En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Vi har ju delat dessa tankar förut. Jag vill minnas att ert första barn också är yngre än vårt och i det kan jag verkligen sätta mig in i era känslor fullt ut. Vi hade vacklat och velat oerhört mycket mer om vår dotter var bara ett par-tre år yngre. Med en 5-åring i huset nu så känns vi delvis ute ur småbarnsåren och tillbaka på andra sidan. Det finns nackdelar med större åldersskillnad också, och jag tror inte vi kommer uppleva ett ev syskon odelat positivt (absolut inte!) men jag tror nog nu att vi skulle klara det. Precis med huvudet över vattenytan, ungefär som förra gången.
Ja precis, vi är rädda att man kanske sitter där sen mitt i kaoset och ångrar att man inte nöjde sig med ett barn..

Jag känner igen mig så i dina tankar. Skaffar också barn med målet syskon. Fasar egentligen tanken på ett till under småbarnsåren. Det är ju helt omöjligt att veta vad som är rätt beslut och det går inte ångra sig eller prova på de olika besluten. Barn är verkligen det största beslutet man kan ta. Jag försöker tänka att eftersom jag är så osäker är båda besluten rätt. Båda besluten eller "resultat" har sina fördelar och nackdelar.
Intressant slutsats.. kanske är det så? Och tack, skönt att höra att man inte är ensam..

Det kommer man helt säkert göra, vissa stunder. Men i det långa loppet och i det stora hela är jag mindre säker på det... Jag litar på att jag kommer känna samma ovillkorslösa kärlek för nästa barn.
Så är det ju. Det är ju lätt att fastna i rädslan över det negativa istället..eller, så är det nog för oss iallafall.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det... 2
Svar
22
· Visningar
2 791
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 284
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny... 2
Svar
22
· Visningar
4 100
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 061
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA