Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida
Tack! Tack!
Är det något dubbelsidigt du inte har
Kl
Det är tur att jag inte försöker bli gravid. Hade nog blivit tokig annars. Efter min senaste graviditet så är min menscykel helt uppåt väggarna!!
Jag har ägglossning (verkar det som). Men jag kan variera i antal dagar något enormt. Allt från 28 dagar till 15 dagar (kanske skrivit om det innan).
Det är folikelfasen som stjärtar sig. Blääää.
Vill veta varför det är så. Är det mina ägg som är på upphällning? Hormonell obalans? Vaaad?
Var hos en gynekolog för en vecka sedan och han sa att det gör inget och att det är normalt. Frågade om det var normalt för att jag börjar bli gammal men det trodde han inte (så gammal är jag inte enligt honom). Nähe vad är det som är normalt med detta då? När jag sa i förbifarten att jag använde ägglossningstickor så sa han nedlåtande att jag inte skulle hålla på med sån skit.
"Dom visar ändå fel" enligt honom. Att jag hade en äggblåsa på 20 mm som antagligen skulle lossa ner som helst (gjorde det några timmar senare) som ägglossningstickorna hade träffat rätt på var helt irrelevant.
Suck! Utan stickorna hade jag inte vetat något alls. Han tog i alla fall ett blodprov för att kolla äggreserven. Men om man inte tar det proven i rätt tid i cykeln så är det ett enormt trubbigt prov som egentligen inte säger så mycket.
Men jag orkade inte tjata mer. Denna läkare skall dessutom hålla på med infertilitet. Så jag trodde han skulle i alla fall ha ett bra hum om saker och ting.
Blir så trött. Varför skall det vara så svårt att hitta en gynekolog som tar ens problem på allvar och som inte bara viftar bort ens problem med "Det är normalt".
Det är på grund av de orden "Det är normalt" som jag höll på att förblöda i samband med ett missfall. Hade inte min man varit hemma och reagerat på att jag började bli konstig och ringt efter en ambulans så vet jag inte hur det hade gått.
Bli hemskickad från sjukhuset med orden "Det är normalt att blöda så mycket i samband med missfall. Det är som en riklig mens" fast jag nästan svimmat i duschen på sjukhuset (barnmorskan var med och såg det). Det är bara så dåligt. Jag har riklig mens och vet hur det är. Detta var 10ggr så mycket. Fast jag sa det till henne så skickade hon hem mig med 3 st extra tjocka blöjor.
Förlåt för jag vräker ur mig så här men jag blir så arg och frustreras när sjukvården inte tar en på allvar. Det är ju min kropp och jag känner att något inte är som det skall!