En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Nej alltså, efter att jag slutat med hormoner så är det tre-fyra cykler som är konstiga.

Innan jag började med hormoner var cykeln 35 dagar exakt på minuten.

Efter har den varierat mellan 21-30 dagar men verkar sikta på 26.

Jag hade p-piller först men får migrän av de hormonfria dagarna så sedan jag var 20 har jag använt p-spruta. När jag slutade första gången så blev cykeln stabil på 26-30dgr ca och nu andra gången 25-28dgr.

Aha! Då hänger jag med.

Är det tiden innan ägglossning som varierar?

Det har den börjat göra på mig också. Kan variera till allt från 15 dagar (inte bra alls!) till 28 dagar. Förr hade jag alltid 27 dagar. Nästan på samma klockslag.

Lutealfasen är dock alltid samma antal dagar (kan variera någon enstaka dag någon gång, men oftast inte).

Dessutom har tiden som jag visar positivt på ägglossningstickan blivit hälften.

Jag har ju dock varit gravid eller ammat i princip de senaste fem åren så jag antar att det kan ta ett tag innan allt stabiliseras. Eller så börjar jag bli gammal helt enkelt.

Gillar det inte alls! :crazy:

Är några blodprov som jag väntar svar på. Får väl se om det går att läsa av något där.

Glömde: Jag ligger också i fas med er. Om jag skulle försöka bli gravid så hade BIM varit 17-19/12.

Intressant slump :D

Glömde: Jag ligger också i fas med er. Om jag skulle försöka bli gravid så hade BIM varit 17-19/12.

Intressant slump :D

Och jag har BIM 18/12 :) Jag har dock en längre cykel än er andra, 31 dagar.

Vi kan ha grupptestning nästa vecka :D

Mvh Miks

Mvh Miks

Ha ha ha! Jag kanske skulle ta ett gravtest 18/12 bara för samhörigheten i gruppen :D

Eller hur! Akta dej, hänger du för mycket i tråden kanske du blir inspirerad ;)

Men du är en kär trådmedlem så du får inte försvinna!

Mvh Miks

Nu förstår jag inte. Graviditet är väl ingen sjukdom som smittar :angel: :D:D

Fast det är klart eftersom det verkar som att menscykler synkroniseras även över cyberspace så kanske graviditeter smittar via tangentbordet :nailbiting::eek::D

Tack för ditt stöd!

kl

Ingen mens ännu. Ska testa i morgon. Tänkte göra det nyss, men har ledigt på söndan så det blir nog då.

Samma symtom, ingen mens. :D

Miks: Jag verkar ha 31 dagar jag också. Åtminstone ibland. Om jag inte är gravid nu, så är det åter en 31 dagars period.

Kan inte riktigt styra högerhanden och det brukar betyda migrän som i sin tur brukar betyda mens :-/

Jag har haft som molvärk i höger äggstock hela dagen igår. Har inte varit uppe sålänge men tycker det känns likadant idag. Kan man ha ont i äggstocken efter ägglossning? Jag är nästan hundra säker på att jag släppt på höger sida för när jag har gjort vul så ha läkaren sagt båda gångerna att jag kommer släppa på höger sida.

Kan inte riktigt styra högerhanden och det brukar betyda migrän som i sin tur brukar betyda mens :-/

:meh: Det är så tråkigt när man har hoppats och sen kommer något symptom som gör att man dimper ner igen. Jällefall för den månaden. Har du någongång fått detta utan att mensen kommit?

Ja migrän kan jag få när som helst men den hormonrelaterade är lika regelbunden som mensen. Förr kom den efter ägglossning men senaste gångerna har det varit på första eller andra mensdagen istället.

Jag känner inte av någon mens ännu, men är helt säker på att den kommer imorgon. Vet inte varför. :yuck:

Mvh Miks

Jag har BIM den 22/12 jag tror iofs inte att jag är gravid denna gång då jag känner mig lika normalt onormal som jag brukar (skönt). Men jag tänkte som så att om mensen trots allt inte dyker upp så testar jag på julafton :)

Det är ovanligt med såna garantier om det inte finns några medicinska skäl.
Väldigt få blir beviljade snitt innan.
Förlossningsrädsla är ju ett skäl som många anger och många brukar kunna få så bra hjälp att de så småningom ändå väljer att föda vaginalt.

För egen del hoppas jag nog (till mannens skräck så lockar faktiskt en vaginal förlossning lite) på att få snitt och kommer ta upp det för diskussion redan vid inskrivningen. För mig handlar det om att mina leder oerhört lätt hoppar ute led eller låser sig och det är ingenting jag vill uppleva mitt under en förlossning. Kul om bägge höfterna hoppar ur led liksom..

Ingen mens än. Klart man hoppas men det är ju lite tidigt att tro något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar