En fråga om otrohet

Alltså han får inte prata med mig.
Tragiskt att han accepterar att bli så kontrollerad. Riktigt tråkigt. :(
Jag hade kontaktat honom ändå och svarar han inte hade jag fått acceptera att det är så läget är, men jag hade inte slutat höra av mig så länge han inte gav mig typ order om att inte höra av mig mer.

Jag ger inte upp på en vän bara för att deras partner är ett mongo.

Tragiskt att han accepterar att bli så kontrollerad. Riktigt tråkigt. :(
Jag hade kontaktat honom ändå och svarar han inte hade jag fått acceptera att det är så läget är, men jag hade inte slutat höra av mig så länge han inte gav mig typ order om att inte höra av mig mer.

Jag ger inte upp på en vän bara för att deras partner är ett mongo.

Det är så jag har gjort också men får liten respons. Det är verkligen tragisk för vi har haft väldigt stort utbyte av att pratas vid pga att vi går genom liknande svårigheter i livet. Och jag är ledsen för min snällaste vän att han är hållen så hårt nu.

Senast ändrad:
@CillaW @Gnist @Mia_R @starcraft

Vad tänker ni kloka själar om att jag inte får prata men min bästa kompis som jag har hängt ihop med sen vi var 7. visst är det hemskt?? Jag fattar ingenting. Är ledsen och saknar honom, som vän. O_o
:(:cry:

Ja, det är hemskt och det är synd om din vän som träffat någon så kontrollerande, osäker och svartsjuk människa som han uppenbarligen gjort och tyvärr finns ju inte så mycket du kan göra åt det, annat än att finnas där som vän när han behöver en. För det lär han behöva, förr eller senare. Förhoppningsvis förr.

Det är så jag har gjort också men får liten respons. Det är verkligen tragisk för vi har haft väldigt stort utbyte av att pratas vid pga att vi går genom liknande svårigheter i livet. Och jag är ledsen för min snällaste vän att han är hållen så hårt nu.

Och han är uppenbarligen lycklig med henne eftersom att han stannar med henne. Låt han ha sitt liv och var du nöjd med din partner.

Hur definierar du "för vänskapligt sätt"? Finns det någon sorts parlör gällande godkända samtal?

Jag tycker inte att man umgås med personer man har haft sex med efter att man träffat någon. Med mina vänner som jag givetvis inte legat med, där kan vi prata om i stort sett allt, med mina närmsta, allt.

Och han är uppenbarligen lycklig med henne eftersom att han stannar med henne. Låt han ha sitt liv och var du nöjd med din partner.

Jag är väldigt nöjd med min pojkvän och dessutom är det typ 15 år sen exet och jag hade en relation. Båda före och efter lyckades vi vara de bästa vänner. Sen ett tag efter att den nya flickvännen kom in i bilden blev det brått tyst. Inget bråk, ingen diskussion. vår senaste samtal handlade om bästa b vitaminer, vad jag och min pojkvän skulle göra på semestern och god natt
Typ

Jag tycker inte att man umgås med personer man har haft sex med efter att man träffat någon. Med mina vänner som jag givetvis inte legat med, där kan vi prata om i stort sett allt, med mina närmsta, allt.

Nej, du tycker inte det.
Men jag håller inte med. Jag har vänner som jag har haft sex med och vänner som jag inte haft sex med, av båda könen. Ingen av mina partners skulle drömma om att förbjuda mig att umgås med någon vän.

Fast ärligt, är det bara det kriteriet du har för personer man inte får träffa? Får man träffa personer man inte haft sex med, men velat ha sex med? Får man träffa en person man ångrar att man hade sex med? Får man träffa någon som ville eller kanske till och med vill ha sex med en nu?

Du är ju nästan lika illa som någon på Buke som hade bekanta som lovat varandra att inte vara själva i ett rum med någon av motsatt kön.

Alltså, jag lever i en exklusiv relation, jag skulle bli sårad om min man var otrogen, men inte så pass att bryta rakt av. Vi skulle väl diskuterar situationen. Skulle han däremot ha en längre affär som jag skulle får redan på typ efter ett år, skulle det vara svårt att lappa ihop, skulle ha inneburit många lögner, som jag skulle ha svårt att förbise. Men, jag är definitivt inte svartsjuk och han får göra vad han vill med vem han vill! Du verkar leva väldigt inskränkt och dömande :crazy:

Jag vet inte hur Vogue träffar sina partners, tinder kanske?

Men för de flesta är det så att man hänger i ett gäng geografiskt och socialt och det är väldigt ofta där man möter sina kärlekar och även där man tar hem en kompis för lite bus.
Ska man då utesluta alla som har haft sex från sin lista när man träffar en ny väldigt svartsjuk partner , oavsett hur länge de varit vänner och oavsett hur liten del det romantiska var av tiden vi var vänner?

Det är sjukt.

Har funderat mycket på denna tråd, och förundrats över att så många har en sån frikostig syn på sina partners. Jag tycker att @Centaur uttryckte saken ganska spot on:

Jag funderar lite på om alla ni som tycker att det är helt ok (eller åtminstone inte hela världen) om er partner ligger med någon annan, anser ni att ni lever i en exklusiv relation? Hur ser er partner på saken? Är det här med trohet något som ni har diskuterat?

Mvh /Tjorven - förbryllad
Partner och jag diskuterar typ allting. Vi äger inte varandra och vi utsätter inte varandra för socialt obekväma situationer. Jag anser inte att sex definierar en relation. Vi är inte uttalat vare sig sk exklusiva eller har ett sk öppet förhållande.

En annan aspekt - ni som säger att ni absolut skulle vilja veta om er partner var otrogen, hur skulle ni känna om det istället var ni som var den otrogna? Och en vän kom på detta och inte pratade direkt med er, utan istället gick direkt till er för vännen okända partner? Skulle det kännas OK eller skulle ni vilja få en chans att prata med vännen själv först? Skall empati, välvillighet och medmänsklighet vara förbehållen de "oskyldiga", och de "skyldiga" får skylla sig själva, eller...?
Lite sent in i tråden, kanske men jag har varit med om något liknande.
Det här var längesen, ska väl tilläggas, typ 25 år sen.
I det fallet hade jag varit otrogen mot min dåvarande sambo.
Detta hade jag anförtrott till EN vän I förtroende och löfte om att inte säga något.
Hon kände dessutom min dåvarande.
Vi hade seglat lite ihop, hon med sin man och jag och min dåvarande (på varsin båt, dock).
Tack och lov var detta innan mitt snedsprång, annars hade väl han fått vetat också. :meh:

Denna kompis gick vidare och skvallrade om detta till två ytterligare arbetskamrater (vi alla jobbade på samma ställe) och en av tjejerna råkade av misstag nämna det för mig. :meh:
Ska säga att de var mer hennes vänner dessutom, så vad de hade att göra med mina förehavande kunde jag inte riktigt begripa.
Ska säga att jag blev inte särskilt glad på vännen. :mad:
Efter det var hon inte samma vän helt enkelt.
Inte för grejens skull utan mer för sättet hon gjorde det på. Det var skvaller, rakt upp och ner.

Jag slutade jobba där, började min högskoleutbildning och vår vänskap rann ut i sanden.
Eller rättare sagt, hon hörde av sig flera gånger och till slut frågade hon rakt upp och ner om inte jag ville vara hennes vän längre. :cautious:
Kom inte ihåg vad jag svarade exakt, men vi fortsatte inte umgås efter det.

Ibland är de extra roligt på jobbet. Som när nya kollegan nämner en snygg kille på sitt gamla jobb.. Och så är det min sambo!
Jag skrattade hejdlöst och gratulerade henne för bra smak.Jag retades bara liiite
Grattis @escodobe !
ina_dance5.gif

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 379
Senast: Anders
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V