Vi ska nu betala in till IVF och vid nästa mens påbörja hormonbehandlingen. Pust, känns kämpigt detta. Både logistiskt och mentalt.
Vi vet inte heller helt säkert om vi är godkända för paketpris eller ej (vi skulle kanske helst vilja välja det), men vet inte om vi ska spela dumma eller fråga vad som gäller. Läkaren pratade nämligen mycket om paketpris med oss, har skickat hem avtal för oss att skriva under och ett papper där det står att vi ska välja mellan paketpris eller pris per gång. Men i avtalen för paketpris så framgår det att mitt BMI ligger för högt för att jag ska kvala in. Samtidigt hade ju min läkare min vikt och längd vid besöket...
Funderar på om vi ändå blev godkända för paketpris eftersom hon pratade om det och skickade hem papper - hon sa ju uttryckligen att vi har goda chanser till en graviditet (och jag förstår det med vår historik) så jag funderar på om hon förbisåg vikten?

Hur skulle ni tänka. Fråga för att tydliggör eller bara betala in paketpriset? Antar att det värsta som kan hända är att vi ändå får betala pris per gång, om det skulle blivit fel, har väl svårt att tänka att de tar pengarna för paketpriset och sen kräver oss på ytterligare