EM i dressyr

Den nya ledaren rider nog nu.?

Domare K är inte särskilt överens med de andra, h*n placerar ofta ekipagen på helt annan placering än de andra.

Senast ändrad:
Fin ritt ja - jag tycker tyvärr att hästen är lite tråkig och med mindre utstrålning än många andra, men håller helt klart med att stabil och korrekt ritt ska belönas - och det tycker jag att det gjordes också!
Han känns väldigt stor, men hon kanske är liten. Tyskans häst var förvisso en helt annan modell, men gav ju en helt annan känsla!

Fin ritt ja - jag tycker tyvärr att hästen är lite tråkig och med mindre utstrålning än många andra, men håller helt klart med att stabil och korrekt ritt ska belönas - och det tycker jag att det gjordes också!
Jag tänker mot sprehe. Jag tycker underhalsen används för mkt, han är spänd, ryckig och oharmonisk (piskar massor med svansen osv). Desperados ser lätt ofräsch ut nu dessutom, får typ upphackningar i galoppen och olika smidig i traven bak.

Gick upp i ledning nu. Trist. Var sämre ritt än igår ifrån sprehe tyckte jag.

Tycker det bästa var att topp 4 inte rider hyperflexion. Hurra för det!
Såg bilder på Gal på FB från ett joggingpass där han i 8!!! min red hyperflexion. Jag har inget emot LDR men hyperflexion är något helt annat.

Är det bilderna som lagts ut på Deine Stimme gegen Rollkur? Håller med om att de är helt motbjudande.

Tycker det bästa var att topp 4 inte rider hyperflexion. Hurra för det!
Såg bilder på Gal på FB från ett joggingpass där han i 8!!! min red hyperflexion. Jag har inget emot LDR men hyperflexion är något helt annat.
Var tvungen att gå in och kolla, och ja, det gjorde ju ingen glad.
En notering, som flera andra också påpekade på sidan, är att man är van att se Gal som en kentaur på hästen, men här ser han (som någon skrev) ut som en nybörjare som ängsligt kniper sig fast i sadeln. En totalt helt annan Gal än tävlingsryttaren med den fantastiska känslan. Sedan fattar jag också att det är skillnad på träningsridning och tävlingsridning. Men, nä, det där var inget roligt att se.

Tror Gal sluppit mycket kritik för sin ridning pga Totilas, undrar hur tongångarna hade gått om han inte hade haft honom...?

Liknande trådar

Dressyr På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
25 851
Senast: Snowball
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 482
Senast: NilaD
·
T
Hoppning Imorgon är det exakt 2 månader tills årets hoppmästerskap, EM i Mannheim, drar igång. I år är EM extra viktigt eftersom sverige måste...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 707
Senast: Kariin__
·
Hästvård Undrar om någon har någon erfarenhet av muskelruptur på häst? Inte fullständig ruptur utan partiell, men omfattande ruptur av...
2
Svar
32
· Visningar
8 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka