En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Har några billiga tester hemma, får väl knipa resten av dagen och kolla ikväll ;)

Njäe inte positivt.

Förra gången var det ju positivt på BIM +1 men då satt ju embryot högt upp i äggledaren och kan med andra ord ha varit flera dagar äldre än ev embryo nu.

Så jag får väl fortsätta vänta då...

Men rumpa då :meh:

Ja, ja det är inte över förrän tant röd står i dörren.

(Tant röd, vilket utryck egentligen. Skakar på huvudet)

Aj då! Men vi håller tummarna för att det är lite för tidigt ännu då!

em-pirre: hoppas hoppas att mensen håller sig borta!

Grattis på födelsedagen Tora!

Här är det sjukt! Jag har dubbelsidig öroninflammation, dubbelsidig ögoninflammation, början på bihåleinflammation och en vansinnig hosta. Ryggläge hela helgen. Sambon är snäppet friskare och sonen är pigg och glad. Tur att det inte var ÄL nu för då hade det inte blivit något!

Mvh Miks

Tack! Tack!

Är det något dubbelsidigt du inte har :D

Kl

Det är tur att jag inte försöker bli gravid. Hade nog blivit tokig annars. Efter min senaste graviditet så är min menscykel helt uppåt väggarna!!

Jag har ägglossning (verkar det som). Men jag kan variera i antal dagar något enormt. Allt från 28 dagar till 15 dagar (kanske skrivit om det innan).

Det är folikelfasen som stjärtar sig. Blääää.

Vill veta varför det är så. Är det mina ägg som är på upphällning? Hormonell obalans? Vaaad?

Var hos en gynekolog för en vecka sedan och han sa att det gör inget och att det är normalt. Frågade om det var normalt för att jag börjar bli gammal men det trodde han inte (så gammal är jag inte enligt honom). Nähe vad är det som är normalt med detta då? När jag sa i förbifarten att jag använde ägglossningstickor så sa han nedlåtande att jag inte skulle hålla på med sån skit.
"Dom visar ändå fel" enligt honom. Att jag hade en äggblåsa på 20 mm som antagligen skulle lossa ner som helst (gjorde det några timmar senare) som ägglossningstickorna hade träffat rätt på var helt irrelevant.

Suck! Utan stickorna hade jag inte vetat något alls. Han tog i alla fall ett blodprov för att kolla äggreserven. Men om man inte tar det proven i rätt tid i cykeln så är det ett enormt trubbigt prov som egentligen inte säger så mycket.
Men jag orkade inte tjata mer. Denna läkare skall dessutom hålla på med infertilitet. Så jag trodde han skulle i alla fall ha ett bra hum om saker och ting.

Blir så trött. Varför skall det vara så svårt att hitta en gynekolog som tar ens problem på allvar och som inte bara viftar bort ens problem med "Det är normalt".

Det är på grund av de orden "Det är normalt" som jag höll på att förblöda i samband med ett missfall. Hade inte min man varit hemma och reagerat på att jag började bli konstig och ringt efter en ambulans så vet jag inte hur det hade gått.

Bli hemskickad från sjukhuset med orden "Det är normalt att blöda så mycket i samband med missfall. Det är som en riklig mens" fast jag nästan svimmat i duschen på sjukhuset (barnmorskan var med och såg det). Det är bara så dåligt. Jag har riklig mens och vet hur det är. Detta var 10ggr så mycket. Fast jag sa det till henne så skickade hon hem mig med 3 st extra tjocka blöjor.

Förlåt för jag vräker ur mig så här men jag blir så arg och frustreras när sjukvården inte tar en på allvar. Det är ju min kropp och jag känner att något inte är som det skall!

Senast ändrad:

Lite som att ha hypotyreos. Kommer man inte till rätt läkare kan de dra in medicinen :eek:

IOM att jag har problem att ställa in medicineringen så är det säkert lite allmänt hormonkaos i kroppen.

Livmodern gör sig så att säga påmind men inte riktigt i den omfattning som brukar innebära mens.

Får se vad som händer imorgon.

Hur fick du reda på det? Och vad hade du för symptom?

Läkaren tog prov på det också men jag tror inte det är det. Fast man vet ju aldrig.

Det som fått mig att gå i taket nu är att jag fått någon form av spottings (mellanblödning någon/några dagar innan mens oftast väldigt lite). Har aldrig haft det förr. Suck! Vad är det som händer?

Trött, frusen, viktuppgång i första hand.

Det går i vågor. Ibland så mår jag bra och ibland så mår jag piss. Gick ca tio år utan medicin och det har väl antagligen inte varit så bra.

Har hashimotos som är en autoimmun sjukdom som attackerar sköldkörteln och det är nog därför det inte är stabilt.

Trött, frusen, viktuppgång i första hand.

Det går i vågor. Ibland så mår jag bra och ibland så mår jag piss. Gick ca tio år utan medicin och det har väl antagligen inte varit så bra.

Har hashimotos som är en autoimmun sjukdom som attackerar sköldkörteln och det är nog därför det inte är stabilt.

Oj. Det lät ju allvarligt.

Autoimmuna sjukdomar kan ibland göra det svårt att behålla ett foster. Det är inget du har märkt av? (Förlåt att jag frågar men det är ett av mina stora intressen mycket på grund av att jag har en vän som fått missfall 6-7 ggr på rad som har reumatism. Först när hon började gå till en läkare i Athen så lyckades hon behålla fostret som sedermera blev till en underbar liten pojke).

Nä de två jag haft har ju tagits ut manuellt eller medicinskt.

Men den bm jag går till har koll, så fort det är plus igen så ska jag lämna prover var femte vecka om det ser bra ut, annars oftare.

Just nu är det totalt kaos här. Sambon är osams med en kund och det var väl droppen för det här året så hans ungar fick hämta honom och köra till psykakuten. Jag borde väl vara en liten blöt fläck på golvet egentligen men någon måste dra in några pengar iaf. Och ta hand om djuren. Om inte det här stressar fram mensen så gör nog inget det...

Oj. Det lät allvarligt. Hoppas att det blir bra fort.

Jag inbillar mig att kvinnor klarar av att bita ihop och fortsätta dra lasset på ett annat sätt än män. Men det är väl antagligen bara fördomar utan någon som helst verklighetsförankring.

Oj. Det lät allvarligt. Hoppas att det blir bra fort.

Jag inbillar mig att kvinnor klarar av att bita ihop och fortsätta dra lasset på ett annat sätt än män. Men det är väl antagligen bara fördomar utan någon som helst verklighetsförankring.

Jag inbillar mig detsamma.

Lil-sis: Hoppas din sambo får bra hjälp, snabbt är hemma igen och kommer tillbaks!

En stor kram härifrån andra sidan pölen :(

Hoppas det reder ut sig fort, så att han inte behöver må dåligt så farligt länge.

Jag tror det har att göra med att det är mer okej att vi visar känslor under resans gång så att säga. Det blir inte samma tryck.

Hans firma har inte haft jobb sen i somras och han är van att vara den som försörjer. Så nu när det inte blev som han hade hoppats så rann det över totalt och tyvärr låter han ganska illa då och sätter sig själv i mer trubbel än nödvändigt. Han känner sig även orättvist anklagad och den andra parten känner sig lurad. Det tillsammans med att vi verkligen inte har några pengar fick bägaren att rinna över. Skulle tro att han känner sig rätt värdelös och vet inte hur han ska hantera det.

Så han är ju på rätt ställe iaf.

I slutändan är det bara pengar och det löser sig på något vis, det gör det alltid. Jag har redan gjort den där resan fast jag gick in i väggen.

Det är iaf skönt att han har vuxna barn på nära håll så jag inte måste bära allt själv, det räcker bra att jag är själv med djuren och gården igen.

Vad tråkigt:( Han kommer nog igen snart och hoppas det inte blir för tungt för dig hemma.

Fått ont i brösten idag. Och exakt tio dagar innan bm. Som alltid, det är verkligen exakt på dagen. Men eftersom vi bestämt att det är bim så är det ju INTE pga av att mensen ska komma som jag har ont, nej nej;)

Det som känns annorlunda är att jag känner av äggstockarna. Men det kan ju vara känningar som jag inte är van vid att ha pga av att jag inte haft ägglossning innan (eller den senaste tiden jällefall). Vi får la se..

Jag har ocksa Haschimotos, är gravid nu med mitt tredje barn och har alltid haft regelbunden mens och ägglossning sa att bli gravid har aldrig varit ngr problem (har inte heller haft ngr missfall). Pa fredag ska jag kolla mina värden igen, vid förra provet (i v.9) fick jag höja dosen lite.

Alltid lika roligt och spännande....NOT!!!

Jag stödjer och framhåller någons tidigare förslag. Sms avisering:
PLING "Du är gravid"
eller
PLING "Du är inte gravid"

Gärna med delinfo längst vägen typ:
PLING "Du har ägglossning om 3 dagar"
PLING "Du ägglossning inom 24 h"
PLING "Ditt ägg har nu släppt"
PLING "Ditt ägg blev/blev inte lyckosam befruktat"
PLING "Ditt ägg har nu fäst/inte fäst"

:D :D

Jag hann ju lämna ett prov innan det visade sig vara utomkveds och det var bra. Så so far so good.

Men det sägs ju att risken för missfall eller ha svårt att bli gravid är större.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar