En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Har inga andra mediciner som tur är. Men jag tar levaxin på morgonen och övriga vitaminer/mineraler på kvällen. Har fina depåer av B12 så det äter jag inte medvetet extra. Har fina depåer av allt utom D.

Livmodern känns som den gjorde innan operationen, ansträngd men inte som vid mens.

Dricker en chailatte till lunch och sen får det bli ingen vätska och knipa :D

Chailatte tror jag är knepet. Får du inte + då så funkar inget. Inte ens sex :D:D:D

Nix, inget plus.

Mens.

Men det var ju lite för bra för att vara sant om det hade tagit sig den här gången.

Kanske har en justerad lutealfas till genomsnittliga 14dgr nu.

12.

Räknar på 28dgr totalt den här gången så nästa BIM borde vara ungefär 13 januari.

Väntar igen då...

Trist! :(

Följer den är tråden och hoppas varje gång jag läser att någon ska ha plussat! Planerar dock inget mer barn själv än :)

Fan då :(

Själv har jag ingen mens ännu. Fick mensvärk igår och satte in koppen för natten och tänkte börja gråta av frustration.

Tänkte dock inte få in koppen, eftersom livmodertappen satte ovanligt långt uppe. Mixtrade hur länge som helst!

Idag morse hade jag riktigt ordentlig mensvärk och tänkte att nu börjar det på riktigt.

Inget. Tomt i koppen ännu. Så konstigt.

Kanske vågar testa imorgon. Har blivit lite rädd för testerna, för jag blir så ledsen varje gång.

Så jag fortsätter vänta på mensen nu. Fick nyss huvudvärk, så det kanske tyder på att mensen är igång. idag 32 dagar sedan mensen. Har haft cykel mellan 29 och 31 hittills.

Så var tanken, men jag kanske fegar ur...

Men hoppas hoppas...

Håller tummarna för dig.
Själv känner jag mig ganska cool nu med 6 dagar kvar till BIM. Inga konstiga symptom alls. Det ena som är det minsta annorlunda är att jag har börjat drömma en massa de senaste dagarna men då gick jag också en smäll mot bakhuvudet förra veckan så det är nog därför.

Jag har också drömt en massa konstigt den senaste veckan :)

Har mensvärk nu, precis som igår. Riktigt ordentlig faktiskt. Och ont i övre delen av magen också. Me ingen mens ännu.

Hoppas för din skull. *håller tummarna*

Tog mig ett riktigt prat med sambon om att skaffa barn & han förstod precis.Känns väldigt härligt.Vi sa att vi ska införskaffa ägglossningstest om mensen kommer denna gången.Skulle kommit igår men haft en stressig helg så kommer säkert imorgon.Sa även att nu får vi göra tester om vi vill men vi beslöt oss att vänta lite med det.Vi har egentligen inte jätte bråttom just nu.

Jag har också drömt en massa konstigt den senaste veckan :)

Har mensvärk nu, precis som igår. Riktigt ordentlig faktiskt. Och ont i övre delen av magen också. Me ingen mens ännu.

Spännande. Hoppas, hoppas.

Har testat minus idag. Men har fortfarande ordentlig mensvärk utan mens :crazy: Väldigt konstig.

Vanligtvis känner jag sån värk precis i den minut mensen börjar, och under första mensdagen. Nu är det ju tredje dagen med sån värk utan mens.

33 dagar sedan senaste mensen nu.

Så sannolikheten att jag är gravid är väl nog väligt liten.:(

Första testet kan även visa fel.Jag hade testat om några dagar igen ifall inte mensen dyker upp.

åh vad tråkigt :(
Jag håller tummarna för att du antingen får mensen idag så att du kan sikta in dig på ÄL eller (och ännu hellre) att det tros allt finns en liten där som bara inte ger utslag än.

Det finns ju som sagt de som testar positivt sent men jag hade inte heller trott jag var gravid.

Vänta några dagar och prova igen (jag verkligen avskyr det råder, blääää).

Jag själv har också fått enormt tråkiga nyheter. Mitt AMH värde är under 0,2. Går inte få lägre. Provet togs eftersom min mens hoppat så många dagar både hit och dit.

För er som inte vet vad det betyder så är det så att min äggreserv med stor sannolikhet är så gott som obefintlig. Om jag skulle vilja ha fler barn så skulle det antagligen inte gå.

Jag har ju tre barn men beskedet kändes väldigt hårt. Jag klappade ihop totalt. Hela min identitet som kvinna är borta.

Jag vet jag ville väl egentligen inte ha fler barn men jag trodde nog att möjligheten fanns även om den självklart inte var som en 25-årings. Om jag varit 43 så hade det varit en annan sak men jag är ju bara nyss fyllda 38.

En sak är säker. Alla dom som säger att man minsan kan skaffa barn även om man är över 35 kan slänga sig i väggen. Fertilitet över 35 är bara en bonus och inget man kan räkna med.

Klart att det är hårt även om man är "klar" med barnafödandet.

Både min mamma och mormor har blivit gravida efter 45 så jag hoppas att det går i släkten.

Min knasiga sambo är hemma igen och har lovar att skärpa sig. Jag drar dock ner på antalet ponnyer i förebyggande syfte... Jag kan hantera två själv med mitt alternativa boende men inte fyra.

Åh vad tråkigt att höra Tora! Jag förstår sorgen på något vis.

Styrkekram!

Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar