En fråga om otrohet

Jag har också en massa manliga vänner och ex som jag umgås med, jag tänker aldrig ens på att jag behöver vara tydlig åt något håll. Min sambo har också en massa kvinnliga vänner och ex som han umgås med och det är ingenting jag tänker på nånsin, förutom i såna här trådar. Jag fattar inte att man ens funderar i dom banorna, det är ju liksom vänner.

Tyvärr verkar den åsikten inte så utbredd utanför buke. Jag har själv ex som varit
mycket goda kompisar sen vi var barn men som nu inte ens får prata med mig! :(
Trots att det är länge sen relationen tog slut och jag har pojkvän och aldrig visat något annat än vänskaplig intresse för exen.
Jag vill aldrig bli en person som förbjuder min partner att ha kvar sina vänner.

Självklart ventilerar jag mina innersta känslor med mina bästisar! Herregud! :banghead:
Det verkar ju inte så, eller du kanske inte har några innersta känslor att ventilera?
När man pratar om annat än vänskap och positiva saker om sambon. Man säger aldrig något negativt om partnern eller pratar om intimitet annat än det egna sexlivet i positiva ordalag mellan än själv och sambon.

Uppriktigt nyfiken fråga; Vad har du för åsikt om de kvinnor som söker stöd här inne på buke för att ta sig ur dåliga förhållanden, som vill ha andras input, erfarenheter, pepp osv? Med tanke på tidigare uttalanden som inte går att tolka på annat vis än att har man inget gott att säga om sin partner så ska man bara vara tyst och inte öht prata om det med någon annan än partnern typ.

Fast det är ju väldigt stor skillnad på att inte få säga någonting negativt och inte ha någonting negativt att säga.

Vad är det du tycker egentligen? Får man eller får man inte klaga på sin partner till sina vänner?

Jag klagar aldrig på min partner om vardagliga saker, möjligtvis om han skulle behandla mig illa och det handlar om att stanna eller inte. Men inte för småsaker, då är jag en allians med min man och varken jag eller vännerna mina (varav en sen 23 år tillbaka och hon har hört och sett ALLT med mig) har något behov av att gnälla på våra män om det inte är något allvarligare. Och vi pratar ju defeneftivt inte om eventuellt sex med andra, hallå eller.

Det verkar ju inte så, eller du kanske inte har några innersta känslor att ventilera?

Uppriktigt nyfiken fråga; Vad har du för åsikt om de kvinnor som söker stöd här inne på buke för att ta sig ur dåliga förhållanden, som vill ha andras input, erfarenheter, pepp osv? Med tanke på tidigare uttalanden som inte går att tolka på annat vis än att har man inget gott att säga om sin partner så ska man bara vara tyst och inte öht prata om det med någon annan än partnern typ.

TOPPEN! Då är det skarpt läge och fara för liv och hälsa!

TOPPEN! Då är det skarpt läge och fara för liv och hälsa!
Möjligen för hälsa, men i de flesta fall inte för liv eller ens i närheten av livsfara och det går som inte ihop alls med vad du skrivit i den här tråden angående vad man "får" diskutera med andra än sin partner, så det är ju inte så konstigt att jag med flera är "en aning" förvirrad" över motsägelserna i dina inlägg.

Som kvinnan som var förlovad och sambo m en man ( tills för några månader sen) i över 3 år som visade sig vara gift m en annan så kam jag bara konstatera att det finns alla sortsters män ( och säkert kvinnor) som lyckas dölja och undanhålla det mesta. Trohet/otrohet handlar inte om vad man tycker utan om vad man tillsammans kommit överens om ska gälla i just sin relation . Vi var inte överens och han var allt annat än ärlig så vi finns inte längre :)

Jag skulle aldrig ens tolerera att han pratar med en kvinna på ett för vänskapligt sätt och samma för mig. Är man ett vi är man ett team och inga andra är viktiga förutom vänner och familj givetvis.
Mår alltid illa över Bukes generellt äckliga syn på förhållanden, vad hände med att vara varandra trogna liksom?!

Med vänlig hälsning, Vogue vars föräldrar fortfarande är kära efter nästan 40 år tillsammans, sen 17 respektive 20 års ålder dessutom! :love:

Hur definierar du "för vänskapligt sätt"? Finns det någon sorts parlör gällande godkända samtal?

Jag tycker att det är så sorgligt när du @Vogue är så dömande och kategorisk.
För min del är det ingen skillnad på att diskutera fotboll, känslor och sex med manliga eller kvinnliga vänner. Jag kan inte ens komma på varför det ska vara skillnad. De är ju mina vänner oavsett om de har kuk eller fitta.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 379
Senast: Anders
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V