En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Precis. Jag är så avundsjuk och ledsen att det gör ont. Samtidigt är jag rädd för att något ska vara fel. Tänk om jag inte ens kan få barn.

Blä, gamla vänner som blir på smällen utan besvär :(

(Jag är VÄLDIGT förvånad över min reaktion förresten!)

Man får faktiskt lov att känna så. Det är helt okej. För visst är det orättvist.

Precis. Jag är så avundsjuk och ledsen att det gör ont. Samtidigt är jag rädd för att något ska vara fel. Tänk om jag inte ens kan få barn.

Den där krypande känslan av att något kanske är fel är jobbig. Den är en elak jäkel och har en tendens att krypa in under skinnet på en och stanna där.

Jag är bara förvånad, jag trodde inte att det var så illa/känsligt. Men uppenbarligen. Tur att det är en trevlig människa jag är avis på iaf!

Den där krypande känslan av att något kanske är fel är jobbig. Den är en elak jäkel och har en tendens att krypa in under skinnet på en och stanna där.

Just nu börjar jag fundera på om det är ngt fel på mig och då menar jag egentligen inte ur graviditetssynpunkt. Fortfarande ingen mens, negativt på test och ont i ländryggen. Mitt lätta illamående har gått över till extremt och det känns som om ngn försöker sprätta upp magen på mig. Jippie liksom

Kan trösta dig med att jag vid det senaste försöket fick ut bara 2 ägg, och de äggen är fyllda 2 år nu. Hoppas alla blir befruktade nu!

Tack för pepp, det låter lovande:) det aka ju bara till ett bra ägg:) imorrn får jag veta om ngt överlevt. Tid för återföring kl 13. Sen börjar väl då kanske en låååång väntan;) i bästa fall!

Jag är också avis, jätte! Men snart är det vår tur:)

Jag har faktiskt köpt ett test igen. Var månader sedan sist, jag har liksom gett upp, men jag har så sjukt ömma tuttar, och mensen borde vara här nu. Har gått hela helgen med känslan "nu kommer den" men den låter mig vänta. Nåväl, tar jag väl ett test brukar den komma precis efter, men då händer det iaf någonting.

Väntan är utan tvekan det absolut värsta! :yuck:

Empirre och lil-sis
Jag lider med er! Jag trodde verkligen på er den här månaden!

Jag tycker man får tycka synd om sig själv när andra tittar på en kalsong och blir gravida. Men det gör inte att chansen för oss att bli gravida minskar! Jag brukar gratulera vännen väldigt hjärtlig, ofta blir jag så rörd att jag gråter en skvätt (både för den andres lycka och för min avundsjuka). Sen efteråt när jag är själv kör jag den klassiska "WHY!?! WHY!?!"

Kram på er!
Miks

By the way! Jag fyller år imorgon! Kan inte någon vara gullig och lägga ut ett nypinkat plus i tråden! Det skulle vara så kul :D

No pressure ;)

Mvh Miks

Ja min smärta behöver jag ju inte vältra på den andra, det gör den varken lättare att bära eller mindre.

Och man gläds ju åt vännen, såklart.

Och sen äter man lite äppelpaj och kramar på djuren. Sambon kan ev vara så slutnuppad att han sover som en liten gris :angel:

Själv borde jag sova, åker hemifrån 03 och bör verkligen duscha först.

Väntan är utan tvekan det absolut värsta! :yuck:

Tycker du!
Jag tycker helt klart ägglossningen är värst! Då måste man testa hela tiden. Nuppa/gymma/ligga som en jävla kanin för att inte missa något. Efter ägglossningen tycker jag det kommer en lugn period. Då kan man liksom inte göra något aktivt för att påverka resultatet. Då kan man liksom inte sjabbla bort det hela för att man somnade på soffan eller hade ont i huvudet.

Mvh Miks

Emor+ TeamLundver+ Maria

Still hope! Jag håller tummarna till tusen! Jag hoppas det bakas små bukebebisar och det är därför mensarna uteblir!

Mvh Miks

Tiden mellan mens och äl är jobbig tycker jag. Bortkastad tid då inget händer. Efter äl har man gjort vad man kunnat, och har lite rolig och spännande väntan framför sig.

kl

Tack för kramar och värmande ord. Jag kan absolut glädjas med vänner som blir gravida, men då man sitter själv och funderar kommer just det där WHYYY?!

Och så hoppas jag att min oro är obefogad.

Just nu börjar jag fundera på om det är ngt fel på mig och då menar jag egentligen inte ur graviditetssynpunkt. Fortfarande ingen mens, negativt på test och ont i ländryggen. Mitt lätta illamående har gått över till extremt och det känns som om ngn försöker sprätta upp magen på mig. Jippie liksom

Det kan ju vara ett väldigt tidigt missfall.

Jag är bara förvånad, jag trodde inte att det var så illa/känsligt. Men uppenbarligen. Tur att det är en trevlig människa jag är avis på iaf!

Åh nej! Hjäääääälp!!!! Du är mänsklig längst innerst inne trots allt :eek: :eek::D

Tiden mellan mens och äl är jobbig tycker jag. Bortkastad tid då inget händer. Efter äl har man gjort vad man kunnat, och har lite rolig och spännande väntan framför sig.

kl

Tack för kramar och värmande ord. Jag kan absolut glädjas med vänner som blir gravida, men då man sitter själv och funderar kommer just det där WHYYY?!

Och så hoppas jag att min oro är obefogad.

Den tiden används för att träningsnuppa. Bara så att det inte blir fel när det verkligen gäller :D

Tack för pepp, det låter lovande:) det aka ju bara till ett bra ägg:) imorrn får jag veta om ngt överlevt. Tid för återföring kl 13. Sen börjar väl då kanske en låååång väntan;) i bästa fall!

Åh, vi har precis samma :) är vi på samma ställe också kanske? Hoppas det går bra för oss båda :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 713
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
5 266
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar