En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ja, man blir ju lite stressad över sånt.

kl

Här har ägglossningen varit superkonstig. Inget äl-sekret :crazy:

Dom som kan säger att man brukar ägglossa ca 10 ggr av 12. Kanske är en sådan gång?

Kl

Var det idag Emor skulle göra UL? Eller var det på torsdag?

Kl
Februari

fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

Mars

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
floggingmolly Äl 1/3 BIM 14/3
Rosen-Knoppen Äl 3/3 BIM 17/3 (app)
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)
Rhinos äl enl app 6/3 BIM 18/3
Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

April

lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4

Så, lite uppdaterad! Jag är i glädje/skräckkänsla nu. Går runt och tänker "Omg, vi kanske är på väg att bli gravida!" och sen "Åååh nej hur ska jag berätta det här för mamma?".
Fy vad jag hatar att det är så viktigt för mig. Jag kommer ha två terminer kvar av min utbildning OM vi får till det direkt. Vi har räknat på ekonomin (tufft, men det går) och bestämt att jag ska försöka att inte ta uppehåll (mycket hemmastudier). Om jag måste ta en termins uppehåll så känns det ändå bättre än att vänta tills jag fått jobb och vara hemma då- när jag tar examen vill jag komma igång och jobba! Sambon är guld och stöttar och kommer ta mycket ansvar. Vi är i trettioårsåldern. Vi har tagit ett beslut, som vi står för. Ändå är jag så rädd att mamma inte kommer bli glad alls- och då kommer jag störtböla :( :(

Nåja. Det får ge sig när den dagen kommer. Försöker tills dess fokusera på glädjen istället för skräcken :D

Lycka till emor!!!

Här är jag inte klokare är jag rädd. Vid vul syntes en blåsa i livmodern, skulle kunna vara början på en grav, men för tidigt att säga, vilket jag misstänkte. Nåväl, läkaren ville boka in mig på en ny tid om tre veckor, sköterskan bokade in mig på en om två. Så då väntar jag lite till...

Vad jobbigt med ovissheten! Här hålls det iaf tummar till höger och vänster :)

Dom som kan säger att man brukar ägglossa ca 10 ggr av 12. Kanske är en sådan gång?

Hoppas inte. Då jag var hos gyn senast såg han ju blåsor på båda sidorna, och det fanns en på var sida som var stor, och alltså den som står näst i kö. Så jag hoppas att den lossnat.

Vi är i trettioårsåldern. Vi har tagit ett beslut, som vi står för. Ändå är jag så rädd att mamma inte kommer bli glad alls- och då kommer jag störtböla :( :(

Min mamma betyder enormt mycket för mig och jag känner precis igen mig i dina tankegångar här.
Men samtidigt är det som du själv säger - och som jag (börjat) lärt mig. Det är din och din sambos beslut, inte din mammas.
Och jag är rätt säker på att hon blir glad för er skull :).

Här är jag inte klokare är jag rädd. Vid vul syntes en blåsa i livmodern, skulle kunna vara början på en grav, men för tidigt att säga, vilket jag misstänkte. Nåväl, läkaren ville boka in mig på en ny tid om tre veckor, sköterskan bokade in mig på en om två. Så då väntar jag lite till...

Ja det är ju inte mycket att se så i början. Jag gissar att du är någonstans v 4+ till 5+. Snarare åt det lägre hållet. Kan det stämma, eller är jag helt ute och cyklar?

Tog dom inget blodprov?

Jobbigt att behöva vänta så länge utan att veta.

Senast ändrad:

Hoppas inte. Då jag var hos gyn senast såg han ju blåsor på båda sidorna, och det fanns en på var sida som var stor, och alltså den som står näst i kö. Så jag hoppas att den lossnat.

Nä det låter ju inte så troligt. Men älsekret kan vara väldigt lurigt.

Tja, äl-testet är positivt, och borde ha haft äl igår. Så det borde ju stämma. Kanske jag bara har lite mindre sekret denna gång, och sen kanske jag inte märkt det eftersom vi nuppat ganska flitigt :D

Jobbigt när man inte vet om människor som står en nära blir glada eller inte. Jag var lite orolig själv när skulle berätta för mamma och pappa. Nu blev dom jätteglada och det var en otroligt skön känsla.

Hjärnan säger att ett godkännande inte är viktigt men hjärtat säger något annat.

Det blir säkert jättebra skall du se :)

Tja, äl-testet är positivt, och borde ha haft äl igår. Så det borde ju stämma. Kanske jag bara har lite mindre sekret denna gång, och sen kanske jag inte märkt det eftersom vi nuppat ganska flitigt :D

Jamen då så. Positivt ältest och en massa nuppande. En utmärkt grund att stå (ligga) på :D

Då är vi lite i samma sits du och jag, jag väntar på UL om ca 2 veckor. Och kan inte blir riktigt glad innan jag vet att allt är som det ska.

Kl
Februari

fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
Blåbär ÄL 14/2 BM 28/2
_Maria_?

Mars

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
floggingmolly Äl 1/3 BIM 14/3
Rosen-Knoppen Äl 3/3 BIM 17/3 (app)
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)
Rhinos äl enl app 6/3 BIM 18/3
Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

April

lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4

Så, lite uppdaterad! Jag är i glädje/skräckkänsla nu. Går runt och tänker "Omg, vi kanske är på väg att bli gravida!" och sen "Åååh nej hur ska jag berätta det här för mamma?".
Fy vad jag hatar att det är så viktigt för mig. Jag kommer ha två terminer kvar av min utbildning OM vi får till det direkt. Vi har räknat på ekonomin (tufft, men det går) och bestämt att jag ska försöka att inte ta uppehåll (mycket hemmastudier). Om jag måste ta en termins uppehåll så känns det ändå bättre än att vänta tills jag fått jobb och vara hemma då- när jag tar examen vill jag komma igång och jobba! Sambon är guld och stöttar och kommer ta mycket ansvar. Vi är i trettioårsåldern. Vi har tagit ett beslut, som vi står för. Ändå är jag så rädd att mamma inte kommer bli glad alls- och då kommer jag störtböla :( :(

Nåja. Det får ge sig när den dagen kommer. Försöker tills dess fokusera på glädjen istället för skräcken :D

Lycka till emor!!!

Nu försöker jag inte bli gravid och det är inte riktigt samma sak. Men jag vart oplanerat gravid i somras/höstas och valde efter mycket om och men abort av olika anledningar. Och jag var LIVRÄDD för att berätta detta för mina föräldrar(speciellt mamma), jag trodde hon skulle bli helt galen och tycka att jag var helt dum i huvudet som hade blivit oplanerat gravid. Men när jag bestämt mig för abort så kände jag att jag måste tala om det, så att dom vet varför jag inte kommer må bra och ha det tufft.
Jag kallsvettades/hyperventilerade/trodde hjärtat skulle hoppa ur halsgopen när jag sa det.. MEN mamma reagerade inte alls som jag trodde, hon tog det JÄTTE bra och var ett enormt stöd för mig, både hon och pappa.

Så jag förstår känslan, men jag tror inte att din mamma kommer bli arg. Utan förhoppningsvis bara glad över sitt kommande barnbarn :)

Ändå är jag så rädd att mamma inte kommer bli glad alls- och då kommer jag störtböla :( :(

!

Min kompis hade en lite liknande panik när hon blev gravid och skulle berätta för sina föräldrar. Det var visserligen mer:
"ÅH HERREGUD! NU KOMMER DE JU VETA ATT VI HAR LEGAT MED VARANDRA!" :nailbiting::eek::arghh::nailbiting::crazy:

:rofl:

Jag tröstade henne med att de flesta över 20 år som har varit ihop med sin pojkvän i drygt fyra år knappast överraskar sina föräldrar med att ha någon form av sexliv. :p

Min mamma betyder enormt mycket för mig och jag känner precis igen mig i dina tankegångar här.
Men samtidigt är det som du själv säger - och som jag (börjat) lärt mig. Det är din och din sambos beslut, inte din mammas.
Och jag är rätt säker på att hon blir glad för er skull :).

Ännu en till med samma "problem"... Tänk att man ska bry sig såpass mycket om vad andra tycker att man skulle tycka det var jobbigt att berätta.

Eller hur? Usch. Det som kniper är väl Också att min mamma är så jäkla vettig. Allt ska vara rätt tid, rätt ekonomi, rätt allt. Och vad hon och jag tycker är rätt matchar inte alltid.... Och jag kan liksom förstå att det inte är ultimat att inte tagit examen ännu. Så jag kan inte riktigt rättfärdiga det till trehundra procent :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 325
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar