En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Jahapp då har man testat negativt
IGEN!!

Tror jag skiter i detta nu faktiskt, kroppen gör allt för att jävlas och jag pallar inte mer.

Bara att inse. Jag kommer aldrig bli gravid så det är inte lönt att fortsätta plåga sig. Skendräktig är allt jag duger till.

Lycka till ni andra. Hoppas det går bättre för er.

Såååå tråkigt. Det känns bara pissigt och hopplöst.

Fyyyyy vad kroppen kan lura en på så många elaka sätt.

Känner likadant. Allt är skit. Nu kryper jag in under en sten och förmultnar.

Skänkes: funktionsduglig livmoder inklusive jävlig mensvärk och menskopp.

För att var allvarlig så vill jag bara gråta just nu, men det kommer inget. Inte ens det lyckas man med. Grät i drömmen i natt dock. Jävla fucking skit. Nå, gyn på torsdag.

Se nu till att dom i alla fall tar prov på sköldkörteln. Ibland kan dom vara lite vrånga. Speciellt om man inte har "hållit på så länge" enligt deras tycke.

Vilken tur att min depp är över så vi kan turas om!

Kl

Jag smyger in i tråden med ett nytt nick då jag är av den hemligare typen:)
Har följt er ett bra tag och har själv försökt bli gravid i över två år. Låter ju himla länge men jag har lyckats hålla hoppet på en bra nivå. Nu har vi gått vidare med ivf och jag hade äggplock igår. Fick ut 6 mogna ägg, lite åt det skrala hållet alltså. Ev. Återföring på måndag, om ngt ägg blivit befruktat alltså. Håll tummarna:)

Månaderna trillar ju iväg snabbare än man anar. Det är snart ett år sedan jag bestämde mig :eek:

Då kanske det blir TVÅ införanden på måndag?! En eskimå och en hmm ofryst :D

6 st ägg är ganska så normalt.

Är det? Det blir jag glad att höra:) de har pratat så mkt om att jag var svårstimulerad att jag blev lite nervös och bara utgick från att det var lite. Men bara för det blir jag osäker på om alla var mogna? Det kanske bara var 6 stycken punkt? Vet att det var 8 blåsor, var de resterande 2 omogna då eller hur säger man?

Ja det stämmer.

Vissa får ju 14 ägg och andra tom över 20. Men i slutänden brukar det inte bli mer än 3-4 befruktade och levnadsdugliga ändå. Självklart finns det individuella resultat.

Sen är det inte ovanligt att det varierar mycket från cykel till cykel. Dvs ena gången är det bara några och andra gången är det dubbelt så många som förra gången.

Sen reagerar man olika på långa eller korta protokollet.

Jag tycker inte alltid kvantiteten reflekterar kvaliteten. Dvs bara för att man har många ägg så får man många befruktade och inplanteringsdugliga.

Åh tack för svar:) de är jättebra på reproduktionscentrum, snälla och glada. Men sjukt effektiva så man hinner inte fråga så mkt dumma frågor. Men den effektiviteten gjorde att det var noll väntetid så det är bra ändå.

Jag går hos privat så jag får precis de prover jag ber om. Har dessutom världens bästa gynekolog. Han är en gammal gubbe, så flera vågar inte boka tider hos honom, vilket gör att det går att få tid hos honom i princip följande dag om man så vill. Fast det är ju inte direkt gratis.

Piluttan: Håller tummar och tår!

Jag får också migränliknande huvudvärk, det är helt vidrigt....jag ska faktiskt till gyn om ett tag, och ska ta upp detta....är det inte en ökad propprisk med p-sprutor?

Be isåfall att få testa Provera i tablettform innan du bestämmer dig för Provera i spruta, är mitt tips. Vissa blir hjälpta mot migrän av hormoner - men minst lika många får ännu mer migrän. Och har du då tagit en spruta riskerar du tre månaders helvete, medan du bara kan avbryta om det är tabletter du tagit.

TLV & Em-pirre: :( Apskit mä!

Jag har varit lite nere i ett tag och allmänt gråtmild.
Nu känner jag mig dock lite gladare eftersom jag i stort sett bestämt mig för att skaffa hund igen:D Jag vill ha liv och rörelse i huset! Och inte bara sitta och vänta på att det ska bli något barn. Nu kommer jag ju vänta och hoppas ändå förståss men jag har ändå något annat som tar min tid + att jag kommer ut mer vilket jag älskar. Det är helt enkelt inte lika härligt att gå utan hund. Får se om det blir några trevliga bieffekter av eventuellt hundskaffande:sneaky::p Kall livmoder har jag inte iaf, där är det ständigt en katt placerad:D

Du kan få låna min Jack Russell :love:

Klar med mensen för den här gången, puh!

TLV & Em-pirre: :( Apskit mä!

Jag har varit lite nere i ett tag och allmänt gråtmild.
Nu känner jag mig dock lite gladare eftersom jag i stort sett bestämt mig för att skaffa hund igen:D Jag vill ha liv och rörelse i huset! Och inte bara sitta och vänta på att det ska bli något barn. Nu kommer jag ju vänta och hoppas ändå förståss men jag har ändå något annat som tar min tid + att jag kommer ut mer vilket jag älskar. Det är helt enkelt inte lika härligt att gå utan hund. Får se om det blir några trevliga bieffekter av eventuellt hundskaffande:sneaky::p Kall livmoder har jag inte iaf, där är det ständigt en katt placerad:D

Jättebra att du skaffar hund. Bara man gör det så blir man tydligen gravid enligt alla så kallade experter :D

Jag går hos privat så jag får precis de prover jag ber om. Har dessutom världens bästa gynekolog. Han är en gammal gubbe, så flera vågar inte boka tider hos honom, vilket gör att det går att få tid hos honom i princip följande dag om man så vill. Fast det är ju inte direkt gratis.

Piluttan: Håller tummar och tår!

Gott!

Även jag är lätt förgrymmad idag, men på mannens kropp. Den vill tydligen behålla sina simmare istället för att släppa dem i mig. Skit!

Även jag är lätt förgrymmad idag, men på mannens kropp. Den vill tydligen behålla sina simmare istället för att släppa dem i mig. Skit!

För vissa män kan det vara väldigt stressande att dom måste prestera här just nu.

Men irriterande är det. Det är inte alltid lätt att vara man.

För vissa män kan det vara väldigt stressande att dom måste prestera här just nu.

Men irriterande är det. Det är inte alltid lätt att vara man.

Ja jag blir förvånad varje gång vi får till det på beställning!

Ja jag blir förvånad varje gång vi får till det på beställning!

Det gäller ju att ha rätt motivation.

"Se till att du är redo och levererat inom 4 sekunder annars är det här förhållandet över" :D

Liiiite längre tid än fyra sekunder tar det väl iofs men jag kan ju inte gärna klaga liksom, det är bara en gång hittills som det inte fungerat men då har vi nog inte ens försökt heller. Har kläderna åkt av så har han levererat :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar