Det är där vi tycker olika och kan ses olika beroende på vilken relation man har.Men då har ju du bestämt att sex med någon annan är ett beslut för relationen? Det behöver det ju inte vara, om din partner har sex med någon annan är det hens beslut för sin del, lika gärna.
Sjukdomar drar vi ju hem och smittar varandra med ideligen. Influensa, förkylningar med mera. Jag vet inte varför STD är så mycket värr? Det är i alla fall ovanligare.
Blir det barn lär relationen påverkas, men det är ju väldigt lätt att undvika. Endast en specifik sexuell aktivitet kan leda till barn och för kvinnors del bara några dagar i månaden (under de fertila åren).
Håller man händerna på mattan undviker man mycket (handtvätt och inget pillande i ansiktet alltså)... Pussar och kramar är alltid mer riskabelt. Sedan har vi könssjukdomarna som kanske blir utan symptom.
Är min partner så pass oärlig att ha bestämt sig för att vara med andra(utan mitt samtycke) Så känner jag inte är det är självklart att de också skyddar sig. Barn blir till även med skydd. Det skulle inte vara första gången någon fick barn med någon som inte var ens partner.