Jag kommer få mycket svårare med att byta pass med iom det här och jag har ingen möjlighet att kompa, vilket innebär att man behöver offra semester på saker som man innan löste med passbyten.
Jag blir faktiskt lite provocerad av att vissa av er i tråden verkar tro att vi som inte gillar den nya regeln är för att anställda ska utnyttjas/bli utbrända när det handlar om att vissa av oss får mycket mindre flexibilitet i arbetet än innan dvs sämre på jobbet i praktiken.
Jag förväntar mig inte att du eller någon annan inte ska protestera mot det ni tycker blir en försämring för er (även om jag skulle önska att fler skulle tänka "hur utformas systemet på bästa sätt, snarare än hur maximerar jag min egen nytta" i politiska frågor), men vid en intressekonflikt där andra behöver jobba mer än de orkar så väger argumenten att man inte vill ta ut semester eller att man vill maximera sin inkomst via sin sidoverksamhet, ganska lätt hos mig. Men självklart har ni rätt till er åsikt att ni vill ha det så bra som möjligt, det säger jag inget om. Men jag behöver se tyngre argument för att inte tycka att 11h vila är rimligt (ser dock gärna möjlighet till undantag vid särskilda skäl, de flesta regler behöver ha möjlighet till undantag).