En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Hahaha. Får se om det dyker upp nån mens idag.

kl

Jag har försökt att hitta tips ang att bli gravid men hittar inte, jag kan inte skumläsa igenom hela tråden :(
Jag och min kille försöker att få vårat andra barn, men det går väldigt trögt. Mitt första barn så blev jag gravid nästan direkt, men denna gången så går det väldigt långsamt. Vi har inte anv skydd på 1 år nu.

Vad kan man tänka på? När är bästa tiden att bli gravid, när ska man ta ett sånt här ägglossningstest? Finns det ngt annat som jag kan göra? Ta ngr extra vitaminer, eller mineraler, eller jag vet inte ;);)

Prova föra dagbok för din mens, t.ex. via en app. Där ser du den mest troliga tiden för äl, och kan enligt den ta ägglossningstest. Det brukar vara ungefär två veckor efter mensens början, men är väldigt individuellt.

Den är ny va?? Ont gjorde det iaf.

Tror inte hon vill ha "syskon" för hon brukar sikta på mannens mer privata delar :o och nu i veckan när det verkligen brände i livmodern på mig och jag var 100 på att jag var gravid (är inte alls säker på det längre typ 5% bara) så skulle hon tvunget boxa till och hoppa på min mage hela tiden.. :meh:

Jäkla sötnöt till hund

Livmoder massage. Bra för blodgenomströmningen! (förhindrar kall livmoder)

*kl*
Idag var det en :) på äl-testet så på måndag får eskimån flytta in i min kropp, nu ska jag ligga i soffan i två veckor o tänka positiva tankar!! Den här gången SKA det gå ;)

Ok. Här kan jag tänka mig att kalla det för gymma istället för att nuppa :D

Hoppas! Hoppas!

precis

Jag kan sträcka mig till att du väntar till i morgon så tar jag det på söndag. Annars blir ju jag tvungen (för Toras skull) att ta mitt i morgon och det är ju min BIM så inte helt schysst av dig faktiskt :mad:

;):D

Skönt att någon tänker på någon annan än sig själv.

kl

Jag har försökt att hitta tips ang att bli gravid men hittar inte, jag kan inte skumläsa igenom hela tråden :(
Jag och min kille försöker att få vårat andra barn, men det går väldigt trögt. Mitt första barn så blev jag gravid nästan direkt, men denna gången så går det väldigt långsamt. Vi har inte anv skydd på 1 år nu.

Vad kan man tänka på? När är bästa tiden att bli gravid, när ska man ta ett sånt här ägglossningstest? Finns det ngt annat som jag kan göra? Ta ngr extra vitaminer, eller mineraler, eller jag vet inte ;);)

Har det tagit så lång tid som ett år så är det nästan läge för att se om något är fel.

Vad du kan göra själv är att se om du har ägglossning med hjälp av älstickor.

Annars är det ingen alkohol, ingen tobak eller snus, normal motion och försöka ta det lugnt (lätt eller hur), normal BMI.

Vad du också kan göra är att på vårdcentralen kolla upp sköldkörteln och bl.a. B-vitamin, D-vitamin och andra värden.

Men du har inte fått mens nu "på äldre dar"?

Många (men självklart inte alla) får ju lite mer "normala" cykler när de blir äldre.
Jo och det är vidrigt! Hur pallar kvinnor att ha mens en gång i månaden???!! Alla hormoner som hoppar och bindor o skit...det enda jag tröstar mig med är att risken för livmodercancer minskar iaf...

Jag använder p-sprutor annars för att slippa. Nu har jag snart gått ett år med skiten igen :mad: Det är bäst att det blir bebis snart OCH att den är värd det! Får ju migrän också när jag inte har jämna fina höga hormonnivåer.

Jo och det är vidrigt! Hur pallar kvinnor att ha mens en gång i månaden???!! Alla hormoner som hoppar och bindor o skit...det enda jag tröstar mig med är att risken för livmodercancer minskar iaf...

Jag har faktiskt inget emot den alls. Och då har jag riklig mens och den varar i 5 dagar (7 dagar innan jag fick barn).

Men då har jag och min mens följts åt i snart 28 år. Man lär känna varandra väl då.

Jag hade gärna sluppit min. Åtminstone den där första dagen då jag ofta ligger i fosterställning och tycker synd om mig själv :(

KL
Nu känns det som det brukar dagen innan mens så jag förbereder mig här hemma på att möta det röda eländet i morgon. :yuck:

Samma här. Det verkar vara mens på gång.:(

kram <3
Ibland är det skit helt enkelt. Jag vet inte vilket som är värst väntan och hoppet eller när man inser att det är kört för denna gången.

Nej precis. Bokade gyn nu för att kolla upp lite. Ska be om lite prover för att se att saker är som det ska.

Hur länge är det ni har försökt?
Vi är inne på försök 3 så det är ju inte superlång tid egentligen. Blir mer och mer imponerad över hur de som fått kämpa i flera år står ut. Osäker på om jag skulle göra det faktiskt

Sen augusti, så inte så länge trots att det känns som evigheter. Men åt ju p-piller före det, och det brukar ju kunna ta ett tag innan ägglossningen kommer igång som den ska efter det. Min akupunktör pratade om 6 månader, och hon brukar ha rätt.

Det här suger. Jag hoppas fortfarande att det ska vara en kort och liten blödning, och ingen riktig mens...

em-pirre ÄL 1/1? BIM 15/1 (Testdag 17/1 om jag kan hålla mig
TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1
Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2

Februari

lil-sis äl 2/2 BIM 16/2

Samma datum som i jan, fint med 31dgr cykel. Om det blir så :p

TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari BIM:
Amk ÄL 20/1 BIM 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2

Samma datum som i jan, fint med 31dgr cykel. Om det blir så :p
Samma här :D

Greppar efter halmstrån nu igen. :D

Jag har ingen mensvärk alls. Jättekonstigt. Har väl aldrig hänt förr. Då mensen sätter igång brukar jag ha ont från första droppen tills andra dygnet ungefär. Väldigt skumt.

Kanske den sätter igång så småningom, det var bara någon droppe jag sett hittills, och bara på pappret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 218
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar