Måste spalta upp lite för mig själv
Dödingar:
hemlig var bybo
Lenis var bybo
fio var tvilling
qitis var ledarvargen
Blacksmithfarm var bybo
Kvarvarande deltagare
Niyama
Madalitso
Artline
Paddington
LenaH
cirkus
Klara
nickan1
Mirtai
Kvarvarande roller
Ängel
Siare
tvilling
bybo/r
ulv i fårakläder
Ulvar
................................................
Efter en genomläsning av hela leken från A till Ö så går mina funderingar så här.
Jag sätter
Artline,
Klara (och gud hjälpe mig)
LenaH åt godare håller för stunden. Klara för att hon är uppriktigt genuin i det hon skriver och jag tycker hon vänder och vrider bra på alla stenar. Artline tror jag att jag har fått in i pusslet, trots mina tidigare tankar och det vände redan igår. LenaH har jag alltid svårt att läsa, men jag tror att det har fallit på plats lite även där för mig, idag känner jag igen mer av den "gamla" Lena.
Så det lämnar Cirkus, Niyama, Madalitso, Nickan1 och Mirtai att hitta ulvarna bland.
Röstlista
Niyama röstar
missar – Mirtai - Mirtai
Madalitso röstar Klara – qitis - Niyama
Artline röstar LenaH – Paddington -
Lenis
hemlig röstar fio
Lenis röstar
hemlig – Artline -
Paddington
Paddington röstar
hemlig - Artline -
Lenis
fio röstar
hemlig – Artline, (artline)
Lenis
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai –
qitis – (Artline)
Lenis
cirkus röstar Mirtai –
missar, Mirtai
Klara röstar Madalitso –
qitis -
Lenis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar
fio – missar, Paddington
Mirtai röstar
bsf – LenaH - LenaH
Både Cirkus och Niyama har lagt två röster var på Mirtai. Känns konstigt om alla tre skulle vara i lyan tillsammans, speciellt efter igår när Cirkus lade första rösten på Mirtai tidigt och sedan la Niyama sin röst samtidigt som tre spelare till röstade exakt samtidigt 21.29. Utifrån vad andra har teoriat idag så tror jag att Cirkus hamnar i lyan för mig, men då är frågan om Mirtai/Niyama. Jag tror inte att Niyama och Mirtai är i lyan ihop (utifrån gårdagens röstning) så en av av dem men inte bägge skulle kunna vara där.
Mirtai har röstat bsf och sedan Lena 2ggr. Som jag skrev tidigare så tror jag inte Lena är i lyan längre även om jag kan vara lurad upp på läktaren.
Nickan1 tycker jag har gjort det väldigt bra för att vara nybörjare även om det är vissa saker som står ut för mig och (speciellt kring vissa felaktigheter å rösten på mig igår
). Vet inte var jag har Nickan och förstår om hon är splittrad och inte kan tänkta på leken. Men hon står på min misstankelista så här långt.
Madalitso är slutligen oxå en av mina ulvkandidater, mest för jag inte har fått in henne i mitt pussel och jag inte fått en känsla av henne än.
Så frågan är vem ska bort?