En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 2

Ha ha ha. Jag tänkte på Magnus Ugglas låt 4 sekunder (eller vad den nu heter) :D

För vissa män kan det vara väldigt stressande att dom måste prestera här just nu.

Men irriterande är det. Det är inte alltid lätt att vara man.

Ja, det är ju lätt hänt att det skapas stress. Just idag var det inte det, men risken finns ju att det blir så framöver.

Kl

Jag smyger in i tråden med ett nytt nick då jag är av den hemligare typen:)
Har följt er ett bra tag och har själv försökt bli gravid i över två år. Låter ju himla länge men jag har lyckats hålla hoppet på en bra nivå. Nu har vi gått vidare med ivf och jag hade äggplock igår. Fick ut 6 mogna ägg, lite åt det skrala hållet alltså. Ev. Återföring på måndag, om ngt ägg blivit befruktat alltså. Håll tummarna:)

Kan trösta dig med att jag vid det senaste försöket fick ut bara 2 ägg, och de äggen är fyllda 2 år nu. Hoppas alla blir befruktade nu!

Ja jag tror det är just nyskaffande av hund. Redan havd hund gäller inte..

Fast då ska du inte tänka så mycket på det. För om man tänker på att göra barn hela tiden då blir det låsningar också. Om man bara slappnar av och gör annat så ska du se att det löser sig. Det gjorde det för min moster/kompis/kusin/whatever. De slutade bara att försöka!! och DÅ funkade det.:banghead::banghead::banghead:

Kl
Räknade efter och sedan i somras har jag haft 26 dagars cykel 4ggr, 27 dagars cykel 1 gång och 29 dagars cykel 1 gång. I morgon är det 29 dagar och jag har inte en tillstymmelse till känningar. Jag är öm i ländryggen men det är jag aldrig vid mens. Jag pallar verkligen inte om den ska fortsätta dra ut på tiden :-(

Du kom aldrig på idén att testa det själv då? :angel:
eller du kanske var ironisk? shit jag är den köumpigaste bukefalisten ever...

Hahaha! :D Du piggar i allafall upp mig lite :) Och ja,hon var ironisk.;)

TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Maria Äl=oklart BIM 19-21/1
Miks ÄL 11/1 BIM 26/1 (38 dagars cykel denna månad)
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
fia-lisa ÄL 28/1 BIM 12/2
em-pirre Äl 31/1 BIM 15/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2

Puttar lite. Och glöm inte att fylla på med eskimåer och färskingar också! Annars har vi ju ingen koll :eek:

Du och jag lil-sis, du och jag :D Helt sjukt, att hur mensen än hoppar och har sig, så ligger vi fortfarande lika:D.

Och ja, in med ALLA i tråden! Nu är det så länge tills jag igen får sitta och vänta på testdatum, att jag bara måste få andra datum att vänta på till det.

Ja det är helt knas!! Men det här var sista gången :mad:

lil-sis;16209156]TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Ego Äl = oklart. BIM ca 24/1.
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2

Puttar lite. Och glöm inte att fylla på med eskimåer och färskingar också! Annars har vi ju ingen koll :eek:

TLV ÄL 4/1 BIM 18/1
Rhinos äl= 6/1 enl app. BIM 19/1
Ego Äl = oklart. BIM ca 24/1.
Blåbär ÄL 17/1 BIM 31/1

Februari

Amk ÄL 20/1 Bm 3/2
lil-sis äl 2/2 BIM 16/2

Jag sitter just nu och väntar på mensen men den har än så länge inte dykt upp. Det vore dock osannolikt om det skulle ta sig nu eftersom jag hade spiral under äl (tog ut den en vecka efter) enligt appen. Vi nuppade (:D) iofs runt äl men har inte haft oskyddat sedan jag tog ut spiralen. Vi har kommit överens om att satsa lite extra i februari istället.

Blä, gamla vänner som blir på smällen utan besvär :(

(Jag är VÄLDIGT förvånad över min reaktion förresten!)

Senast ändrad:

Jag har faktiskt haft det rätt jobbigt den här gången. Så folk som råkar bli gravida lite hur som helst får mig faktiskt att bli rätt ledsen just nu.:(

Tänkte ta och boka en tid till min akupunktör också. Hon kan säkert hjälpa med att slappna av och få kroppen i nån sorts balans igen. (Samma person sa iofs att det tar minst ett halvår för mig efter att jag slutat med p-pillrena, och riktigt där är vi ju inte ännu. Hon brukar veta.)

Blir ju så grymt avundsjuk (inte missunsam!!)

Och så undrar man vad det är för fel på MIG?! Fast jag är kollad utan och innan och faktiskt har varit gravid två gånger (nej jag ångrar inte aborten, det var rätt där och då).

Vid vissa tidpunkter i livet känns alla motgångar (och andras lycka) som en snubbling ännu djupare ner i kolgruvan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
5 224
Senast: pepp
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 370
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar