EM i dressyr

Jag håller med Paulinda, det är inte kul för publiken som köpt dyra biljetter och inte kul för sporten med för mycket hål i programmet. Säg att 3 ekipage står redo som reserver, svårare än så är det ju inte.
Nej det borde väl gå att lösa tycker man de som är placerade precis bakom de 15 borde väl vilja rida sin kur även om de får hoppa in i sista minuten? Men det gick ju uppenbarligen inte idag får hoppas det inte blir likadant i nästa mästerskap

Kl

Lussa tycker domarna var snåla med Tinnes poäng.

Tycker inte jag. Hon får bra poäng för att hon rider mjukt och skickligt. Men när hästen har noll bakbensaktivitet i traven kan man inte få ännu mer poäng.

Jag gillar generellt inte att gångarterna har så enorm betydelse, och att mycket frambensaktion premieras så som den gjorts i modern dressyr, men till och med jag har en nedre gräns. ;)

Liknande trådar

Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 851
Senast: Snowball
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 482
Senast: NilaD
·
T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 707
Senast: Kariin__
·
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet av muskelruptur på häst? Inte fullständig ruptur utan partiell, men omfattande ruptur av...
2
Svar
32
· Visningar
8 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark