En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

haha eller hur det är ju super enkelt 10-15kg gör man ju över en vecka:p..eller inte:banghead: fick ju höra förut att vi med PCOS har lätt för att gå upp i vikt och svårt att få bort de..hmm skoj att jobba i uppförsbacke ständigt!

Är så roligt att följa er alla här,läst länge i denna tråd men bara skrivit nån gång då och då,håller tummarna för alla här!

Hoppas det går bra för dig imorgon Tora!

All denna eländiga väntan........ :arghh:

Fortsätt att försöka gå ner i vikt. Det kan göra underverk på PCOS.

(Jätteplättlätt att gå ner 10-15 kg eller hur? Det är ju bara att göra det :D :p)[/Q

Jag har funderat på det där, självklart är det bra att gå ned i vikt av en massa andra orsaker om man har PCOS och är överviktig, men hur påverkar det fertilieten egentligen? Man brukar ju säga att ägglossningen kan komma igång, men är det verkligen så? Jag har ju också PCOS och jag har aldrig märkt någon skillnad, och jag har varit normalviktig i större delen av mitt fertila liv, och aldrig haft ÄL.

Jag tror teorin är att fett är hormonbärande och mycket fett kan då störa hormonbalansen.

De jag känner inkl mig själv som är duktigt överviktiga har normala ägglossningar och inga problem att bli gravida. För liten grupp för att säga något men...

*rättar mig i ledet*

Håller tummarna för dig IMORGON Tora :D :)

Jag hoppas verkligen du får trevliga besked

Hoppas det går bättre för dog Tora, än för mig. Här blöder jag, och inte lite... Fan rent ut sagt.

All denna eländiga väntan........ :arghh:

Fortsätt att försöka gå ner i vikt. Det kan göra underverk på PCOS.

(Jätteplättlätt att gå ner 10-15 kg eller hur? Det är ju bara att göra det :D :p)[/Q

Jag har funderat på det där, självklart är det bra att gå ned i vikt av en massa andra orsaker om man har PCOS och är överviktig, men hur påverkar det fertilieten egentligen? Man brukar ju säga att ägglossningen kan komma igång, men är det verkligen så? Jag har ju också PCOS och jag har aldrig märkt någon skillnad, och jag har varit normalviktig i större delen av mitt fertila liv, och aldrig haft ÄL.

Det är inte så för alla men för dom som är överviktiga och saknar ägglossning så kan det räcka att gå ner 5% av kroppsvikten för att ägglossningen skall komma igång.

Precis som Lil-sis skriver så är fett väldigt hormonlagrande och det kan ställa till det.

Jag är just nu ca 10 kg från normalt BMI och som mest varit 40 kg från normalt BMI men aldrig haft svårt att bli gravid.

Som vanligt kan man inte tillämpa statistik på enskild person utan det fungerar bara på en grupp.

*rättar mig i ledet*

Håller tummarna för dig IMORGON Tora :D :)

Jag hoppas verkligen du får trevliga besked

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Allt såg jättebra ut!!!!!

Herregud, herregud, herregud, herregud..…........

Slutet av augusti, början av september.

Hoppas det går bättre för dog Tora, än för mig. Här blöder jag, och inte lite... Fan rent ut sagt.

Jag är verkligen ledsen för din skull. :(

Det är väl tom andra missfallet eller blandar jag ihop dig med någon annan nu?

Sååååååå sorligt.

Senast ändrad:

Nej, jag hade ett mf förra julen, så det känns extra tungt ffaktiskt, att behöva kämpa ett år för att få ett plus, och sen få ett mf, kämpa ett år till för plus nästan, och då på äännu ett mf...

Nej, jag hade ett mf förra julen, så det känns extra tungt ffaktiskt, att behöva kämpa ett år för att få ett plus, och sen få ett mf, kämpa ett år till för plus nästan, och då på äännu ett mf...

Jag kanske har frågat förr men: Har ni gjort någon utredning?

Det finns ingen rättvisa i graviditetsträsket :(

Å så får man som svar från sjukvården: "Det är heeeelt normalt med två missfall på raken (även om det är ett år emellan)". Och "Det är inget konstigt med att det tar upp till ett år innan man blir gravid". Säger bara :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 719
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 299
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar