EM i dressyr

Men så himla tråkigt för EG. Dels att Undercover var så vansinnigt spänd, och sen avblåst. Hade så himla gärna velat se hans kür imorgon.

Troligen det märkligaste mästerskap som nånsin varit. Nu om nåt kommer dressyren diskuteras på fel sätt:(. Och frågan är om utvecklingen går åt rätt håll.

Undercover var verkligen super spänd och på ifrån början, ingen harmoni eller något alls...

Hade tanken med kittel att det är lite lustigt hur viss typ av olyckor tycks hända vissa ryttare (läs de som rider ldr), sist häst blödde i mun på stort mästerskap var det ju ldr-ryttare med...

Ja det är ju inte på det sättet man vill att det ska vara spännande som alla extraordinära händelser idag. Angående holländarens domarsiffror så verkar de faktiskt ha varit så absurda som de stod från början, och justeringen pga den relativt nya sexprocentsregeln som korrigerar om någon i domarkollegiet avviker allt för kraftigt uppåt eller nedåt. Bra regel - men kasst att den ska behöva användas på denna nivå där man borde kunna kräva en bättre samsyn bland domarna. http://results.aachen2015.de/show/7/event/34/competition/2/result/45/

Om Fiona Bigwoods ögonlapp http://www.horseandhound.co.uk/tag/fiona-bigwood. Borde inte kommentatorer vara mer pålästa, eller ha tillgång till Google?
Hon har alltså haft det så i ett år och rider fortfarande med ett fult plåster... när hon har en legitim ursäkt för att ta på sig en häftig pirat-ögonlapp. :banghead:
Men så himla tråkigt för EG. Dels att Undercover var så vansinnigt spänd, och sen avblåst. Hade så himla gärna velat se hans kür imorgon.
Ferro i första ledet.. :cool:
Gal brottas med Undercover i sin egna lilla liga. Hade varit mycket intressant att se andra ryttare provrida Gal's hästar. :idea:

Domarna måste verkligen sluta ge höga poäng där det egentligen ska vara låga. Där är ju nästan ingen som kan göra passage eller piaff längre. Det kunde man förr.. :nailbiting:

Ja, men var ääär det!? Jeanna hade den i sin kür på SM också. Så frustrerande att inte komma på, tycker den är så bra och hade gärna ridit till den i ridhuset. Men är ju svårt att hitta den när man inte fan vet vad det är...

Tror faktiskt det är Thomas Bergersen. Har en massa låtar av honom på min Spotify. Påminner i alla fall om hans låt "Ocean Princess".

Ja, men var ääär det!? Jeanna hade den i sin kür på SM också. Så frustrerande att inte komma på, tycker den är så bra och hade gärna ridit till den i ridhuset. Men är ju svårt att hitta den när man inte fan vet vad det är...
Jean Michel Jarre - Equinoxe 4
Jean Michel Jarre - Oxygene 13
What we shall die for
Alexander Rybak - Song from a secret garden
Vanessa Mae - Emerald Tiger

Roligt att SVT satt ihop 4 ekipage i samma bild, från specialen igår, sänds just nu.
Jag önskar de pausat efter varje rörelse på ekipagen som var snabbare, på slutet så blev det svårt att jämföra när de inte alls gjorde samma rörelse... Men bra ide och så länge det fungerade så kunde till och med min icke ridande mor vara med och se att Anton inte lyfter på bakbenen alls och valegro bäst.

Jag önskar de pausat efter varje rörelse på ekipagen som var snabbare, på slutet så blev det svårt att jämföra när de inte alls gjorde samma rörelse... Men bra ide och så länge det fungerade så kunde till och med min icke ridande mor vara med och se att Anton inte lyfter på bakbenen alls och valegro bäst.
Ja, hela jämförelseideen föll ju lite där. Men som du säger syns ju en sådan sak som Antons bakben väldigt tydligt bredvid de andra.

Liknande trådar

Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 851
Senast: Snowball
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 482
Senast: NilaD
·
T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 707
Senast: Kariin__
·
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet av muskelruptur på häst? Inte fullständig ruptur utan partiell, men omfattande ruptur av...
2
Svar
32
· Visningar
8 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Avstå jobbresor
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat