En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Grattis! Det känns som den där paniken över hur allt ska ordna sig hör till;)

KL
Själv fick jag ett samtal från barnmorskan imorse. Skulle ju haft återföring idag, men icke:( Först blev jag jättebesviken men nu vet jag inte alls vad jag ska tro. Tyder det på ngt bra eller ngt dåligt? Hann inte fråga ngt heller. Tydligen är 4 stycken ägg befruktade, varav 2 var bättre än de andra, men nu ska de ändå odlas vidare tills på onsdag, dvs.. fem dagars odling. Varför gör man så? Läste någonstans att man kunde göra så när man hade en massa ägg men det har ju inte jag?

Åh jag blir så sur för att jag blev så överraskad att jag inte frågade ngt, brukar i nte vara så seg..

Skulle gissa att det är för att kunna välja den bästa utav äggen att föra tillbaka.

Det här är ju lite omtvistat bland klinikerna. Vissa odlar bara till dag två. Andra odlar alltid till dag fem. Sen finns det dom som oftast odlar till dag två men om det anses behövas odlar till dag 5.

Senast ändrad:

Skulle gissa att det är för att kunna välja den bästa utav äggen att föra tillbaka.

Det här är ju lite omtvistat bland klinikerna. Vissa odlar bara till dag två. Andra odlar alltid till dag fem. Sen finns det dom som oftast odlar till dag två men om det anses behövas odlar till dag 5.

Men vad kan vara skälet att "det anses behövas"? Bara för att kunna välja? De verkade ju först vilja sätta in efter 3 dagar, vad kan ha ändrats liksom?

Grattis, det är ju hur roligt som helst. Strålande! :)

*kl
Jag borde ha ÄL idag, men mina tester (som jag visserligen bara tar en gång/dag) har inte visat något. Däremot var jag med om en skum grej imorse. När jag var på toa kom det ut som en genomskinlig slemklump, ungefär lika stor som en marshmallow. Vad sjutton kan det vara?

Men vad kan vara skälet att "det anses behövas"? Bara för att kunna välja? De verkade ju först vilja sätta in efter 3 dagar, vad kan ha ändrats liksom?

Dom kanske vill se hur dom utvecklas. Alla kliniker resonerar olika (tyvärr). Dock brukar de flesta vara bra på att tala om varför man ändrar planerna. Detta för att inte stressa upp folk i onödan. Oftast är det ju inget fel utan man bara vill veta lite mer.

Men skulle jag vara du så hade jag ringt upp dom och frågat varför och vad det är som ändrats. Det är ju faktiskt din rättighet som kund att få korrekt information.

Haha, det var inte alls likt ett ägg dessvärre :D

äl-sekret? Det är som äggvita ungefär.

Lite blod på pappret när jag var på toa nu ikväll så antar att mensen kommer i natt ngn gång. Tror Tora har rätt och att det är ett tidigt missfall. Kändes som om ngn försökte sprätta upp min mage igår kväll.

TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Rhinos äl= 6/1 enl app. BIM 19/1
Ego Äl = oklart. BIM ca 24/1.
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre Äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2

Puttar, den hamnar så långt bak ibland :eek:

På torsdag fyller min lillebror 30. Fatta hur gammal jag är som har en lillebror som är 30!!! Han firar genom två veckor i USA, B la flyga helikopter över Grand Canyon. Jag är präktigt avundsjuk :p

Nope, ingen mens idag heller..
Kommer den inte under dagen så köper jag ett test till i morgon. Och när det visar negativt vilket det lär göra så blir det till att boka in en tid så jag vet vad som är fel

Min mens var ju förra vintern 5-6 v sen, först då ville dom kolla vad det var här, och då hann jag plussa precis innan, för att börja blöda några dagar senare.

Hoppas att du får antingen ett plus eller mens, så man vet iaf!

Har du haft problem med oregelbunden mens tidigare?
Jag kan säga att jag har aldrig haft en så lång cykel som denna gång. Då har jag ändå haft mens i snart 20år.. :crazy:

Det är ju imorgon!!

:D

Ja 08:40 och jag känner fortfarande ingenting. Inte ens om jag känner efter riktigt ordentligt. Det lilla jag trodde jag möjligtvis kände är borta så det bådar inte gott direkt.

Jag kommer att gå sönder :cry::cry::cry:

3dgr enl listan men det känns som tre veckor även för mig :D

Nej, första och enda gången, min är annars mycket punktlig, diffar på en dag max.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 718
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 280
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar