En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jag hoppas vi inte ser dig så länge i denna tråden då (detta är nog förresten ända tråden på Buke där man kan skriva så utan att det är ngt negativt)

Här är ingen mens i sikte än iaf. Dag 29 i cykeln. Jag har haft längre cykel en gång och då tror jag att det var tidigt missfall. Mannen tycker således att jag borde testa nu men jag ser ingen anledning. Varför lägga ut dyra pengar när mensen ändå kommer sen? :meh:

Men vi då??? Oss tänker du inte alls på :meh:

Vi (jag :angel:) är ju så spända på resultatet :nailbiting:

(Tror du gör helt rätt. Det absolut bästa är ju att vänta med att testa 5-7 dagar efter den längsta cykeln, men även då kan man ju bli besviken)

Ja ja får väl nöja mig med det. Men jag är INTE nöjd :meh:

:D

Håller tummarna!!!

*KL*

Åhh va jag håller tummarna för alla! Vet ju känslan av att få ett plus! :)

Själv så återhämtar jag mig mer och mer psykiskt efter mitt MA. Vissa dagar är det jobbigare, andra går det riktigt bra. Det kommer blod typ 1 gång per dag nu så vi borde snart kunna köra på igen.

Kl

Igår var det halt.
"Ägglossningshalt" tänkte jag och fnissade för mig själv ända tills jag körde fast i en backe :rofl:

Just nu har jag hopplöshetssvacka men jag tror det ligger helt rätt i tiden, mellan mens och Äl.

Nästa onsdag ska vi träffa läkaren, ska bli intressant att se om det syns något på UL, ägglossning alltså.

*kl*

Igår var strecket svagare på ÄL-stickan, jämfört med dagen innan.
Men idag är det starkare! Skulle nog säga att det är lika starkt som kontrollstrecket.
Så får väl förbereda gubben på lite nuppa ikväll! ;)

Fattar inte hur vi lyckades få till två barn utan större koll på ägglossning PLUS att han dessutom jobbade borta hela veckorna och bara var hemma över helgerna! :confused:
Nu kommer han ju hem varje kväll oftast, men då har vi inte lyckats alls att få till nån bebbe, sen vi började i augusti... O_o

Jag tror att ni är för motiverade helt enkelt. :idea:
Mina efterforskningar visar att desto mer motiverad man är desto sämre går det. Alltså bör vi alla skita i att skaffa barn så blir vi snart uppringda av familjen annorlunda för att filma vår 20-barnsfamilj ;):p:D

/Helena som gör allt för att tappa motivationen nu så att det kanske kanske kan bli ngt litet. Eller vänta lite här n, råkade jag precis få upp hoppet?? Oh nej jag är dödsdömd GAHHHHHH :nailbiting:

Eller så får du komma hem till oss. Efter en timme med mina tre galningar så kommer din barnlängtan att vara stillad.....för gott :D

Eller så har galenskapen helt tagit över :eek:

Du vet det finns ju folk som har 40 katter i sin lilla etta. Så kallade djursamlare. Jag är sådan fast barnsamlare. Galenskapen har helt tagit över men jag kan inte se det själv :D

Haha! Nu vill jag inte själv ha fler än två barn, men jag har tre syskon så jag ser det inte som ovanligt att man vill ha många barn :D

Eller så får du komma hem till oss. Efter en timme med mina tre galningar så kommer din barnlängtan att vara stillad.....för gott :D

Det räcker så bra med gudsonen på 1,5 år för att mina äggstockar ska dra ihop sig. Tänk er en mistlur på speed :nailbiting:

Han blir storebror i sommar och hans mamma vände sig med panik i rösten till mig och sa häromveckan "tänk om han är den lugnare av de två?!?!?!?!?! “ :eek::D

Haha! Nu vill jag inte själv ha fler än två barn, men jag har tre syskon så jag ser det inte som ovanligt att man vill ha många barn :D

Jag har fyra syskon (halva) 2 på var sida. Dock är jag betydligt äldre så har aldrig haft glädje av dem som liten. Jag har alltid velat ha en stor familj med tätt mellan barnen men mannen har satt en gräns vid två :mad:

Så ni är en syskonskara på fyra. Och du verkar ju hyfsat normal. Kanske finns det hopp för mina barn också då :D

"Tänk om han är den lugnare av dom två" :rofl::laugh:

Jag har fyra syskon (halva) 2 på var sida. Dock är jag betydligt äldre så har aldrig haft glädje av dem som liten. Jag har alltid velat ha en stor familj med tätt mellan barnen men mannen har satt en gräns vid två :mad:

Vilken mes :meh:. Det är ju sååååå bra med fyra barn och iiiiiiiinget jobbigt alls. Märks knappt ju :angel::angel:

Ibland är det mindre bra med kloka och förståndiga män :D

"Tänk om han är den lugnare av dom två" :rofl::laugh:

Då skulle du sett henne när hon ojjade sig över att hon var så mycket större nu än hon var med ettan. Min kommentar "Det kanske är tvillingar"

Togs emot med "TA TILLBAKA DET DÄR!!!!! TA TILLBAKA DET SÄGER JAG!!! DET FÅR INTE VARA TVILLINGAR!! HUR TUSAN SKA JAG KLARA DET?? JAG HAR BARA TVÅ HÄNDER OCH ETTAN KRÄVER REDAN 200% TA TILLBAKA DET!! TA TILLBAKA DET NU!!!"

Allt medan hon ryckte mig i armen och med något vilt i blicken skrek på mig :rofl::rofl:

Ja herrejestanes

Mistlurens pappa jobbar med kriminella och tycker det är skönt att vara tillbaka på jobbet nu för "kunderna" gör åtminstone som han säger och gör de inte det på första tillsägelsen så blir de ihopknycklade. Det funkar ju inte till Mistluren som han så fint uttryckte det.

Inte konstigt att ett av hans första ord var NEJ :o:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 220
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar