En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Men nog är väl du gravid nu TLV? Det tror jag! Håller tummar! ;)

Jag vet inte. I svaga ögonblick låter jag nog själv hoppas men åh andra sidan vem försöker jag lura? Skulle jag mot förmodan vara gravid så är det säkert en ofostrig graviditet :(

Jag har gått och blivit rädd för att bli gravid..

Idag var förresten strecket svagare på äl-stickan. Så kanske prickat in rätt nu då? Blev ju lite nuppa av igår trots att vi båda nästan sov under tiden. ;)

Just nu känns det iofs som det räcker med två barn, när spysjukan är & hälsar på... :arghh:

"Väck mig inte när du är klar älskling" :D

Låter som ni prickade in äl bra.

Jag vet inte. I svaga ögonblick låter jag nog själv hoppas men åh andra sidan vem försöker jag lura? Skulle jag mot förmodan vara gravid så är det säkert en ofostrig graviditet :(

Jag har gått och blivit rädd för att bli gravid..

Så kände jag också. Rädd för att inte bli gravid och rädd för att bli gravid.

Magsjukan dök på vår dotter i morse också och då känns det som att det räcker med ett barn:yuck::arghh:

Så kände jag också. Rädd för att inte bli gravid och rädd för att bli gravid.

Jag tror man blir det till slut, det blir som ett moment 22, man har oroat sig så länge och så flyttar oron med på nåt sätt. Att inte våga glädjas för att då kanske det händer nåt..

Usch vi har bara hållet på två månader och jag känner mig som en urvriden skur trasa.. Kan bara tänka mig hur andra har det, som hållt på längre!! :( Oron osv osv
Varför kan inte livet bara vara lätt?!

Man blir så arg liksom. Varför funkar det sååå lätt för ALLA andra.

Och nu oroar jag ju mig för att helt ha rubbat menscykeln. Min cykel har hållit sig på 31 dagar nu länge, men nu är det alltså dag 32, och jag hade aldrig några tankar om att vara gravid eftersom jag inte kännt ett enda symtom, vilket jag tidigare gjort.

Första gången utan att ha ömma bröst, illamående, depp o.s.v.

Och så ingenting. Nu vill man ju bara antingen ha plus eller mens genast.

*kl

Just nu så känner jag att det bästa vore att det visar sig att jag har stopp i äggledaren. Då blir det lite mer ordning på saker och ting.

Jag gör min GBP (som jag tänkte kunde ske i mitten av maj för då kan jag vara sjukskriven 4 veckor och sen ha 4,5v semester innan det är dags för jobb igen så jag har koll på läget) och sen så börjar vi med IVF i augusti 2015. (Det brukar ju vara sommaruppehåll om man inte har startat).

Ingen jobbig ovisshet utan fasta datum. Jag gillar sånt.

Jag håller tummarna för att det är något spännande på gång, och att kroppen bara inte blivit tillräckligt hormonell. Det låter ju märkligt att du inte känner av några vanliga mens-symptom.

Här rullar livet på... nu är det snart dags för ÄL igen, och kroppen verkar tidig denna gång. Igår nuppades det, så nu håller vi tummarna för att det tar sig denna månad. Jag har fortfarande en del hopp, framförallt eftersom vi inte legat ihjäl oss runt ÄL tidigare. Och nu kommer våren, då det är så jäkla gött att träna hästar, och då min ena medryttare slutat har jag nu två underbaringar att ta hand om. Fortfarande mycket tankar kring vad som ger mest i livet, fortfarande inga svar.

Daglig rapportering för din skull Tora ;)
Ingen mens ännu. Dock ett nytt orosmoment.. Jag mår jättebra idag.. Miniont i ryggen och lite illamående men i övrigt mår jag hur bra som helst och det oroar mig :nailbiting:

Samma här :) Mår lite illa, främst mot kvällen. Vet inte om det är nåt om hänger kvar efter magsjukan tidigare i veckan.

Men inga pms- eller menskänslor.

Du hade testat negativt väl?
Hur många dagar över BIM är du? Och hur ser dina cyklist ut annars?

Längsta cykeln hittils har varit 31. Och efter det har det hållit sig just vid 31 varje gång.

Är nu på dag 33. Negativt igår morse.

Ingen mens ännu. Dock ett nytt orosmoment.. Jag mår jättebra idag.. Miniont i ryggen och lite illamående men i övrigt mår jag hur bra som helst och det oroar mig :nailbiting:

Man tackar! :D

Håller verkligen tummarna!!

Längsta cykeln hittils har varit 31. Och efter det har det hållit sig just vid 31 varje gång.

Är nu på dag 33. Negativt igår morse.

Skumt! Trist också när det håller på så. Varför kan det inte vara plus eller mens bara? Detta mellanläget är hemskt :(

Kom på jag kanske skulle skriva med mig på listan. Fast min ägglossning verkade ju komma nästan en vecka senare än beräknat! O_o

Februari

fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
Blåbär ÄL 14/2 BIM 28/2
_Maria_?

Mars

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
Rosen-Knoppen Äl 3/3 BIM 17/3 (app)
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3
TLV ÄL 5/3 BIM 19/3 (app)
Rhinos äl enl app 6/3 BIM 18/3
lilluss ÄL beräknad 13/3, BIM 30/3
Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

April

lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
floggingmolly ÄL 2/4 BIM 15/4

Hur länge ska du vänta med att testa? Nyfiken ju! ;)

Februari

Blåbär ÄL 14/2 BIM 28/2
_Maria_?

Mars

AMK Äl 18/2 BIM 6/3
em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

April

lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Rhinos äl enl app 3/3 BM 17/4

Uppdaterar mina datum också trots att vi ännu inte satt igång på allvar. Fick mens igår och om min kalender stämmer ska vi nog vänta april ut också innan vi släpper på tömmarna. BF någon gång under 2015 lämpar sig bättre för oss och jag hinner förhoppningsvis klart med mitt exjobb om allt flyter på :).

Hur länge ska du vänta med att testa? Nyfiken ju! ;)

lääänge :sneaky::p
njae jag vågar inte riktigt testa, är så extremt orolig för att det kommer vara negativt :( Men jag tror att om mensen inte har kommit på lördag så kanske kanske att jag testar då

Februari

Blåbär ÄL 14/2 BIM 28/2
_Maria_?

Mars

em-pirre Äl 3/3 BIM 18/3

Miks ÄL 15/3 BIM 31/3

April
AMK ÄL 20/3 BIM 7/4
lil-sis ÄL 27/3 BIM 10/4
Rhinos äl enl app 3/3 BM 17/4

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar