En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Jag ruvar i alla fall med ett 2 dagars. Fick prata med embryologen som var helt enig med mina tankar att här vågar man inte chansa att odla vidare med hänsyn till tidigare historik. Han körde över läkarna om vi säger så och jag är otroligt tacksam för det. 😅
Så i lördags flyttade Pyret #2 in.
Vi får se imorgon om det andra slutade utvecklas till dag 5 eller inte.

Jag ruvar i alla fall med ett 2 dagars. Fick prata med embryologen som var helt enig med mina tankar att här vågar man inte chansa att odla vidare med hänsyn till tidigare historik. Han körde över läkarna om vi säger så och jag är otroligt tacksam för det. 😅
Så i lördags flyttade Pyret #2 in.
Vi får se imorgon om det andra slutade utvecklas till dag 5 eller inte.

Hur gick det? ❤️

Vi har nu bokat tid för fertilitetsutredning :nailbiting:Eftersom vi är ett samkönat par är det så det går till. Känns sjukt läskigt och konstigt, men också lite pirrigt, då ingen av oss har haft någon särskilt stark barnlängtan tidigare men nu har det kommit mer och mer och framförallt är det för att vi båda börjar bli äldre och det känns som nu eller aldrig (snart 35 respektive 37 år).

Vi har nu bokat tid för fertilitetsutredning :nailbiting:Eftersom vi är ett samkönat par är det så det går till. Känns sjukt läskigt och konstigt, men också lite pirrigt, då ingen av oss har haft någon särskilt stark barnlängtan tidigare men nu har det kommit mer och mer och framförallt är det för att vi båda börjar bli äldre och det känns som nu eller aldrig (snart 35 respektive 37 år).

Så himla spännande!

Dags att börja vänta igen. BIM om en vecka.
Fick inte positivt på ägglossningstesten men fick slut på dem så hann inte testa klart.
Håller tummarna för att blir något, men känns ej så. Dock har ju de andra känslorna av att det lyckats varit fel så 😆

Det blev tre jättefina blastocyster! 😁 En är nu i mig och två är i frysen.

De två andra lever fortfarande och odlas vidare till imorgon, så det kan bli ytterligare 1-2 till frysen (men det får jag reda på brevledes om några veckor).

Jättenöjd med resultatet!

Håll tummarna nu!!!! 😁😁

Wow grattis, vilket resultat! Håller alla tummar!!

Här kör vi sista försöket (ägglossning typ idag) innan IVF-start om ett par veckor. Är väl otroligt att det skulle ta sig, men är lite tveksam hur man ska göra med betalning nu ändå. IVF:en ska ju betalas in i god tid innan IVF-start, men då vet jag ju inte ännu om detta försök har tagit sig. Får väl ringa och fråga vad som gäller.

Vi har lyckats få vår första och enda blastocyst som nu är i frysen, var så snopet när jag fick brevet hem för vi hade glömt bort det hela i tron att som vanligt inget skulle klara sig. 🥹
Ruvar på den andra, testdag på söndag men jag tycker jag har menskänningar tyvärr.

Vi har lyckats få vår första och enda blastocyst som nu är i frysen, var så snopet när jag fick brevet hem för vi hade glömt bort det hela i tron att som vanligt inget skulle klara sig. 🥹
Ruvar på den andra, testdag på söndag men jag tycker jag har menskänningar tyvärr.
Men vad roligt, stort stort grattis!!! 🤗

Jag har också menskänningar tyvärr + varit jättelåg idag såsom jag brukar bli veckan innan mens.

Vi verkar vara många med BIM i helgen, spännande! Jag har imorgon (lördag) så jag har väl tänkt testa då. Känner mig inte lika pepp på det denna månaden, men har heller absolut inga länningar på mens så kanske ändå.. :heart

Vi verkar vara många med BIM i helgen, spännande! Jag har imorgon (lördag) så jag har väl tänkt testa då. Känner mig inte lika pepp på det denna månaden, men har heller absolut inga länningar på mens så kanske ändå.. :heart

Håller tummarna!

Jag tog ett test igår eftermiddag. Väldigt negativt 😅
Så jag väntar några dagar till ifall inte mensen kommer.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det... 2
Svar
22
· Visningar
2 819
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 467
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny... 2
Svar
22
· Visningar
4 149
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 350
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bygga muskler på ung häst
  • Dressyrsnack nummer 18