En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Grattis! Så roligt!

FengurLaugar: Nu får ni börja nuppa igen :D

lil-sis: Snart! Heja du och magen!

TLV: Lova berätta genast imorgon!

kl

Jag tänkte testa på tisdag ifall inget hänt då. Då är det bim +7. Tänkte köpa test idag, men har faktiskt ingen lust alls. Inte ens någon stress över att dagarna ska gå fortare eller så. Nu ska vi bara tänka på husköp och trevlig helg.
Sååååå spännande och roligt med husköp.

Inget roligt alls att testa när det blir som för dig. Bara jobbigt :(

Jag föredrar nog stopp i äggledaren faktiskt. Då blir det inga om och kanske. Och då kan jag koncentrera mig på vikten. Hittar man inget så blir det ju att försöka planerat och hoppas att vi hinner före GBP-op.

Men det är tveksamt om de har tid att spola på onsdag även om det är vad jag bad om. Har ju gjort ett VUL i år och vi vet ju som sagt att jag ägglossar och hans spermier fungerar. Och mitt TSH är kollat senast i hm september tror jag och då var det pressat.

Blir så drygt att gå dit och gå igenom samma undersökningar igen. Det borde vara en eller två dagar till ägglossning då = perfekt att spola.

Jag vet att det låter konstigt att vilja hitta fel men vi alla ver ju hur mycket ovisshet suger!

Det hoppas jag verkligen att du gör! Allt annat är otänkbart :mad: :D

Varje gång du har skrivit här så blir jag alldeles kall. Tänker att "Nu har mensen kommit". Det värsta är att jag är så rädd för din skull att du då hoppfullt testar och så blir testet bara så negativt det går att bli. Även om man försöker intala sig själv att man inte är gravid så blir det ju onekligen så att man börjar hoppas längst innerst inne. Vilket är full normalt när mensen är så pass sen och antagligen så gott som oundvikligt.

(Ja det är heeeelt normalt att leva sig in så mycket i någon okänd människas liv :angel:)

Jag föredrar nog stopp i äggledaren faktiskt. Då blir det inga om och kanske. Och då kan jag koncentrera mig på vikten. Hittar man inget så blir det ju att försöka planerat och hoppas att vi hinner före GBP-op.

Men det är tveksamt om de har tid att spola på onsdag även om det är vad jag bad om. Har ju gjort ett VUL i år och vi vet ju som sagt att jag ägglossar och hans spermier fungerar. Och mitt TSH är kollat senast i hm september tror jag och då var det pressat.

Blir så drygt att gå dit och gå igenom samma undersökningar igen. Det borde vara en eller två dagar till ägglossning då = perfekt att spola.

Jag vet att det låter konstigt att vilja hitta fel men vi alla ver ju hur mycket ovisshet suger!

Är det ett fel så vet man ju vad som skall åtgärdas. Hittar dom inget fel så är man ju tillbaka på ruta ett.

Jag hoppas att dom hittar något tydligt fel. Tex totalt stopp i kvarvarande äggledare. Då finns det inget att diskutera.

Jag har en bekants, bekant som faktiskt bor i Stockholm och som gjorde en utredning för några år sedan. Inget fel framkom och eftersom de var så pass unga (under 25 år) så sa läkaren till dom att dom var välkomna tillbaka om ytterligare ett år.

Vi pratade ganska mycket i telefon med varandra då under den perioden. Som hon sa till mig i telefonen "Det är klart att det är något fel på oss eftersom jag som är så pass ung inte blivit gravid en enda gång på 13 månader". Att då säga att gå ni hem och försök ett år till för det är inget fel på er är bara löjligt. Felet finns ju det är bara det att läkarna inte klarar av att hitta det.

Nu valde dom att göra IVF privat i Danmark. Tog 5 eller 6 försök med IVF innan det tog sig. Dom hade ju en fördel eftersom bådas föräldrar hade ganska gott om pengar och kunde utan problem betala allt. Men det har ju inte alla.

Det jag möjligen kan oroa mig lite för är att de vill ta bort det där stjälkade myomet som faktiskt skymmer sikten för vänster äggledare och äggstock. Inte operationen som sådan, det klarar jag ju uppenbarligen av utan att må dåligt utan för att det då börjar staplas ingrepp på varandra och det kan ju ge sammanväxningar och så BLIR det problem.

Det är iaf skönt att det iaf såhär inledningsvis verkar gå snabbt med GBPn. Om det blir massor av väntan med den också kommer jag bli galen.

+ FengurLaguar
+ Em-Pirre

Tack snälla ni!

Jag har kommit på mej själv att fåntratts-le ett par gånger idag :)

Mvh Miks

Faktiskt så börjar jag fundera på om jag ska skita i testet i morgon. Jag vet helt enkelt inte om jag vågar :nailbiting:

Hoppas hoppas, men förstår att du är nervös:o

Vet när jag än av gångerna verkligen trodde jag var gravid, så när mensen kom blev jag så arg. Tänkte att ja kroppen och dens symptom kan jag aldrig mer lita på. Luras på det jäkla viset.

Kl

Mensen kom idag. Nu när dagarna blir ljusare så har cyklen ändrat sig till 28 dagar;)

Så på Måndag ringer jag och då får vi remiss till infertilitetskliniken. Känns så konstigt. Vi är ju fertila, och särskilt jag, så ska man få remiss till en infertilitetsklinik..gillar inte namnet..

Men det är ju bra att vi ka få det..i guess:crazy:

Det jag möjligen kan oroa mig lite för är att de vill ta bort det där stjälkade myomet som faktiskt skymmer sikten för vänster äggledare och äggstock. Inte operationen som sådan, det klarar jag ju uppenbarligen av utan att må dåligt utan för att det då börjar staplas ingrepp på varandra och det kan ju ge sammanväxningar och så BLIR det problem.

Det är iaf skönt att det iaf såhär inledningsvis verkar gå snabbt med GBPn. Om det blir massor av väntan med den också kommer jag bli galen.

Dom brukar inte vara så pigga på att ta bort myom om dom inte är helt 100 på att dom ställer till det.

Men då har man alltså aldrig riktigt sett hur vänstersidan ser ut?

Nä det här eländiga väntan på något hela tiden är knäckande. Hade någon bett mig sammanfatta det här med graviditet och barn med ett enda ord så hade det blivit "Väntan" :crazy:

Faktiskt så börjar jag fundera på om jag ska skita i testet i morgon. Jag vet helt enkelt inte om jag vågar :nailbiting:

Vill du inte så strunta i det. Så länge du inte testat så har du ju hoppet kvar.

Men samtidigt kanske det är bra att veta också? Att inte veta är ju tärande det också.

Jag håller tummarna i vilket fall som helst. Kram på dig!

Hoppas hoppas, men förstår att du är nervös:o

Vet när jag än av gångerna verkligen trodde jag var gravid, så när mensen kom blev jag så arg. Tänkte att ja kroppen och dens symptom kan jag aldrig mer lita på. Luras på det jäkla viset.

Kl

Mensen kom idag. Nu när dagarna blir ljusare så har cyklen ändrat sig till 28 dagar;)

Så på Måndag ringer jag och då får vi remiss till infertilitetskliniken. Känns så konstigt. Vi är ju fertila, och särskilt jag, så ska man få remiss till en infertilitetsklinik..gillar inte namnet..

Men det är ju bra att vi ka få det..i guess:crazy:

Tänk på det som en fertilitetsklinik i stället. Mycket positivare ord :)

Det kommer säkert bli så bra så! Och nu börjar det ju hända lite mer konkreta saker.

Jo dels så kollade läkaren på op och dels så går det att typ flytta lite på myomet. Det är inte så skönt.

Mest troliga scenariot är ju att vi går igenom proverna (...) och sen VUL igen och sen ny tid för spolning. Suck!

Har haft en riktig skitnatt. Ont i magen så att det visslade om det :(
Så i morse var jag inte alls sugen på att ta ett test, jag menar det räcker med en dålig natt jag behöver inte ha en dålig dag också :meh:
Men så hojtade mannen på mig när jag skulle gå på toa. Glöm inte ta testet sa han. Åh suck, jaja då. Kissade i en mugg (kissa på sticka lyckas inte jag med nämligen) hade därefter en liten överläggning med mig själv om jag bara skulle hälla ut det igen men beslöt mig för att kolla. Det var med skakiga händer jag doppade stickan och det är med lika skakiga händer jag nu skriver att jo JAG ÄR FAN GRAVID!! Kan ni tänka er? Vi ska få barn :love:

Och mannen började direkt fundera på förskolor och om man måste anmäla redan nu. Han är för go :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar