dysletiker ?(stavas?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: dysletiker ?(stavas?)

Det är så olika från barn till barn. Att min dotter har lätt för huvudräkning beror tydligen på att hon har ett enormt detaljseende. Hon fick titta på bilder där det saknades saker t.ex metallringen kring skosnöreshålet på en sko och hon såg det.....inte jag kan tilläggas :angel: . Den första psykologen som gjorde en liten test på henne tyckte hon skulle bli designer för hon har som sagt öga för detaljer. Det märker jag nu när hon tecknar.
Däremot har hon haft svårt för att hålla en "röd tråd" när hon berättar saker och det har gjort att hon har haft svårt för lästal. Men än idag så skriver hon oftast bara svaret på mattetalen och sen får läraren fråga hur hon räknat ut det. Numera kan hon redogöra för hur hon tänkt och på proven så ställer hon upp talen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 438
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 547
Gravid - 1år jag vet inte vart jag ska börja. Ni som läst min pappadepressionstråd vet ju lite. Jag känner att vi kommer ingen vart. Vissa dagar är...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 639
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp