En fråga om otrohet

Hu, vem ligger med alla sina kollegor.. :banghead:
Om du rannsakar dig själv, kan du ibland tycka att du har dålig människosyn? Känner du ofta att du är moraliskt överlägsen andra? Äcklas du varje dag över andra människors beteenden?

Rent spontant kan jag tycka att det är du som är den vi ska hu:a här nämligen. De som ligger med sina kollegor sprider ju i alla fall lite kärlek på jobbet för stunden, till skillnad från dig som bara sprider dålig stämning!

På riktigt, vilken värld lever du i? :crazy: Hur kan du stå ut med att vara så dömande?? :(

Jag kan bara hålla med. Det är trist.

Jag träffar en man just nu på ett väldigt icke-exklusivt vis. Vi började träffas i maj och det började väl som ett traditionellt dejtande, tills vi upptäckte att vi inte riktigt föll för varandra. Vi tycker om varandra väldigt mycket, även om det inte är kärlek, så sedan dess har vi umgåtts som vänner. Och haft sex. Vi messar med varandra lite då och då när vi är uttråkade. När vi träffas lagar vi middag, snackar skit, kollar film, ligger. Nyss hjälpte jag honom att måla om hans nya lägenhet. Vi pratar en del också om andra dejter vi varit på, kan sitta och skratta åt katastrofdejter eller ge en high-five över ett bra ligg någon haft. Nu planerar vi att åka på en weekend tillsammans i januari. Och, appro på att folk kan vara dömande, jag har så många runt omkring mig som inte får grepp om våran relation :D

- Så ni dejtar?
- Nej, det vill jag inte säga. Vi umgås, men inte med målet att bli ett par.
- Så ni är KK?
- Nej, alltså vi ligger ju med varandra men jag tycker att det är mer än så. Vi är bra vänner, och vi gör andra saker än att bara ha sex tillsammans också.
- Men, blir inte det komplicerat?
- Nej, det är jätteenkelt.
- Men tänk om någon utav er blir kär i den andre?
- Ja, då får vi ta det då. Just nu är ingen kär.
- Men tycker du inte att det känns konstigt att han ligger med andra?
- Nej, vi pratar gärna om det.
- VA?! PRATAR NI OM VILKA NI LIGGER MED?!

:p

Jaha, måste jag säga upp vänskaper nu? Jag är bra vän med alla mina ex, den ena brukar bjuda mig på middag ibland - och gjorde det även när han ihop med en kompis.
Borde jag kolla om hon är sur? Hon finns ju här på buke liksom..

Nej men ärligt talat, jag har varit ihop med folk som jag haft en vänskap med i grunden - så det känns jättekonstigt att vi inte skulle umgås efter vi gjort slut. Mitt ex och jag som gjorde slut för ett kort tag sedan var bla på DH tillsammans och så bodde jag hos honom när det var ett evenemang i hans stad. Jag hoppas verkligen inte hans nästa flickvän blir så dömmande som vissa i tråden och inte tycker att vi kan vara vänner.

Jag tror jag är för trött för att förstå särskilt mycket av den här tråden, men en fundering fastnar i alla fall... Varför är man i ett förhållande med någon som man inte kan lita på utan att få bestämma över? Om jag kände att en förutsättning för att min partner skulle behandla mig/vår relation på ett för mig önskvärt sätt vore att jag dikterade vad han fick och inte fick göra med andra, varför är jag då med honom? Om vi inte vill samma sak, utan jag måste hålla på och dra gränser runt honom, vad är det för förhållande? Vad får man ut av det? Varför vill man leva så?

Är det själva gränserna och maktutövandet som är grejen?

Jag tror jag är för trött för att förstå särskilt mycket av den här tråden, men en fundering fastnar i alla fall... Varför är man i ett förhållande med någon som man inte kan lita på utan att få bestämma över? Om jag kände att en förutsättning för att min partner skulle behandla mig/vår relation på ett för mig önskvärt sätt vore att jag dikterade vad han fick och inte fick göra med andra, varför är jag då med honom? Om vi inte vill samma sak, utan jag måste hålla på och dra gränser runt honom, vad är det för förhållande? Vad får man ut av det? Varför vill man leva så?

Jag låser konsekvent in alla jag legat med. Enklast så.

Och vem har skrivit att hen ligger med ALLA sina kollegor?

Jag såg de här inläggen i morse och funderade en bra stund på hur många kollegor på den här arbetsplatsen jag legat med. Kom fram till fyra plus ett hångel. Skulle det vara ett problem? :confused:

När jag sedan var på väg till jobbet så kunde jag bara komma på tre! Plus hånglet. Jag minns fortfarande inte vem den fjärde skulle vara. :arghh: Jag kanske kan skicka ett mail till Alla användare och fråga :confused:

Har jag inte sagt förut att man ska ha en excel så man har koll? Då slipper man maila globala adresslista för att vara säker.

Har inte legat med nån på nuvarande jobb. Misär.

För vissa är det säkert så. Likväl som det finns personer som domderar och kontrollerar i både arbetslivet och i vänskapsrelationer. "Jag bestämmer, alltså är jag viktig". Jag haft haft en chef som var så, det var tydligt att hennes självkänsla hängde ihop med makten på jobbet (och jag som pressades av henne gick in i väggen). För andra är det nog osäkerhet, "Jag är svartsjuk/osäker/rädd för att du ska träffa någon annan/jämföra mig med någon annan, alltså måste du se till att jag inte känner så genom att följa mina regler"

Senast ändrad:
Id-tränad hund. :up:

Blåser (oftast) inte bort, funkar vid strömavbrott, och kan även leta reda på eventuella rymlingar.

Förresten, vad anser ni om att berätta för sin partner om att man har haft sex med någon i umgängeskretsen? Jag tänkte fråga om man bör eller inte bör göra det, men sen slog det mig att det såklart beror på vilken relation man har om om man själv eller ens partner anser att sånt är viktigt. Men jag har ett exempel, mitt ex hade haft ihop det med sin systers kompis. Dom hade dejtat några månader men bröt sedan. Den här tjejen var ju såklart en del av vårt umgänge och eftersom hon var hans systers vän så kom jag aldrig på tanken att fråga hur de kände varandra. Efter en tid fick jag dock reda på att dom hade haft ihop det och jag blev lite ställd. Jag kände mig helt enkelt lite dum. Här hade vi umgåtts under en lång tid och alla visste om att dom hade haft ihop det förrutom jag. Exet resonerade så att han helt enkelt inte tyckte att det var relevant. Själv kunde jag inte bry mig mindre om själva grejen att dom hade haft ihop det och att vi alla fortfarande umgicks, det är väl inga konstigheter. Men jag tyckte att han kunde ha sagt någonting så hade jag sluppit sitta där och inte veta om någonting som alla andra visste i flera månader.

Hur hade ni tänkt?

Förresten, vad anser ni om att berätta för sin partner om att man har haft sex med någon i umgängeskretsen? Jag tänkte fråga om man bör eller inte bör göra det, men sen slog det mig att det såklart beror på vilken relation man har om om man själv eller ens partner anser att sånt är viktigt. Men jag har ett exempel, mitt ex hade haft ihop det med sin systers kompis. Dom hade dejtat några månader men bröt sedan. Den här tjejen var ju såklart en del av vårt umgänge och eftersom hon var hans systers vän så kom jag aldrig på tanken att fråga hur de kände varandra. Efter en tid fick jag dock reda på att dom hade haft ihop det och jag blev lite ställd. Jag kände mig helt enkelt lite dum. Här hade vi umgåtts under en lång tid och alla visste om att dom hade haft ihop det förrutom jag. Exet resonerade så att han helt enkelt inte tyckte att det var relevant. Själv kunde jag inte bry mig mindre om själva grejen att dom hade haft ihop det och att vi alla fortfarande umgicks, det är väl inga konstigheter. Men jag tyckte att han kunde ha sagt någonting så hade jag sluppit sitta där och inte veta om någonting som alla andra visste i flera månader.

Hur hade ni tänkt?
Jag hade velat veta. Ett ex till mig hade haft ett förhållande med vår granne (landsbygd). Jag blev förvånad när det kom fram och kände mig lite utanför. Alla visste, ja, utom jag då. Fick veta av misstag och kände mig tvungen att spela med som att jag visste när någon började prata om det.

Edit: Ligg hade jag inte velat veta/brytt mig. Men längre förhållande som i mitt fall kan man nämna tycker jag.

Senast ändrad:

Hur hade ni tänkt?

Jag känner att jag nog inte bryr mig. Typ. Såhär spontant. Folk känner folk till höger och vänster och har man inte "anat" något tidigare är det ju så dåtid som det kan bli.

Jag tar det som en enorm förolämpning om jag misstänks för att vara ute efter någons partner som är min vän eller kollega. Det är jättetrist situation men så länge de är tillsammans och han inte sätter ner foten är det inte så mycket mer att göra än att acceptera och gå vidare. Som andra sagt, säg till honom att du finns där om han behöver en vän.

Kan ju välja att se det som positivt att vi är så oemotståndliga att alla män bara vill kasta sig över oss så fort vi säger hej! :banana:

Nej men visst är det konstigt? :confused: Jag har aldrig varit den andra kvinnan eller försökt få tillbaka ett ex så förstår inte varför jag är ett hot. Har flera tjejkompisar som har liknande upplevelser som mig och än värre, det är nog väldigt vanligt tyvärr. Jag blir inte sur eller arg, tycker bara det är sorgligt för alla att det ska behöva vara såhär. Så himla onödigt. :(

Jag tror det i grunden oftast beror på bristande självkänsla och osäkerhet, att personen tror att deras partner skulle välja att vara med någon annan om de fick möjlighet. Därför stryper de alla möjligheter innan de uppstår så att säga.

Sen finns det såklart narcisisster och sociopater som njuter av att utöva makt över sin partner och manipulera dem så partnern blir helt beroende av dem. Men det tror jag är ovanligt, för det mesta handlar det nog bara om osäkerhet. Tänk på Linnea i BSF tex, som gråter varje gång Erik ger någon annan uppmärksamhet. Det är en form av känslomässig manipulering men tror inte det är medvetet, hon är bara osäker och rädd att han ska välja bort henne.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 674
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 379
Senast: Anders
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 415
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10