En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Här har mensvärken ersatts av ont i ländryggen. Vet inte vad jag ska tro längre

Kl

Så spännande!!! Och så vägrar ni att testa er :crazy: :D

Hoppas, hoppas!!

Min sambo sade precis att han lyckas med allting han vill göra.

Hur kommer det sig då att jag inte är på smällen nu? Va?!

Jag kan ju inte testa mig innan BIM med de tester jag har så det är inte självvalt. Försökte ju ändå i tisdags och det var negativt.

Jag använder p-sprutor annars för att slippa. Nu har jag snart gått ett år med skiten igen :mad: Det är bäst att det blir bebis snart OCH att den är värd det! Får ju migrän också när jag inte har jämna fina höga hormonnivåer.

Jag får också migränliknande huvudvärk, det är helt vidrigt....jag ska faktiskt till gyn om ett tag, och ska ta upp detta....är det inte en ökad propprisk med p-sprutor?

Nope, inget östrogen i :)

Däremot talas det om risk för benskörhet vid långtidsanvändning men jag har fått recept sedan jag var tjugo av olika BM utan att någon varit bekymrad.

Min BM sade att det var ökad risk efter ca 2 års användning, så jag vågade inte.

Jag kan ju inte testa mig innan BIM med de tester jag har så det är inte självvalt. Försökte ju ändå i tisdags och det var negativt.

Undanflykter! Vill man så kan man :D

Egentligen är det bästa att testa några dagar efter BIM om man inte fått mensen som beräknat. Problemet är bara att det är så svårt att låta bli :o

Min sambo sade precis att han lyckas med allting han vill göra.

Hur kommer det sig då att jag inte är på smällen nu? Va?!

Undantaget som bekräftar regeln kanske? Du får smiska honom som straff i kväll :p

Fast det kanske inte är ett straff............

Senast ändrad:

Just idag är det nog det.
Vi är inte riktigt överens om hur man hanterar folk som inte mår bra :mad:

Jag tycker det är trevligt med lite omsorg men han "daltar inte". För han vill inte uppmuntra sådant beteende... Ibland får jag lust att slå honom med något hårt där det gör ont men det är så kontraproduktivt.

Han gav min middag till hundarna idag för han trodde inte att jag ville ha men jag visste inte ens att det fanns mat.

Så nu ska jag ta en macka eller två, te och sen radera den här dagen från almanackan. Om två veckor måste vi ju vara sams och nuppa igen!! :p

Egentligen är det bästa att testa några dagar efter BIM om man inte fått mensen som beräknat. Problemet är bara att det är så svårt att låta bli :o
Nu har jag ju ställt in mig på den 18e i nästan två veckor så jag tror inte jag pallar vänta mer än så..

Han tog bilen, alla kontanter och drog iväg. Utan mobil.

Jag hann väl planera för hur jag ska ta mig till jobbet på söndag morgon och lite sånt.

Sen kom han tillbaka med en påse från macken 12km härifrån, sade ingenting utan gick och lade sig.

Nu när jag gick för att göra mitt te och släppa ut hundarna så säg jag att han köpt en färdigrätt till mig. Haha! :love: Och mjölk, så jag kan dricka te :d

Men vi som håller tummarna här och är oroliga att det inte skall fungera för folk :o :o

Ni får hålla hur mycket tummar ni vill, det jag menade var att VI inte är stressade och jag vill inte att våra föräldrar ska behöva oroa sig över att "Oj, nu har det gått ett helt år, tänk om A och J börjar bli stressade", eftersom vi inte är det. Min pappa har dessutom redan ett barnbarn som han njuter för fullt av och min mans syster väntar barn i dagarna så fokus kan ligga på de barn vi har i familjen istället för de som eventuellt kan bli :) Jag pratar hellre om annat, helt enkelt :)

Med er tycker jag att det kan vara skönt att få nörda in på detta med ÄL och cykler etc, men jag skulle inte orka tänka för mycket på det i vardagen.

Han tog bilen, alla kontanter och drog iväg. Utan mobil.

Jag hann väl planera för hur jag ska ta mig till jobbet på söndag morgon och lite sånt.

Sen kom han tillbaka med en påse från macken 12km härifrån, sade ingenting utan gick och lade sig.

Nu när jag gick för att göra mitt te och släppa ut hundarna så säg jag att han köpt en färdigrätt till mig. Haha! :love: Och mjölk, så jag kan dricka te :d

Pust! Jag tänkte att nu har han ballat ur totalt. Men det där var ju lite gulligt ju.

Jahapp då har man testat negativt
IGEN!!

Tror jag skiter i detta nu faktiskt, kroppen gör allt för att jävlas och jag pallar inte mer.

Bara att inse. Jag kommer aldrig bli gravid så det är inte lönt att fortsätta plåga sig. Skendräktig är allt jag duger till.

Lycka till ni andra. Hoppas det går bättre för er.

Känner likadant. Allt är skit. Nu kryper jag in under en sten och förmultnar.

Skänkes: funktionsduglig livmoder inklusive jävlig mensvärk och menskopp.

För att var allvarlig så vill jag bara gråta just nu, men det kommer inget. Inte ens det lyckas man med. Grät i drömmen i natt dock. Jävla fucking skit. Nå, gyn på torsdag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar