En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Nix, inget plus.

Mens.

Men det var ju lite för bra för att vara sant om det hade tagit sig den här gången.

Kanske har en justerad lutealfas till genomsnittliga 14dgr nu.

Fasiken :meh:

Vi bestämmer att det blir nästa gång!

Jag kan tänka mig att det känns riktigt tråkigt, sorgligt och tomt. Det är ju en del av dig som är försvunnen som inte kan komma tillbaka:(

Hoppas att sorgefasen inte blir så lång, du förtjänar att ha det bra som är så hjälpsam och omtänksam mot andra!

Massa kramar!

Jag har ont i min högra äggstock tikl och från. För några dagar sedan hade jag som konstant molvärk. För kraftigt för att kunna vara placebo..annars är jag jäkligt duktig på att hitta på symptom.

När jag har gått så har det kännts som om det drar i äggstockarna. Allt känns mest i höger men samma symptom fast mildare på vänster sida.

Och nu värker det rätt rejält bara jag sitter..

I går hade jag en typisk ÄL-känsla i magen, lite molig men inte i närheten av mensvärk. Dock var den mer påtaglig och mer långvarig än tidigare. Och så har jag varit extremt blödig och gråtmild sedan i söndags.
Satt på kontoret och såg den här reklamfilmen i måndags:

http://www.youtube.com/watch?v=XqWig2WARb0&feature=youtu.be

Började gråta.
Började sedan nästan gråta när jag skulle återge den för mina kollegor. :o

Haha.
Hormonerna är påtagliga i alla fall.

När jag klickade på din länk så startar ju youtube, men innan det avsedda klippet startar ju alltid en annons. Jag sitter dock och matar dottern samtidigt och fattar inte att det riktiga klippet inte startat, och jag tittar på den där jävla annonsen, som handlar om någon ekorre som vill ta med nån dryck från Alpro på flyget… Iofs söta ekorrar, men jag hann tänka att blåbäret nog blivit lite lätt avig i roten som tjuter av det där…?

SEN såg jag den lilla knappen ”Hoppas över annons”…. ;) Klippet var ju fint, men nog är du lite hormonpåverkad kvinna ;)

Kl

BIM idag. Ingen mens. Testade för en stund sedan. Om jag vinklar testet, kisar och tittar i kors på samma gång så kanske det eventuellt möjligtvis finns något mer än bara det raka strecket.... To be continiued :nailbiting:

Mvh Miks

Jag har ont i min högra äggstock tikl och från. För några dagar sedan hade jag som konstant molvärk. För kraftigt för att kunna vara placebo..annars är jag jäkligt duktig på att hitta på symptom.

När jag har gått så har det kännts som om det drar i äggstockarna. Allt känns mest i höger men samma symptom fast mildare på vänster sida.

Och nu värker det rätt rejält bara jag sitter..

Låter ju lovande!!!

Jag kan tänka mig att det känns riktigt tråkigt, sorgligt och tomt. Det är ju en del av dig som är försvunnen som inte kan komma tillbaka:(

Hoppas att sorgefasen inte blir så lång, du förtjänar att ha det bra som är så hjälpsam och omtänksam mot andra!

Massa kramar!

Tack! Just nu känns det bara nattsvart. 38 år och och så gott som redan i klimakteriet. Min mamma var ju gammal när hon kom i klimakteriet. Trodde att det var hyfsat ärftlig. Men tydligen inte i mitt fall.

Plötsligt blir jag bebissugen och vill inget hellre än att få ett till barn. Fast nu går det inte längre.

Jag har hela tiden haft en stressande känsla av att det är bråttom med att få barn (sen jag upptäckte hur fantastiskt det är med egna barn och faktiskt ville ha fler). Kanske kände jag på något omedvetet plan att tiden höll på att ta slut. Det är ju trots allt ens egen kropp så konstigt är det väl inte att man kan läsa av den på något sätt.

I går hade jag en typisk ÄL-känsla i magen, lite molig men inte i närheten av mensvärk. Dock var den mer påtaglig och mer långvarig än tidigare. Och så har jag varit extremt blödig och gråtmild sedan i söndags.
Satt på kontoret och såg den här reklamfilmen i måndags:

http://www.youtube.com/watch?v=XqWig2WARb0&feature=youtu.be

Började gråta.
Började sedan nästan gråta när jag skulle återge den för mina kollegor. :o

Haha.
Hormonerna är påtagliga i alla fall.

Hormoner är väldigt duktiga på att förändra ens beteende. Tänk att något så litet kan göra så mycket :D

Kl

BIM idag. Ingen mens. Testade för en stund sedan. Om jag vinklar testet, kisar och tittar i kors på samma gång så kanske det eventuellt möjligtvis finns något mer än bara det raka strecket.... To be continiued :nailbiting:

Mvh Miks

Vilken cliffhanger....... Spännande!!!!

Tjejer nu behöver jag er hjälp

Har BIM på söndag enligt appen. Det är dock beräknat på 28 dagar. Min cykel varar från 25-28 dagar så jag skulle kunna få den redan i morgon. Normalt sett så brukar jag bli ett chokladmonster ca 2 dagar innan mens. Dagen innan brukar jag få en molande värk i hela nedre delen av magen.

Nu i kväll har jag börjat få en huggande värk snett nedåt höger om navel (min höger), samtidigt gör det ont i ryggen på motsvarande ställe. Jag får känslan av att det strålar från magen. Jag mår även superilla. Jag har inte blivit ngt chokladmonster även om jag tröstätit alltför mycket idag (choklad och mat) men det beror på att vår kyl/frys inte behagat fungera och att det har runnit vatten genom vårt nyrenoverade kök ner i källaren.. :banghead:

Åh ja just det. Blindtarmen är bortplockad..

Vad är det som händer? Vad är det jag känner och varför?

Och kan inte eländet komma nu så att jag kan blanda till mig en tröstdrink också (skulle behövas)?

Kl

Mvh Miks

Tummar och tår hålles

Det kan ju vara vad som helst ;)

Köpt RFSUs "testa tidigt" imorgon?

Vänta tills det gått längst antal dagar som du har haft (i ditt fall var det väl 28 dagar). Även om BIM är på söndag. För appen tar väl något genomsnitt och då kan det vara för tidigt att testa. En dag hit eller dit kan göra en väldigt stor skillnad på vissa. Vet du när exakt du hade ägglossning och hur lång din lutealfas är så testar du enligt den (dvs vet du att du har en lutealfas på 13 dagar så testar du 14 dagar efter ägglossning, (en dag som marginal)).

Än så länge hade jag bara oroat mig för att INTE vara gravid. Vet inte hur länge du har försökt och om du har någon sjukdomshistoria men när man vill bli gravid har man en tendens att känna alla möjliga och och omöjliga saker när man börjar närma sig BIM.

Jag tycker det låter lovande annars :p

Jag tror inte att jag är gravid dock. Tror (inga äl-stickor) vi missade äl och har känt mig precis som vanligt fram till igår. Är mest orolig över om det kan vara ngt annat skit och som kanske kan påverka graviditet på sikt. Tänker inflammation eller annat?

Om du inte haft problem med det förut så är risken minimal.

kl

Hej och hå. Mens, mensvärk och så deppig att det inte är sant.

Jag har verkligen kommit lindrigt undan i de få år jag åt p-piller. Jag hade så jämnt humör, sparsam mens, inget ont. Nu är det raka motsatsen.

Hoppas att det inte tar så länge innan vi lyckas :meh:

Man blir ju dessutom dubelldeppig när man vill ha barn och får mens.

Tråkigt. Någon av er måste ju bli gravid. :(

Jaa. Plus att det är superstressigt på jobbet, folk är gnälliga och tjatar, man har mensvärk och är nere samtidigt som man är så ledsen för att det inte funkade nu heller.

Dessutom malar ju tankarna i bakhuvudet trots att man vet att det är helt normalt att inte lyckas på fyra futtiga försök.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar