Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag skulle vilja ha input från @Niyama som är ett helt blankt kort för mig.

För övrigt så tänker jag också rösta nu och det blir som följer:

LenaH röstar på cirkus helt enkelt för att jag tror @Klara är något på spåren och för att det passar in i Artlinelynchen (som ju inte blev det men ni hajar).

LenaH röstar på Madalitso för att jag trots en massa inlägg inte riktigt ser att hon vågar misstänka någon på riktigt och för mig är det ett typiskt ulvbeteende, att vilja hålla sig väl med alla.
Där faller iofs också @Artline in men jag kör så här nu och hoppas att Niyama och Artline dyker upp under kvällen för jag är inte främmande för att ändra om någon kommer med bra input.

Måste spalta upp lite för mig själv

Dödingar:
hemlig var bybo
Lenis var bybo
fio var tvilling
qitis var ledarvargen
Blacksmithfarm var bybo

Kvarvarande deltagare
Niyama
Madalitso
Artline
Paddington
LenaH
cirkus
Klara
nickan1
Mirtai

Kvarvarande roller
Ängel
Siare
tvilling
bybo/r

ulv i fårakläder
Ulvar
................................................

Efter en genomläsning av hela leken från A till Ö så går mina funderingar så här.

Jag sätter Artline, Klara (och gud hjälpe mig) LenaH åt godare håller för stunden. Klara för att hon är uppriktigt genuin i det hon skriver och jag tycker hon vänder och vrider bra på alla stenar. Artline tror jag att jag har fått in i pusslet, trots mina tidigare tankar och det vände redan igår. LenaH har jag alltid svårt att läsa, men jag tror att det har fallit på plats lite även där för mig, idag känner jag igen mer av den "gamla" Lena.

Så det lämnar Cirkus, Niyama, Madalitso, Nickan1 och Mirtai att hitta ulvarna bland.

Röstlista
Niyama röstar missar – Mirtai - Mirtai
Madalitso röstar Klara – qitis - Niyama
Artline röstar LenaH – Paddington - Lenis
hemlig röstar fio
Lenis röstar hemlig – Artline - Paddington
Paddington röstar hemlig - Artline - Lenis
fio
röstar hemlig – Artline, (artline) Lenis
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai – qitis – (Artline) Lenis
cirkus röstar Mirtai – missar, Mirtai
Klara röstar Madalitso – qitis - Lenis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar fio – missar, Paddington
Mirtai röstar bsf – LenaH - LenaH

Både Cirkus och Niyama har lagt två röster var på Mirtai. Känns konstigt om alla tre skulle vara i lyan tillsammans, speciellt efter igår när Cirkus lade första rösten på Mirtai tidigt och sedan la Niyama sin röst samtidigt som tre spelare till röstade exakt samtidigt 21.29. Utifrån vad andra har teoriat idag så tror jag att Cirkus hamnar i lyan för mig, men då är frågan om Mirtai/Niyama. Jag tror inte att Niyama och Mirtai är i lyan ihop (utifrån gårdagens röstning) så en av av dem men inte bägge skulle kunna vara där.

Mirtai har röstat bsf och sedan Lena 2ggr. Som jag skrev tidigare så tror jag inte Lena är i lyan längre även om jag kan vara lurad upp på läktaren.

Nickan1 tycker jag har gjort det väldigt bra för att vara nybörjare även om det är vissa saker som står ut för mig och (speciellt kring vissa felaktigheter å rösten på mig igår ;) ). Vet inte var jag har Nickan och förstår om hon är splittrad och inte kan tänkta på leken. Men hon står på min misstankelista så här långt.

Madalitso är slutligen oxå en av mina ulvkandidater, mest för jag inte har fått in henne i mitt pussel och jag inte fått en känsla av henne än.

Så frågan är vem ska bort?
Om du har rollen jag tror du har, och du då sätter Artline på den roll jag tror du gör, så tror jag du har fel.

LenaH röstar på Madalitso för att jag trots en massa inlägg inte riktigt ser att hon vågar misstänka någon på riktigt och för mig är det ett typiskt ulvbeteende, att vilja hålla sig väl med alla.
Där faller iofs också @Artline in men jag kör så här nu och hoppas att Niyama och Artline dyker upp under kvällen för jag är inte främmande för att ändra om någon kommer med bra input.
Jag misstänker visst nån, jag har misstänkt Niyama och mirtai ett tag och innan dess misstänkte jag q.

Dl 4 - dubbellynch

18.17 Klara röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på cirkus

20.00 Madalitso röstar på Mirtai
20.10 LenaH röstar på cirkus
20.10 LenaH röstar på Madalitso

Madalitso röstar på cirkus för jag tror hon kan vara fårulven som alibiröstat på mirtai. Känns som hon har skrivit precis lagom mycket får att inte granskas för noga.

Madalitso röstar på Mirtai för jag tycker hon har känts lite off och följt med lite i spelet utan att sticka ut för mycket. Tänker också att hon akn ha fått alibiröster från fårulven.

jamen naturligtvis!
Jag tänkte ju inte att Mirtai och Cirkus skulle kunna vara i lyan tillsammans, men om nu Cirkus är fårulven så vet ju bägge två att de öppna rösterna på Mirtai inte räknas....

Dl 4 - dubbellynch

18.17 Klara röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på cirkus
20.00 Madalitso röstar på Mirtai
20.10 LenaH röstar på cirkus
20.10 LenaH röstar på Madalitso

cirkus 3
Mitai 1
madalitso 1

Måste spalta upp lite för mig själv

Dödingar:
hemlig var bybo
Lenis var bybo
fio var tvilling
qitis var ledarvargen
Blacksmithfarm var bybo

Kvarvarande deltagare
Niyama
Madalitso
Artline
Paddington
LenaH
cirkus
Klara
nickan1
Mirtai

Kvarvarande roller
Ängel
Siare
tvilling
bybo/r

ulv i fårakläder
Ulvar
................................................

Efter en genomläsning av hela leken från A till Ö så går mina funderingar så här.

Jag sätter Artline, Klara (och gud hjälpe mig) LenaH åt godare håller för stunden. Klara för att hon är uppriktigt genuin i det hon skriver och jag tycker hon vänder och vrider bra på alla stenar. Artline tror jag att jag har fått in i pusslet, trots mina tidigare tankar och det vände redan igår. LenaH har jag alltid svårt att läsa, men jag tror att det har fallit på plats lite även där för mig, idag känner jag igen mer av den "gamla" Lena.

Så det lämnar Cirkus, Niyama, Madalitso, Nickan1 och Mirtai att hitta ulvarna bland.

Röstlista
Niyama röstar missar – Mirtai - Mirtai
Madalitso röstar Klara – qitis - Niyama
Artline röstar LenaH – Paddington - Lenis
hemlig röstar fio
Lenis röstar hemlig – Artline - Paddington
Paddington röstar hemlig - Artline - Lenis
fio
röstar hemlig – Artline, (artline) Lenis
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai – qitis – (Artline) Lenis
cirkus röstar Mirtai – missar, Mirtai
Klara röstar Madalitso – qitis - Lenis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar fio – missar, Paddington
Mirtai röstar bsf – LenaH - LenaH

Både Cirkus och Niyama har lagt två röster var på Mirtai. Känns konstigt om alla tre skulle vara i lyan tillsammans, speciellt efter igår när Cirkus lade första rösten på Mirtai tidigt och sedan la Niyama sin röst samtidigt som tre spelare till röstade exakt samtidigt 21.29. Utifrån vad andra har teoriat idag så tror jag att Cirkus hamnar i lyan för mig, men då är frågan om Mirtai/Niyama. Jag tror inte att Niyama och Mirtai är i lyan ihop (utifrån gårdagens röstning) så en av av dem men inte bägge skulle kunna vara där.

Mirtai har röstat bsf och sedan Lena 2ggr. Som jag skrev tidigare så tror jag inte Lena är i lyan längre även om jag kan vara lurad upp på läktaren.

Nickan1 tycker jag har gjort det väldigt bra för att vara nybörjare även om det är vissa saker som står ut för mig och (speciellt kring vissa felaktigheter å rösten på mig igår ;) ). Vet inte var jag har Nickan och förstår om hon är splittrad och inte kan tänkta på leken. Men hon står på min misstankelista så här långt.

Madalitso är slutligen oxå en av mina ulvkandidater, mest för jag inte har fått in henne i mitt pussel och jag inte fått en känsla av henne än.

Så frågan är vem ska bort?
Vi bör ha minst två bybor kvar eftersom vi inte kan ha fler än fyra ulvar. Vore de fler skulle leken vara slut (9 deltagare kvar).

jamen naturligtvis!
Jag tänkte ju inte att Mirtai och Cirkus skulle kunna vara i lyan tillsammans, men om nu Cirkus är fårulven så vet ju bägge två att de öppna rösterna på Mirtai inte räknas....
Och cirkus är en mästare på att alibirösta. Om man då dessutom vet att rösterna inte räknas är det ju ännu lättare att lägga dem på kollegor tänker jag.

Eller så lurar jag mig själv här, jag börjar bli lite rädd då det gick som det gick när jag agerade på känsla igår. :o

Och cirkus är en mästare på att alibirösta. Om man då dessutom vet att rösterna inte räknas är det ju ännu lättare att lägga dem på kollegor tänker jag.

Eller så lurar jag mig själv här, jag börjar bli lite rädd då det gick som det gick när jag agerade på känsla igår. :o
men oavsett har jag svårt att se alla tre av Cirkus, Mirtai och Niyama i lyan i o m deras röstningar.

Hittat datorn och ska försöka läsa igenom Mirtai, Madalitso (mobilen föreslår att hon ska heta marinsoldat), Mirtai och Niyama. Men jag är sämst på att läsa igenom gamla inlägg (jag har för dåligt tålamod).

Innan genomläsningen så känner jag att jag vill vara försiktig med att rösta på Mirtai då hon ofta lynchas som god. Men samtidigt så kan hon vara ulv. Jag tror på henne eller Cirkus som fårulv med tanke på att jag överlevde när Q rök.

Har vart på fjället med skitdålig mottagning, nu sitter jag på en parkering med halvdålig mottagning och har minst 40 min hem. Är dl 21.30? Går det att flytta till 22 isåfall? @bollen__

Har du lust att delge mig vad det är hos LenaH som gör dig benägen att tro att hon inte är ond?
alltså, jag har funderat en hel del på allt som sker i det dolda i leken och hur det påverkar med informationen från goda lyan och sedan lite grann utifrån hur fio gick på Lena igår. Men jag kan vara helt ute å cykla.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar