Åh! Som en av mina jobbarkompisar! Det är så sjukt roligt att jobba med någon som är på samma nivå. Det blir utvecklande på ett helt annat sätt. Vi kör så pärmarna ryker när vi sätter igång ;-)Jag råkade skicka inlägget innan jag var klar.
Fortsättningen var den att jag och sambon skulle laga avgasröret på bilen idag. Och när han frågar om det är något han kan göra för mig där jag skruvar så svarar jag "nej, inte om du inte kan förvandla dig till en händig typ" trettio sekunder senare dyker våra grannar upp och börjar hjälpa till. efter en del trixande, svordomar och språkförbistringar senare så sitter avgasröret ihop igen.
Jag höll visserligen på att krevera av frustration när grannen tog min plats med hylsnykeln men just där behövdes lite starkare nypor, men åh vad skönt det var att jobba ihop med en praktiskt lagd person. Någon som själv fattar på ett ungefär hur det ska vara och inte behöver detaljstyras. När vi skulle hänga upp ljudämparen tog det cirka 30 sekunder jämfört med de tio minuterna det tar med sambon...
Grannens fru deltog visserligen inte aktivt i skruvandet idag men berättade att när hon fick sitt körkort och sin bil när hon var 18 skickade pappan ut henne i garaget för att byta stötdämpare. Skulle hon ha bi l så skulle hon också kunna laga den... Och det hade hon löst. Bilarna var visserligen lite mer lättmekade på den tiden än moderna bilar.
Min började säga något dumt och så gled det över i ett dumt skämt istället:
- Jag kunde haft en snyggare fru, men då hade jag inte haft någon att diskutera med.
(Detta är ju givetvis inte sant för någon snyggare fru hade han aldrig fått :-D)