Du gamla, du fria (Ulvlek)

Ok, jag måste uppsöka min säng snart. Jag bestämmer mig helt enkelt för att Mirtai är tillräckligt skum för att få min röst idag. Hon harinte gjort så mycket väsen av sig i leken, och om hon hade en viktig god roll tror jag att hon skulle gjort mer för att försvara sig och framstå som god. Jag tror också att cirkus har använt henne som alibi i sin röstning.

Klara röstar på Mirtai

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.49 Paddington röstar på Hemlig
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

DL2 21.30
18.00 Qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på Qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på Qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på Qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai

18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline

20.53 nickan1 röstar på Paddington
21.10 Madalitso röstar på Niyama
21.13 Mirtai röstar på LenaH
21.25 Lenis röstar på Paddington
21.26 Klara röstar på Lenis
21.27 LenaH ändrar röst till Lenis
21.29 Paddington röstar på Lenis
21.29 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Lenis
21.30 fio ändrar röst till Lenis

Dl 4 - dubbellynch

18.17 Klara röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på Mirtai
20.10 LenaH röstar på cirkus
20.10 LenaH röstar på Madalitso
20.39 nickan1 röstar på Mirtai
20.46 nickan1 röstar på Artline
20.51 Klara röstar på Mirtai

cirkus 3
Mirtai 3
madalitso 1
Artline 1

Alltså om du tänker på hur Cirkus såg hemlig och sedan lite vad Klara skrev om Art igår så kanske du kan ana vilken roll iaf jag har mappat in Art på för tillfället, så jag förstår inte riktigt varför hon inte skulle kunna ha den rollen?
Då är frågan om du har (eller vill att det ska se ut som att du har) den rollen som du trodde att hon trodde att jag hade eller om du tror att någon annan har den rollen?

Just nu ser jag nån sorts skum fight om vem som har en viss roll. Jag tror att det går att lita på Klara i just det fallet faktiskt.

Det gör att jag nog kommer göra såhär ikväll'
cirkus röstar på Madalitso
för att jag uppfattar det som att hon försöker få det att se ut som om hon har en roll hon inte har.

cirkus röstar på nickan1
för att jag tror att Q skulle välja in henne i lyan enbart för att hon är nybörjare och lite i karantän

Just nu ser jag nån sorts skum fight om vem som har en viss roll. Jag tror att det går att lita på Klara i just det fallet faktiskt.

Det gör att jag nog kommer göra såhär ikväll'
cirkus röstar på Madalitso
för att jag uppfattar det som att hon försöker få det att se ut som om hon har en roll hon inte har.

cirkus röstar på nickan1
för att jag tror att Q skulle välja in henne i lyan enbart för att hon är nybörjare och lite i karantän
Släppt Mirtai?

Släppt Mirtai?

Ja, jag har släppt henne litegrann. Jag tycker att hennes ologik ändå är logisk. Som jag skrev i ett annat inlägg. Jag tror mer på dom två jag röstade på.

Men jag är öppen för att ändra röst - i så fall är det Mirtai och Niyama jag kan tänka mig i första hand. Eller LenaH

Släppt Mirtai?

Nu ser jag ju att Mirtai har lika många röster som jag har.

Dumt att inte ändra till min fördel

cirkus ändra rösten på nickan1 till Mirtai

jag har ingen bättre teori än att jag gärna vill vara kvar i leken. Förutom det gamla grollet och att hon har haft fel i flera av sina teorier, är lite väl laid back

Som jag skrev ovan så har jag funderat en del på spioninfon och hur den distribueras av PostNord :cautious: i den här leken:

Spioninfo som är tillgänglig efter Dag1
siare siar
Ängeln skyddar
Ulvarna käkar
Dold röst på

Goda lyan skickar dag1s spionrad till NattDL2
Borde inte goda lyan ha skickat raden om vem siaren siade till den ängeln skyddade dag1?

Som jag skrev ovan så har jag funderat en del på spioninfon och hur den distribueras av PostNord :cautious: i den här leken:

Spioninfo som är tillgänglig efter Dag1
siare siar
Ängeln skyddar
Ulvarna käkar
Dold röst på

Goda lyan skickar dag1s spionrad till NattDL2
Borde inte goda lyan ha skickat raden om vem siaren siade till den ängeln skyddade dag1?

Alternativt vem ängeln skyddade till den som är siare. Både sakerna är nog uppenbara för goda lyan

Dl 4 - dubbellynch

18.17 Klara röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på Mirtai
20.10 LenaH röstar på cirkus
20.10 LenaH röstar på Madalitso
20.39 nickan1 röstar på Mirtai
20.46 nickan1 röstar på Artline
20.51 Klara röstar på Mirtai

20.59 cirkus röstar på Madalitso
20.59 cirkus röstar på nickan1
21.11 cirkus ändrar rösten på nickan till Mirtai

cirkus 3
Mirtai 4
madalitso 2
Artline 1

fast hur visste goda lyan vem som var siare till DagDl2?

Vad tror du? ;)

Jag tror att det var rätt uppenbart vem som var siad och då kunde de dra slutsatsen vem som var siare. Redan innan lynchen var avgjord. Jag tror att den varianten genererade mer matnyttig info helt enkelt.

Vad tror du? ;)

Jag tror att det var rätt uppenbart vem som var siad och då kunde de dra slutsatsen vem som var siare. Redan innan lynchen var avgjord. Jag tror att den varianten genererade mer matnyttig info helt enkelt.
Fast jag tänker det är större chans att de skickad om vem siaren sist till den ängeln skyddat än tvärtom, särskilt om dom nu tyckte det var uppenbart vem som var siare. För tyckte dom det var uppenbart är det ju en risk att ulvarna också tyckte det, och då är det viktigare att ängeln vet vem som är siare, så att denna kan skyddas, än att siaren vet vem som är ängeln.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar