En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Japp, nu har det tagit sig för sambons mellanson med tjej också. Toppen, han blir farfar igen innan jag ens är på smällen.

Tror att jag ska börja avla ponnyer istället.

Ponnyavel är säkert kul,men nu MÅSTE det bara vara din tur snart! Det känns som om du kämpar så,det är dags med lite flyt för dig nu tycker jag:)

Jag läste lite mer på CVLs hemsida och de är normalt klara med utredning inom två månader. Så om jag inget får veta på onsdag så borde jag iaf veta i slutet på april. Och det är ju bra. Det är en hyfsat fast tidsram.

Jag visste eg att hon är på smällen, hon har inte vågat rida min nya snälla ponny och sade redan i typ januari att hon mådde illa när de åkte till oss. Så hon har gått allra minst 3 månader (skulle berätta efter v12 typ).

Tur att yngsta sonen inte har någon tjej...

Och nog vet väl alla plussare i tråden att jag varken är ledsen på er eller henne?!

Ni vet ju känslan när det sprutar plus och man "blir ensam kvar" :crazy:

Weiiii!! STORT GRATTIS TLV!! Precis vad jag trodde! ;)

Japp, nu har det tagit sig för sambons mellanson med tjej också. Toppen, han blir farfar igen innan jag ens är på smällen.

Tror att jag ska börja avla ponnyer istället.

Hamster är mycket bättre. Lika söta som ponnyer men kräver inte lika mycket mat eller utrymme. Dessutom lever dom inte så länge så dom flesta hinner inte bli sjuka=billig veterinärvård. :D

Och nog vet väl alla plussare i tråden att jag varken är ledsen på er eller henne?!

Jag vet inte hur du känner men jag är den första att erkänna att mina känslor hade varit en "härlig" mix av avundsjuka, bitterhet och i bästa fall en liiiiten nypa glädje för dom gravida. :crazy:

Jag hade ju inte missunnat någon en graviditet på något sätt men jag hade ju sååååå gärna själv velat vara gravid.

Förstår precis! Det är vi i tråden mot världen, känns det ibland :D

Jag lider verkligen med dig! Jag förstår att du verkligen inte missunnar någon en graviditet, men det är självklart att det måste vara förjäkligt när det inte fungerar för en själv. Jag håller tummarna för er, och hoppas testerna ger er någon klarhet i varför det inte fungerar!

Fästmannen tyckte dock att jag skulle testa redan idag, men har som tur är inga test hemma :D

Jag kan ju inte annat än att hålla med honom :D

Jag vet inte hur du känner men jag är den första att erkänna att mina känslor hade varit en "härlig" mix av avundsjuka, bitterhet och i bästa fall en liiiiten nypa glädje för dom gravida. :crazy:

Jag hade ju inte missunnat någon en graviditet på något sätt men jag hade ju sååååå gärna själv velat vara gravid.

Ungefär så. Det är ju tur att jag är klok nog att veta att det inte finns ett begränsat antal graviditeter, då skulle de verkligen bli jobbigt!

Förstår precis! Det är vi i tråden mot världen, känns det ibland :D

Typ :)

Han kan väl åka och köpa åt dig :idea:

Ja! Jag menar han behöver ju inte ens kissa på den och då kan han ju iaf shoppa den.

*kl

Det var sambon som berättade och han visste att det var känsligt. Det trodde jag inte han hade så bra koll på, faktiskt.

Barnens mamma blev på smällen på en gång alla fyra gångerna (en abort när hon var 16) och jag tror äldsta sonens sambo också blev det med tanke på hur mycket umgänge de kan ha haft när första barnbarnet blev till (det kan eventuellt vara världens gladaste unge :love: ).

En av mina första tankar var "åh nu måste vi (!) ju se till att deras ekonomi håller". Jag blev själv lite förvånad över att jag tar på mig ett sådant ansvar för en annan människa vuxna barn.

Jag har noll sexlust just nu, det är lite för mycket rent allmänt i livet. Och sambon har prestationsångest för provet på onsdag, han säger dagligen att han måste byta ut sina simmare :rofl: :love: (Det får han göra på egen hand, jag pallar inte just nu).

Byta ut simmarna :D :D

Men tänk om han behöver en hjälpande hand?:D (tänk vad roligt det är ibland med riktigt dåliga skämt, speciellt om man är den som kläcker skämten :p :D)

KL

Jag hoppas det är OK att jag hänger kvar lite i denna tråden? Känns som om jag överger min famlj lite om jag lämnar :o

Jaa, stanna kvar du. Sen hoppas vi att några av oss får göra dig sällskap i gravidtrådarna :)

Nej, jag förbjöd honom. Inga test ska göras innan tisdag. Punkt. Han sa dock att han är 100% säker på att jag är gravid, och slog vad om en banan (fråga mig inte varför). Jag är ju rätt säker på att jag är en banan rikare på tisdag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V