Tror du din bror skulle förstå om du berättade hur du känner? Så han vet att han ska undvika prata om det med dig tex, om det är så du vill?Tack för att du tog dig tid att skriva och delge dina funderingar. Läste också ofta i den här tråden innan jag till slut bestämde mig för att skriva några rader.
Jag instämmer i att det ligger något i påtagligheten. Tiden, den går liksom att ta på. Ibland får jag en känsla av att den rinner genom mina fingrar.
Jag har nog inte gråtit så mycket sedan jag förlorade en familjemedlem, som jag grät igår. Min sambo stod där maktlös över min otröstlighet.
Inte ens efter en natts sömn fick jag bli fri från tårar.
Ska strax till stallet. Min bror äger gården de står på. Han kommer vara där. Och jag vet inte hur jag ska hantera det. Vill inte gråta inför honom. Vill inte behöva säga grattis. Jag vill inte få en fråga från mamma om varför jag dröjer med barn, vet att hon undrar. För så mycket vet jag om det känsloläge jag är i nu, jag kommer bryta ihop totalt.
Om ett par dagar kanske jag orkar säga grattis, men inte idag. Och jag känner mig som världens sämsta syster som känner såhär.