En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Vad trist!
Helt ego så "ja då följs vi en månad till!".

Man känner sig lite sådär lagom värdelös när det inte tar sig "på en gång" och så verkar det som att alla andra blir på smällen innan de ens tänkt sig att bli det. Fast så är det ju förstås inte.

Det hoppas jag verkligen inte! Att det håller på såhär i evighet menar jag.

Jag brukar ha ägglossning från varannan sida, så nästa gång om sisådär 11 dagar borde vara från höger. Så den hoppas jag inte alls på, även om vi naturligtvis kommer försöka!

Det hoppas jag verkligen inte! Att det håller på såhär i evighet menar jag.

Jag brukar ha ägglossning från varannan sida, så nästa gång om sisådär 11 dagar borde vara från höger. Så den hoppas jag inte alls på, även om vi naturligtvis kommer försöka!

Kroppen brukar vara grym på att fixa sådana saker. Skulle inte bli förvånad om du får ägglossning till 70-80% på den fungerande äggstocken. Påståendet är inte helt taget ut luften. En av mina kompisar hade också utomkveds och hennes fertilitetsläkare var den som kom med det påståendet. (He he he underbar källa eller hur "Min kompis systers killes dotters läkare sa...... :D)

Moln med guldkant? :D:D

Någon gång så måste ju någon av oss bli gravid iaf. Vi kan ju statistiskt sett inte hålla på såhär för evigt :p

Ja och inte tänker ni på mig heller. Jag kan antagligen inte ens bli gravid igen och det enda nöjet jag har kvar är när ni blir gravida och inte ens det nöjet kan ni bjuda mig på!!!!! Så se till att bli på smällen allihop illa kvickt!!!!! Det var väl en stackars sate som hade BIM på julafton? Hoppas nu att hon klarar av att leverera ett + åt mig. :D:D:D:D:D

Jag lider verkligen med er. Den som påstår att bebisverkstaden är rolig får på moppo av mig!

Kl

Och min mens är ytterst, ytterst sparsam (brukar ha riklig annars). Behöver inte ens trosskydd. Klimakteriet nästa!!! :( :(

Klimakteriet suger men mens är ju inte så kul heller. Ju.

Vilken tur för övrigt att du hann se till att få barn, att du kände rätt när det var brått!

delvis kl

Läst igenom de senaste fem sidorna.

Vad ni kämpar tjejer, nästan så jag börjar gråta när jag läser att ni får mens :o (extremt hormonfull just nu, nygravid..)

Jag har en syster som också kämpar med att bli gravid, men det tar sig inte :(
Själv blev jag gravid på första "nu-ska-vi-börja-ha-sex-för-att-skaffa-barn"-sexet när vi fick dottern..
Denna gång blev jag gravid vid antingen första eller andra skaffa-barn-sexet som vi hade på första ägglossningen vi bestämt oss att vi skulle skaffa barn. Inte ens ordentligt uträknat utan, "ojsan nu var det ungefär två veckor sedan mensen ja men då har vi lite extra sex idag"...

Även om jag såklart är glad att vi verkar ha lätt för det här med att bli gravida så känns det så jäkla orättvist att vissa ska bli gravida på ett knull och andra får kämpa i flera år. Lite mer jämställt hade ju varit att föredra.

Håller tummarna för er alla att ni plussar snart så kanske vi kan ses i någon höst-barntråd :)

Jag fick ju ingen info.
Har själv läst i min journal att de tog bort den högra äggledaren efter att de faktiskt försökt spola bort Xet.

Och så har jag ett stjälkat myom på vänster sida, vänster äggledare ua, livmodern normalstor och myomatös.

Läkaren som skrev ut mig sade bara att mitt hCG hade gått ner som förväntat och jag hann fråga hur länge man ska vänta innan man försöker igen. Och så fick jag dra ut en veckas sjukskrivning...

Klimakteriet suger men mens är ju inte så kul heller. Ju.

Vilken tur för övrigt att du hann se till att få barn, att du kände rätt när det var brått!

Jag vet inte men genom åren så har jag och min mens blivit som två bekanta på något sätt. Den har varit en del av mitt liv så länge så jag kommer nog att sakna den. Känner en stor sorg. Det är för tidigt. Om 10 år hade det varit okej, tråkigt men okej.

Åh jag avskyr det. Älskar p-sprutor.

Jag förstår det positiva i att när mensen kommer som den ska så är allt mest troligt som det ska.

kl Tack alla för ert stöd! Nu fortsätter vi en månad till (och en till, och en till):D

*kl*

Jag måste fråga er som säkert kan detta mycket bättre än mig (och tydligen är jag sämst på att googla):
Alla goda råd man bör följa när man vill bli gravid, när bör man eg. börja med dem?
Så tidig som möjligt antar jag, som vanligt när det gäller att vara nyttig, men vet någon när det har effekt s.a.s?
T.ex att varken mannen eller kvinnan bör röka, dricka alkohol, dricka kaffe. Motionera lagom. Dra ner på skräpmat av diverse slag. Mycket frukt och grönt. Osv, osv. "Räcker det" att man gör de förändringarna ett par månader innan man börjar försöka? Eller hinner inte kroppen adaptera sig till sitt nya hälsosamma liv då?

Shit, vad flummigt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar :)

Lycka till alla!

Ju tidigare desto bättre ;)

Fast jag nöjer mig med folsyra, D-vitamin och så har jag nästan slutat med koffein. Röker inte och dricker inte ändå.

När jag blev gravid med X (utomkveds) så skippade jag godis också. Och åt fisk minst tre gånger varje vecka, godkänd fisk.

KL

Magen känns bättre och jag drabbades precis av ett stort chokladsug.. Hade det inte regnat så hade jag redan varit på Ica :p

Jag skulle alltså tyd tecknen till att jag får mens på lördag.

Jag fick ju ingen info.
Har själv läst i min journal att de tog bort den högra äggledaren efter att de faktiskt försökt spola bort Xet.

Och så har jag ett stjälkat myom på vänster sida, vänster äggledare ua, livmodern normalstor och myomatös.

Läkaren som skrev ut mig sade bara att mitt hCG hade gått ner som förväntat och jag hann fråga hur länge man ska vänta innan man försöker igen. Och så fick jag dra ut en veckas sjukskrivning...

Dåligt, mycket dåligt av sjukvården.

Har du pratat med någon gynekolog om myomen och ditt X? Om inte så kanske du borde göra det. Fast du kanske inte är så mesig som mig :p.

Jag fick omedelbart prata med en gynekolog och kurator efter mitt vanliga missfall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar