En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

KL

Magen känns bättre och jag drabbades precis av ett stort chokladsug.. Hade det inte regnat så hade jag redan varit på Ica :p

Jag skulle alltså tyd tecknen till att jag får mens på lördag.

Neeeeeej jag vill ha ett +. Våga inget annat än att leverera ett +.

(Jag lovar jag är heeeeelt normal, så gott som i alla fall).

delvis kl

Läst igenom de senaste fem sidorna.

Vad ni kämpar tjejer, nästan så jag börjar gråta när jag läser att ni får mens :o (extremt hormonfull just nu, nygravid..)

Jag har en syster som också kämpar med att bli gravid, men det tar sig inte :(
Själv blev jag gravid på första "nu-ska-vi-börja-ha-sex-för-att-skaffa-barn"-sexet när vi fick dottern..
Denna gång blev jag gravid vid antingen första eller andra skaffa-barn-sexet som vi hade på första ägglossningen vi bestämt oss att vi skulle skaffa barn. Inte ens ordentligt uträknat utan, "ojsan nu var det ungefär två veckor sedan mensen ja men då har vi lite extra sex idag"...

Även om jag såklart är glad att vi verkar ha lätt för det här med att bli gravida så känns det så jäkla orättvist att vissa ska bli gravida på ett knull och andra får kämpa i flera år. Lite mer jämställt hade ju varit att föredra.

Håller tummarna för er alla att ni plussar snart så kanske vi kan ses i någon höst-barntråd :)

Dom första två månaderna brukar vara roliga. Ibland kan tredje månaden också vara lite halvkul. Sen blir det bara bläääää. :p

Visst är det orättvist ibland. Hoppas det går bra för din syster.

Nope.

Ingen har frågat om jag vill det heller.

Eller jo, det har företagshälsovården gjort eftersom jag gick hos de när det här hände.

Jag orkar inte jaga tider och sådant just nu, utan om det inte har tagit sig på ÄL i februari så ska jag nog ringa till min gamla BM i Knivsta även om det är satans långt att åka dit. Har försökt lista mig i Tierp men det verkar inte gå så bra. Nu är mitt högra "snitt" infekterat så jag borde väl ringa dit ändå, antar jag... (Ingen feber eller så men det varar, är rött och ömt).

Har precis kommit överens med en tjej om att byta ponny, hon tränar mitt russ och jag vilar hennes :D Ev så flyttar welshen tillbaka till sin uppfödare och då har jag bara min connemara att lägga krut på. Och det är nog alldeles lagom.

Du borde omedelbart ta kontakt med sjukvården. Det är INTE bra att det varar sig. Den operationen du gjorde är stor och du borde ha blivit sjukskriven två veckor minst.

Myomen kan påverka din graviditet (eller snarare dom kan bli påverkade av graviditeten). I värsta fall om du har riktig otur så kan det påverka dina möjligheter att bli gravid. Men det är tack och lov ovanligt.

Vill inte skrämma upp dig men att ditt sår verkar infekterat, det är allvarligt!

Det måste finnas privata gynmottagningar som har avtal med ditt landsting. Jag tex bor i Halland men kan söka hjälp på vissa mottagningar i Göteborg ändå (Västra Götaland) utan att det kostar mig mer än den vanliga taxan. Många gånger går det fortare att få tid hos en privat gynekolog.

Har funderat lite: Frågan är om du inte borde söka akut hjälp för ditt infekterade sår.

Njäe akut är nog ingen fara, det rinner ju inte var precis. Men jag kan ju prata med 1177 imorgon, man brukar få tid till närakuten då ganska fort.

Jag kan gå till Studenhälsan igen, de som gav mig tidigt VUL så jag inte behövde vänta på att Xet skulle spricka... De har avtal med Uppsala Läns Landsting så ett gyn-besök där kostar lika mycket som hos vårdcentralen. Eller ja, jag har ju frikort nu (hehe) så jag betalar ingenting.

Läkaren på Ackis tyckte på lördagen att jag skulle börja jobba på måndagen. Inte en chans, var mitt direkta svar. Mitt jobb är så oflexibelt att det inte hade varit möjligt. "Men du kan ju vara hemma en vecka utan intyg". Ja men om han hade läst min journal så hade han vetat att jag redan hade varit hemma en vecka pga smärtor...

Jag kan ju tycka att man iaf borde gått igenom exakt vad man gjorde under operationen och vad det innebär för framtiden...

BIM+1. Fortfarande ingen mens. En skugga av ett plus på Clear Blue test. Till och med sambon tyckte det var en skugga av ett plus. Vågar inte lita riktigt på det. Ska försöka smyga iväg på lunchen imorgon och köpa ett digitalt test. Håller tummarna nu för att skuggan inte är en synvilla!

Mvh Miks

Ja köp ett digitalt, det ger inte så mycket utrymme för tolkning!

:)

BIM+1. Fortfarande ingen mens. En skugga av ett plus på Clear Blue test. Till och med sambon tyckte det var en skugga av ett plus. Vågar inte lita riktigt på det. Ska försöka smyga iväg på lunchen imorgon och köpa ett digitalt test. Håller tummarna nu för att skuggan inte är en synvilla!

Mvh Miks

Jag har för mig att de digitala (gravid vecka 1-2 osv) är en aning mindre känsliga. Är det så pass lite att du bara kanske ser en skugga så kanske du skall vänta en dag till med att testa.

Eller prova med ett ägglossningstest. De reagerar på både hCG och LH. (LH har man hela tiden i kroppen medan hCG bara vid graviditet). Så den lägger ihop dessa två hormoner och kan då ge ett klart och tydligt streck innan ett gravtestet gör det. Självklart är det ingen garanti för att du är gravid det måste du kolla med ett gravtest sen men det kan ge en väldigt bra tidig hint om du är gravid eller inte.

Med sonen plussade jag inte förrän BIM+2 så jag blir inte så förvånad om det tar tid att få plusset. Jag kanske ska slösa en ÄL-sticka.
Det känns annorlunda denna månaden :) Still hope!

Mvh Miks

Håller tummarna!!!

Absolut värt att offra ett ältest!!! :D

Idag fick jag hem gravtest på posten. Ett från RFSU som regarerar på låga nivåer av hcg + ett digitalt. Jag kommer säker vilja testa på julafton då jag har bim men vill inte riskera att få ett negativt test om det verkligen inte är negativt (vem vet man kanske är låghormonare) så man slipper bli ledsen i onödan. Och så ett digitalt att bekräfta med om det andra skulle va positivt.

Tänkt att få slå in ett test där det står gravid i julklapp till sambon:D Hoppades jag på förra julen också...

Måste man döpa ungen till Jesus då om det blir en pojke?:crazy:;)

Ja det är riktigt orättvist.
Kände mig nästintill som en kriminell mot min syster som kämpar och längtar efter ett barn och så blir jag gravid direkt.

Man ska vara försiktig med vad man önskar.. men hade jag kunnat hjälpa henne på något sätt hade jag gjort det.
Synd man inte bara kan låna ut lite kroppsdelar :) , lånbyta livmoder inkl tillbehör mot ett par fungerade knän och hjärna.

Knapplån

Åh, jag håller tummarna för er allihopa, det är så spännande ju :)
Längtar tills jag själv kan ge mig in i den här tråden, men dottern är 8 månader och min kropp fortfarande sargad efter trafikolyckan så vi får väl vänta…

Idag fick jag hem gravtest på posten. Ett från RFSU som regarerar på låga nivåer av hcg + ett digitalt. Jag kommer säker vilja testa på julafton då jag har bim men vill inte riskera att få ett negativt test om det verkligen inte är negativt (vem vet man kanske är låghormonare) så man slipper bli ledsen i onödan. Och så ett digitalt att bekräfta med om det andra skulle va positivt.

Tänkt att få slå in ett test där det står gravid i julklapp till sambon:D Hoppades jag på förra julen också...

Måste man döpa ungen till Jesus då om det blir en pojke?:crazy:;)

Ha inte för stor tillit till RFSUs testa tidigt. Det verkar som om många inte kan se tidigare med det än med andra tester. Dessutom kan det tyvärr vara så att om man testar för långt innan BIM så kan testet visa positivt men så tar det sig inte ändå och man får ett väldigt tidigt missfall (i normala fall hade man inte uppfattat det som missfall utan som en riklig mens som varit någon dag försenad). Detta för att det befruktade ägget börjar producera hCG även innan det fäst (tror jag det var). Det är därför man inte vill göra för känsliga tester.

Jag tycker det verkar vara en jättefin idé att ge ett positivt test som julklapp till din partner. Men hur kommer du må om det visar negativt? Kanske är det bättre att vänta till någon dag efter jul? Bara så du inte blir för besviken.

Om du vill ha en hint om hur det går så kan du prova med ältester. De reagerar på fler hormoner som liknar varandra och slår då ihop dom så att man tidigt kan se utslag på ältester. Teststrecket är då tydligt och blir tydligare för varje dag. När man testar på BIM så är det oftast bra mycket mer positivt än något positivt utslag vid ägglossning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar