En fråga främst till medbukefalister av honkön...

I uppkörningen borde det ingå att bilinspektören bad den uppkörande att byta däck. Klarar man inte = gå hem och öva och beställ ny tid för uppkörning

Varför? Det är en service man kan betala för, vilket många av oss gör. Det är inte ett problem att inte kunna byta däck förutsatt att det går att lösa på annat sätt.

Nu tillhör jag dem som inte byter däck eller gör något som helst med bilen mer än kör den, om jag inte måste.

Men det har aldrig någonsin slagit mig att min pappa, bror eller (manlige) partner skulle sköta sådant åt mig. På vilket sätt skulle det vara mindre smutsigt, tråkigt och obekvämt för dem än för mig att göra sådant? Jag studsar när jag läser flera inlägg där manliga anhöriga skulle vara lösningen på alla bilrelaterade problem. (Dessutom är jag ofta ute och åker på egen hand, utan att min pappa eller partner följer med. Det kan inte vara vanligt att vuxna kvinnor har sin pappa med sig i bilen?)

Tack och lov, så finns det ju försäkringar och verkstäder med personer anställda för ändamålet.
Varför studsar du? Själv ringer jag alltid pappa om jag undrar hur jag ska lösa något eller oftast att få höra att jag tänker rätt oavsett om det handlar om motorer, snickeri, mat, sy, mm.

Kanske inte riktigt relevant på en sprillans ny och välservad trafikskolebil med en dyr såväl inspektörstid men också närvarande trafikskolelärares taxa tickande, som går i uppkörning ett par gånger i veckan och då alltså skulle få däcket av och påtaget lika många gånger i veckan. Nja. (mina barns far är trafikskolelärare, frågan har dryftats)
Ha min körskolelärare förstod inte alls varför jag påpekade att det var något stort elektriskt fel när funktion efter funktion (tex servo) försvann på bilen. Jag fick fortsätta köra tills bilen fick bärgas...

Då trycker man i sprayen och rullar långsamt vidare tills man får mottagning. Eller liftar så man tar sig till mottagning.

Alternativt, vi är inte ute och kör i obygden. Vilket stämmer på mig.

Obygden? Du kan ha radioskugga efter tex E18 med och då är man oftast inte så långt ute i obygden. Räcker med att det är ett strömavbrott som bryter spänningen till masten så står du där utan mottagning.

Nope det kan jag inte fast jag haft körkort i tio år nu, kan ingenting, mina killar har alltid fixat allt mansgöra.

Mansgöra :crazy:

Du gör allt kvinnogöra hemma då som städa, laga mat, baka, diska, tvätta och stryka kläder och dina killar har aldrig fått höra nåt gnäll om det?

Mansgöra :crazy:

Du gör allt kvinnogöra hemma då som städa, laga mat, baka, diska, tvätta och stryka kläder och dina killar har aldrig fått höra nåt gnäll om det?
Japp faktiskt, är en slags hemmafru till och med , det du=) jag älskar att städa och ha det fint hemma, och lagar nästan all mat , bakar gör jag sällan , bröd någongång ibland , stryker kläder gör jag aldrig heller, hänger bara upp dom på tork =D

Ha min körskolelärare förstod inte alls varför jag påpekade att det var något stort elektriskt fel när funktion efter funktion (tex servo) försvann på bilen. Jag fick fortsätta köra tills bilen fick bärgas...
Själv tycker jag trafikskoleutbildning delvis skulle utföras på bilar av modell typ Golf årsmodell -99 med fastrostade däckbult och odefinierbart rassel och gnäll från skrället och aktiv och åtgärdande felsökning på schemat. Obligatoriskt och oavsett däckspray eller assistanskårens eller killars existens.:)

Vilka karlar menar du?
Min kille städar gärna och lagar mat han med, men eftersom jag är hemma och han jobbar mycket så är det nästan alltid fixat av mig.
Och det är självvalt, jag trivs med det. ovanligt jag vet.

Du skrev själv killarna i ett av inläggen och det är karl/man/kille i pluralform.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Svar
248
· Visningar
10 710
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Fordon ...och så kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten när peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 341
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar