En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Neeeeeej jag vill ha ett +. Våga inget annat än att leverera ett +.

(Jag lovar jag är heeeeelt normal, så gott som i alla fall).

Haha :D

Ledsen att göra dig besviken
Det verkar som om min kropp är on track igen iaf. Det kom lte rosa på pappret när jag var på toa så binda på och glögg på värmning.
Nästa BIM är beräknad till 18:e januari och det nya året kommer inledas med mys :d
Ska införskaffa ÄL-tester tills dess så att vi kan pricka rätt.

Så länge mensen inte kommit för fullt så finns det hopp. Det är inte ovanligt att man får en ytterst sparsam blödning dagarna runt BIM. Det är för att kroppen inte hunnit tillverka tillräckligt mycket Progesteron för att helt förhindra att man får mens. Men den är som sagt väldigt sparsam och den kommer liksom aldrig igång innan den slutar helt.

Det är därför det inte är bra om man har för kort lutealfas. Kroppen hinner inte signalera "STOPP" ingen mens.

För att förtydliga: jag är inte alls det minsta besatt och greppar inte alls efter minsta halmstrå :p :o

Senast ändrad:

Någon måste väl få ett plus!

Även om det inte är det minsta roligt egentligen med att vänta och hoppas få ett plus så är jag ändå ganska så avundsjuk på er :crazy:

Haha :D

Ledsen att göra dig besviken
Det verkar som om min kropp är on track igen iaf. Det kom lte rosa på pappret när jag var på toa så binda på och glögg på värmning.
Nästa BIM är beräknad till 18:e januari och det nya året kommer inledas med mys :d
Ska införskaffa ÄL-tester tills dess så att vi kan pricka rätt.

Första gången jag blev gravid fick jag blödningar som jag misstog för mens. Hoppet lever :)

Nä ev embryo har ju egen försörjning precis i början.

Den finns vissa studier som visar att alkohol generellt påverkar fertiliteten negativt, speciellt den första känsliga tiden. Tydligen påverkas receptorerna där ägget fäster (nu har väl ägget fäst förstås men man vet aldrig)

Fast å andra sidan så blir alkoholister gravida också så det är som vanligt inte rättvist :D

Jag tolkar det som att en mugg lättvinsglögg är OK även om den mens som kommit so far bara varit några droppar?

Vänta lite nu här..
Menar ni att jag måste avstå glöggen?? :arghh::arghh::arghh:

När är det du skulle ha haft BIM?

Du borde märka ganska omgående om den kommer igång eller fortsätter att vara allmänt skum. Skulle gissa att du vet imorgon. Om det nu inte är så att du "till vardags" är seg i starten.

När jag har mens så brukar det komma rejält med en gång och vara rejält riklig de två första dagarna för att sedan bli mer sparsam i två dagar och väldigt lite en dag.

(här vräks det ut intima detaljer utan minsta hämning minsann :o)

Lil-sis har ju helt rätt. Det är bara jag som måste besserwissa lite. Det är det enda jag har kvar :D

När är det du skulle ha haft BIM?

Du borde märka ganska omgående om den kommer igång eller fortsätter att vara allmänt skum. Skulle gissa att du vet imorgon. Om det nu inte är så att du "till vardags" är seg i starten.

När jag har mens så brukar det komma rejält med en gång och vara rejält riklig de två första dagarna för att sedan bli mer sparsam i två dagar och väldigt lite en dag.

(här vräks det ut intima detaljer utan minsta hämning minsann :o)

Åh då har vi typ exakt likadana mensar;):D:D

Du måste ju få stöd i din ohämmande delgivning:D

Föresten vet ni. Jag ringde till min gynmottagning för provresultatet eftersom dom inte ringt. Tog ju blodprov (förra tisdagen!) för att kolla så prolaktinet gått ner. Vilket det förmodligen har eftersom jag hade äl denna månaden. Men ändå, jag äter ju medicin för det och det vill jag ju inte fortsätta med om jag inte måste:(

Dom har så att man ringer en bokningstelefon och spelar in sitt meddelande, sen ringer dom upp. När jag ringer så är det en röst som säger. Bokningstelefonen stängd, öppnar inte förens den 7 Jan!! Hur f*n tänkte dom där?! Då får jag åka tre mil den 23:e för att se om dom har öppet liksom så jag kan gå dit och kräva prosvaret :rage:

En fördel med att inte ha plussat är att man kan åka massagefotölj på jobbet helt hämningslöst :love:

Just nu ser jag bara fördelar med att det inte tagit sig. Jag har bokat en resa till Spanien där jag ska njuta av jamon serrano och goda viner, jag har tid till det roligaste som finns (hästarna), och jag har råd att gå ned i tid på jobbet. Den här månaden har vi inte ens haft sex runt ÄL utan har annat fokus. Skönt, men samtidigt lite läskigt att det svänger så.

Jag håller tummarna för er andra i tråden, och hoppas att det snart tar sig för er. När jag var besviken över mina neg test var det tröstande att det ofta tar tid.

Kl

Idag känns livet lite brutalare än annars. BIM+4 och mens.

--------- massa fula svordomar! Trodde verkligen det var vår tur nu....

Nu lägger jag mig under täcket och fäller en tår.... Over and out...

Mvh Miks

Åh det är så trist när man hinner börja hoppas!

Jag förstår att du är besviken :(

Men jäklar vad vi ska ligga runt nyår allihop :D

Ja det är skönt att inte vara ensam om att inte bli gravid bara man tittar på hans kalsonger!

Så var det för mig också. Vad fan liksom. Som om det inte räckte med den vanliga deppkänslan vid mens, så har man dessutom gått och trott att man äntligen lyckats. Men nej.

Stor tröstkram. Vi vet alla hur det känns. Men du, det blir bättre bara mensen slutar. Då orkar man tänka lite logiskt igen, och kan trösta sig med att äta gravad lax, dricka vin och äta kex med mögelost på julen.

Jag börjar komma igen efter bakslaget. Nyår är det som gäller, tror jag.

Sen vet jag inte riktigt om jag tänker prova äl-stickor denhär månaden faktiskt. Jag kanske bara kör helt oplanerat.

Får se.

Nu har jag testat och det visade inte positivt.
Undra var min mens tagit vägen...

Samma ställe som min, Miks och de andras mens. Kroppen jävlas, inget annat :(

Jag hade mellan 3 och 5 dagar sen mens denna gång. Vanligtvis har mensen kommit på planerat datum, åtminstone om jag minns rätt från tiden innan p-piller.

:mad::mad::mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar