En fråga främst till medbukefalister av honkön...

Haha jag får skruva ihop mitt avgasrör med jämna mellanrum och jag har filar och en kniv i handsfcket för att kunna fila bort all ärg som bildas på säkringshållaren som gör att den inte startar...

Skönt att höra!

Den där gamla fiaten hade inte bara rutten startmotor. Ena dörren kunde slå upp under färd om man svängde lite hastigt - så jag knöt fast dörren från insidan i passagerarstolen. Ja herregud och radion hade någon snott så där var det bara ett hål - fritt blås utifrån, jag kallade det för primitiv AC

har alla haft bara lyxiga bilar som funkat att starta hela tiden?
Jag är bergis ensam om att ha köpt en bil under rubriken "reservdelar" i DN (ja det var strax efter Hedenhös) - en Fiat som var helt kass förutom bromsarna, sen hade jag en annan Fiat som behövde bromsar - när bromsar flyttats från bil A till bil B så visade det sig att startmotorn var kajko, så jag var alltid tvungen att parkera i en backe annars gick biljävlen inte att starta. Största utmaningen var när det var datumparkering och starta genom att rulla bakåt för varannan natt så ställdes aset i uppförsbacke.
ha
jag säger bara Saab V4 :love::rofl:

med växelspak vid ratten och frihjulsläge !!!
mycket spännande när man stannade vid rödljus och förtvivlat ville få bort frihjulsläget och få i ettan ....:p
Där lärde man sig en hel massa ( som tex vad sjutton man gör när växelspaken lossnar :angel: fast det gick bra det med ! hela 40 mil hem från sommarstugan i Jämtland ( hände runt Svenstavik typ... ) till Karlstad - det visar att det mesta går även när det inte borde :laugh: )
eller när man behöver torka ur kondensatorn för att bilen ska gå , eller för all del att fixa med vindrutetorkarna när de vrids ur armarna - ( tips det funkar skitbra med balsnöre:up: )
och ja just det ! balsnöre funkar dessutom himla bra att binda upp avgasrör med ! (iaf nån mil innan de bränns sönder:p men det var på ford granadan det ;) )

ack vilka minnen:D

Senast ändrad:
Skönt att höra!

Den där gamla fiaten hade inte bara rutten startmotor. Ena dörren kunde slå upp under färd om man svängde lite hastigt - så jag knöt fast dörren från insidan i passagerarstolen. Ja herregud och radion hade någon snott så där var det bara ett hål - fritt blås utifrån, jag kallade det för primitiv AC
Skönt att höra!

Jag älskar min Volvo 245 men nu börjar den bli lite för dyrt att hålla den rullande. Vi har ombesiktning på fredag som den bör passera efter att ha varit på verkstaden igår men jag får nog acceptera att det nog är sista året för nu har rosten börjat gå på balkarna *snyft* den ju en helt ny generator i mars!

Skönt att höra!

Det finns säkert fler "roliga" anekdoter kring den bilen, men - ärligt talat - att föra fram en sådan bil i trafiken borde faktiskt vara förbjudet. Det låter livsfarligt både för förare och omgivning. Ja, rent av oansvarigt.

Det finns säkert fler "roliga" anekdoter kring den bilen, men - ärligt talat - att föra fram en sådan bil i trafiken borde faktiskt vara förbjudet. Det låter livsfarligt både för förare och omgivning. Ja, rent av oansvarigt.

Den gick faktiskt igenom besiktningen (då hade den ny startmotor) så den var uppenbarligen tillräckligt säker.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Svar
248
· Visningar
10 710
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Fordon ...och så kom den till slut, kanske inte exakt bleka dödens minut, men minuten när peugoten gav upp. Den rullade i drygt 40 000 mil och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 341
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV