En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Haha!

Om man inte var så otålig skulle det nog vara lättare :)

Fått ont i brösten idag. Och exakt tio dagar innan bm. Som alltid, det är verkligen exakt på dagen. Men eftersom vi bestämt att det är bim så är det ju INTE pga av att mensen ska komma som jag har ont, nej nej;)

Det som känns annorlunda är att jag känner av äggstockarna. Men det kan ju vara känningar som jag inte är van vid att ha pga av att jag inte haft ägglossning innan (eller den senaste tiden jällefall). Vi får la se..

Kan ju vara så. Tycker det är fantastiskt att du ägglossar på egen hand så att säga! Det förbättrar ju oddsen avsevärt till det bättre :D

Jag hann ju lämna ett prov innan det visade sig vara utomkveds och det var bra. Så so far so good.

Men det sägs ju att risken för missfall eller ha svårt att bli gravid är större.

Enligt min läkare sa ska det inte paverka om medicinen är bra inställd, hon rekomenderade ett tsh pa max 1 om man försöker bli gravid.

Har pressat ner mitt till under 0.5 men det är inte stabilt. Det har varit uppe på 4 med 100mkg levaxin och nu sist 0.275 med 125mkg levaxin. Rätt stor skillnad med så liten justering :eek:

Har D-vitaminbrist också men det ryckte min läkare på axlarna åt. När jag är där för extrem trötthet och depression...

Kan ju vara så. Tycker det är fantastiskt att du ägglossar på egen hand så att säga! Det förbättrar ju oddsen avsevärt till det bättre :D

Eller hur! Och vadå BARA 2 mille spermier, det behövs ju bara 1. Nä vi kör på kvalité och inte kvantitet;)

Jag tycker att det här ska gå, även om det inte blir nu. Större mirakel har ju skett. Så kom igen nu naturen!

Peptalkar mig själv:p

Så länge det finns levande ägg och spermier så finns det hopp!

Har pressat ner mitt till under 0.5 men det är inte stabilt. Det har varit uppe på 4 med 100mkg levaxin och nu sist 0.275 med 125mkg levaxin. Rätt stor skillnad med så liten justering :eek:

Har D-vitaminbrist också men det ryckte min läkare på axlarna åt. När jag är där för extrem trötthet och depression...

Höll på att sätta maten i halsen när jag läste det sista.

Om du har konstaterad D-vitaminbrist så borde du absolut bli behandlad för det i alla fall ur fertilitetssynpunkt och depressionsynpunkt!!

Fruktansvärt mycket dåligt av läkaren att ignorera det!!!!!:rage: :rage: :rage:

Det är extremt sällan jag säger det här men du borde absolut ta D-vitamin preparat. Pronto!!! (Kolla först med (någon annan) läkare för säkerhets skull att det inte krockar med dina andra mediciner. Tror inte det men jag är trots allt ingen läkare).

Eller hur! Och vadå BARA 2 mille spermier, det behövs ju bara 1. Nä vi kör på kvalité och inte kvantitet;)

Jag tycker att det här ska gå, även om det inte blir nu. Större mirakel har ju skett. Så kom igen nu naturen!

Peptalkar mig själv:p

Det finns lite saker som man som man kan göra för att försöka öka både mängd, kvalité och uthållighet på sina spermier. Men jag antar att ni redan fått råd om vad han skall/inte skall göra.

Det finns lite saker som man som man kan göra för att försöka öka både mängd, kvalité och uthållighet på sina spermier. Men jag antar att ni redan fått råd om vad han skall/inte skall göra.

Det enda dom har frågat om är eventuella sjukdomar, tidigare sjukdomar infektioner. Men dom har inte sagt något om några tillskott eller så som jag läst lite om.

Det enda dom har frågat om är eventuella sjukdomar, tidigare sjukdomar infektioner. Men dom har inte sagt något om några tillskott eller så som jag läst lite om.

L-Karnitin, acetyl L-Karnitin, L'Arginin (skall ej tas om man har problem med herpes), E-vitamin och D-vitamin. En massa frukt och grönsaker är också mycket viktigt.

Sen ingen extrem cykling. Och om man sitter mycket på jobbet så röra sig ofta. Ingen laptop i knät eller värmefilt (så det inte blir för varmt). Regelbunden sex :D. Sluta röka, "ingen" alkohol (enstaka glas går bra), "ingen" kaffe mm.

Just det. Man har haft bra effekt på långtidsbehandling av antibiotika om man misstänkt någon form av infektionsbild.

Om du googlar på detta så kommer du att hitta studier gjorda på dessa preparat.
Vissa kliniker i Sverige upplyser om dom andra inte. Mycket mer vanligt utomlands.

Jodå jag äter 4000ie/dag.

Ingen mens än. Ingen idé att testa nu heller, åkte vid tre och kvällskissade vid tolv :p

Mitt tsh ligger alltid mellan 3-4 och jag är fertil (och förmodligen många år äldre än dig har jag fått för mig) som en frögurka. Så det kan väl inte enbart bero på det värdet? Däremot är du väl mer "svajig" i stort med din hypo jämfört med mig.

Jag fungerar inte i vardagen med så höga TSH-värden. Blir som en klump gelé.

Men sen är det väl som med allt annat, på gruppnibå är det svårare att bli och behålla en graviditet med hypo men det säger inte så mycket på individnivå.

Jag har ju regelbunden ägglossning osv så det borde inte vara några problem.

Jag är också rent tekniskt fet men är (än så länge) helt frisk i övrigt. Bra blodfetter och allt sånt. Står enkom som överviktig i journalen och för 15kg sedan som lindrigt överviktig vilket är en ganska snäll omskrivning men det känns som att de lägger med den övriga fysiska statusen i beräkningen.

Senast ändrad:

Ja jag valde schema den här gången för att slippa rusningen när jag åker till och från jobbet. Och bara en rusning under arbetstid istället för två :crazy:

Har ändå svårt att sova innan jobb så bättre då att börja snuskigt tidigt, sover middag när jag är klar med hästarna :D

Ja jag valde schema den här gången för att slippa rusningen när jag åker till och från jobbet. Och bara en rusning under arbetstid istället för två :crazy:

Har ändå svårt att sova innan jobb så bättre då att börja snuskigt tidigt, sover middag när jag är klar med hästarna :D

Samma anledning här. Att slipa två rusningar + att det är ganska gott att sluta 11-12.

Är det Levaxin du tar?

Japp levaxin. Fungerar vid varje doshöjning men sen verkar det plana ut :(

Fortfarande ingen mens :p

Hmm. Har för mig att det brukar ge bäst resultat om man tar det tillsammans med B12. Och så skall man ta det en timme innan alla andra mediciner (vet inte om B12 räknas dit).

Men det vet du säkert om. Det är ju inga nya rön direkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar