En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Humla - ÄL 12/10, BIM 26/10. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubblime - första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Kanintant - ÄL 3/10 BIM 17/10, första försöket denna omgången. 1 missfall, 1 MA. Strul efter MA. Inga barn.

Jag plockar bort mig från listan o håller tummarna hårt för att jag slipper komma tillbaka.

BIM idag. Ingen mens men testlagrets test visar negativt nu ikväll (efter att hållt mig i 4 h). Har för mig det inte visat så starkt innan när jag varit gravid så imorgon ska jag inhandla ett digitalt och testa med istället och försöka hålla mig lite längre innan.

Jag äter typ upp min hatt om jag inte är gravid, i så fall har min kropp flippat helt för den är definitivt inte som vanligt och min mens har varit väldigt punktlig sista 3 månaderna (om än minimal vad gäller blödning).

Ja vi får se. Skulle det bli positivt lär jag inte kunna ta ut någon glädje förrän det tidiga ultraljudet efter tidigare krångel och att jag vet att det kan bli missfall pga min livmoderslemhinna som inte är helt frisk men lite hopp har man ju iaf :)

BIM idag. Ingen mens men testlagrets test visar negativt nu ikväll (efter att hållt mig i 4 h). Har för mig det inte visat så starkt innan när jag varit gravid så imorgon ska jag inhandla ett digitalt och testa med istället och försöka hålla mig lite längre innan.

Jag äter typ upp min hatt om jag inte är gravid, i så fall har min kropp flippat helt för den är definitivt inte som vanligt och min mens har varit väldigt punktlig sista 3 månaderna (om än minimal vad gäller blödning).

Ja vi får se. Skulle det bli positivt lär jag inte kunna ta ut någon glädje förrän det tidiga ultraljudet efter tidigare krångel och att jag vet att det kan bli missfall pga min livmoderslemhinna som inte är helt frisk men lite hopp har man ju iaf :)

Håller tummarna :)

Förstår inget av min kropp just nu. Hade ju som normal mens förra veckan förutom att den var väldigt kort, bara en dag. Men nu har jag fått mensvärken från helvetet och kraftig blödning. :yuck:

Tack för alla tummar! Dom kommer nog behövas :)

Pratat med KK och jag fick tid som lovat i v. 7, med andra ord om 3 veckor och med min vanliga läkare som har löjligt bra koll på min livmoder efter alla sviter och som jag tycker är riktigt bra. Det känns tryggt. Jag kollade tidigare anteckningar och där står att de även lovat ultraljud i v. 9-10 också, allt för att minska stressen inför ultraljudet v. 12 som bara varit en tragisk dejavu hittills.

Nu ska jag bara försöka uthärda i 3 veckor :nailbiting:

Tack @Jordgubblime och @Ray :)

Jag har verkligen inte alls fattat det den här gången. Har så himla mycket annat i livet just nu på en och samma gång så jag har inte hunnit fundera så mycket över det. Jag gissar att det blir lite mer verkligt när jag hunnit smälta det lite.

Väntans tider.
Lämnade blodprov en vecka efter ÄL i måndags. Vill att de ringer helst nu men provsvaret :meh:
Gubben har lämnat prov också för en vecka sedan men de har inte hört av sig med svar på det heller. Varför ska saker och ting ta så lång tid :angel: Vill ju ha svar på allt gärna direkt! :nailbiting: :bump:

Blä vad jag inte mår bra. Har haft kraftig blödning varannan dag nu i en vecka. Nu verkar det äntligen ha lugnat sig men mår så konstigt. Känner mig som när jag var gravid; illamående, yr och migränhuvudvärk. Dom här symtomen försvann ju ganska direkt efter missfallet men är nu alltså tillbaka samtidigt som blödningarna.

Hej!
Brukar hänga på hund men dyker in här med! Har ett barn på 3,5 och tog ut spiralen förra veckan, nu är det dags för att försöka få till ett syskon! :love:
ÄL borde vara runt den 27/10 och BIM den 10/11..
Min fästman har dock väldigt svårt att komma och det har han alltid haft, men vi "lyckades" ju med vårt första barn (helt oplanerad), så vi får se.. ;)

Blä vad jag inte mår bra. Har haft kraftig blödning varannan dag nu i en vecka. Nu verkar det äntligen ha lugnat sig men mår så konstigt. Känner mig som när jag var gravid; illamående, yr och migränhuvudvärk. Dom här symtomen försvann ju ganska direkt efter missfallet men är nu alltså tillbaka samtidigt som blödningarna.
Men fy vad jobbigt! Har du kontaktat gynmottagningen? Låter ju inte bra att du ska behöva ha det så:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 258
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar