En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här tråden verkar somna till lite. Roligt att många lyckasvta si här ifrån. Men tråkigt att vara en av dem som fortfarande är kvar.

Vi är på FET2 efter IVF2. Testdag imorgon.

Senaste veckan ha jag haft långsamt ökande pulserande värk i brösten och värk i magen som strålar ner i benen, bak mot ryggen och utåt sidorna. Lutinus och progynon i all ära men det här...?!
Jag håller tummarna!

Själv har jag ägglossning idag, skönt att Letrozol nu funkat för andra cykeln i rad. Sannolikt är det här bara det andra försöket där vi faktiskt haft en reell chans, på 1,5 år.
Jag har inte varit på ultraljudskontroll den här cykeln, men kroppens signaler i kombination med ägglossningstest går knappast att misstolka. Jag får verkligen ont vid ägglossning, hade jobbigt att cykla hem från jobbet för att det var så ömt.

Tack. Jag har varit här sen april -14. Ett MA i juni men annars inte ens en ägglossning att glädjas över.
Har ägglossning varje månad, väldigt regelbundet. Men nu har det inte hänt nåt på många försök i rad.
Ett MA i augusti -15 och ett MF i januari i år.

@hemlig
Då kan ni uppenbarligen bli gravida. Men hur tänker ni, söka hjälp eller fortsätta på egen hand?
Vi kommer söka hjälp i januari nästa år, då det gått ett år sen senaste missfallet. Jag blir 34 nästa år så känns som att tiden rinner iväg.
Till dess lägger vi ner försöken för sex har gått från roligt/mysigt till tvång.

inte så många dagar till BIM nu (på måndag). Jag har mina misstankar att det kan vara ngt på gång, jag känner min kropp väl och har ju dessutom plussat två gånger innan samt varit inne och meckat och opererats i livmodern några gånger så jag börjar känna igen varenda grej som händer där. Såvida inte min kropp spelar mig ett spratt så får jag nog säga att det är saker som känns som inte brukar kännas mellan ÄL och BIM. Får väl se hur det går. Har ett lopp att springa på söndag som håller tankarna borta iaf annars är det drygt att vänta.

Humla - ÄL 12/10, BIM 26/10. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt sedan april 2015, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

hemlig - tar paus i försöken fram till vi kan söka hjälp i januari -17.

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Jordgubblime - första försöket, 29 år, BIM skulle kunna bli någonstans 8-9/10.

Kanintant - ÄL 3/10 BIM 17/10, första försöket denna omgången. 1 missfall, 1 MA. Strul efter MA. Inga barn.

Vi kommer söka hjälp i januari nästa år, då det gått ett år sen senaste missfallet. Jag blir 34 nästa år så känns som att tiden rinner iväg.
Till dess lägger vi ner försöken för sex har gått från roligt/mysigt till tvång.

Känner igen de där vi har en åtta månaders son och tyvärr hänger den där dåliga magkänslan för sex kvar än märkligt nog...

Det blev ett plus! Jag kan knappt tro det. Å det är så mycket starkare än sist. Ligger i sängen och storgrinar. Ledig idag och vill inte stå upp. Kan knappt tro det. Vill bara att maken ska komma hem. Jag vill inte berätta det på telefon. Tänk om det här går vägen och våra två å ett halft års väntan är slut. Jag är helt yr o kommer inte kunna koncentrera mig på någet idag.

Det blev ett plus! Jag kan knappt tro det. Å det är så mycket starkare än sist. Ligger i sängen och storgrinar. Ledig idag och vill inte stå upp. Kan knappt tro det. Vill bara att maken ska komma hem. Jag vill inte berätta det på telefon. Tänk om det här går vägen och våra två å ett halft års väntan är slut. Jag är helt yr o kommer inte kunna koncentrera mig på någet idag.

Grattis ❤️

Underbart!! Grattis!

Grattis!!!!!! Håller tummarna!!!!!!!

GRATTIS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
85 86 87
Svar
1 732
· Visningar
239 255
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 947
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar