravid så ska jag ringa till honom så skulle han fixa remiss till fertilitetsklinik:-) Känns skönt att det händer något!

Känns som att det är påväg att bli bättre med sambon nu. Igår hade vi lite försoningsnuppning sådär lagom ett par dagar innan äl förhoppningsvis;)

Gott! Då är ni ju på G på alla sätt :up:

Vad fint sagt av läkaren! År nog inte alltid lätt att vara läkare i sådana situationer. Man vill ju inte säga något som är fel liksom.

Hon var verkligen en underbar läkare. Har haft henne igen nu och då har jag talat om för henne hur stor skillnad hon gjorde för mig.

Snäll du är Tack för sympatin! Är så skönt att få några tröstande ord ibland när man bara skriver av sig, han är jätte go min man och jag känner mig som en sur kärring mest ibland när jag inte mår så bra och blir så nere och negativ. Svårt att hålla inne den irritation som bubblar över.
Vem hade trott att det skulle vara så jobbigt att bli gravid:cautious:

Går det bra med din lilla i magen då? :)

jag hoppas alla längtande i denna tråd får sin bebis önskan uppfylld snart för det har alla förtjänat efter det oftast hårda slitet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 321
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar