Du gamla, du fria (Ulvlek)

Jag har funderat fram och tillbaka oxå ang varför Artline överlevde men jag är inte så säker på att fåret missade att lägga sin dolda röst. Jag tror nog att fåret röstade och då undrar jag naturligtvis på vem och i vilket syfte.

Det man får komma ihåg är att den dolda rösten kan ju läggas precis när som helst så det betyder inte att personen måste vara online precis vid DL utan den kan ha lagts när som helst under dagen. jag är ju inte säker heller på att lyan uppfattat att Qitis faktiskt var ledarulven även om de tankarna var uppe för diskussion så ulvarna kan ju faktiskt ha trott att det stod mellan två goda. Så då är frågan vem rösten hamnade på och varför.

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Jag, fio och Lenis röstade på Artline, (å eftersom jag vet vilken roll jag har och övriga var goda så vet jag att ingen av oss tre hade en dold röst).
På gitis röstade Madalitso, LenaH och Klara. Klara tycker jag har varit genuin hela leken igenom och kommer med bra tankar och funderingar så henne lägger jag åt sidan. Det gör att Mada och LenaH är kvar. Ingen av dem borde vara fårulven eftersom det ser ut att vara lottning mellan Artline och Qitis och hade någon av Mada och LenaH röstat dolt på någon annan så hade qitis bara fått två röster.

Mirtai, Niyama och Arline röstar udda och Cirkus och Nickan1 missar att rösta - någon av dessa borde då vara ledarulven.

Så vem röstade fårulven på och varför? Om fårulven nu la en dold betydelselös röst och vet att informationen hamnar i goda lyan - kan fårulven ha försökt skaffa alibi åt en kollega som inte låg risigt till? För varför rösta dolt på en god som inte låg dåligt till? Min fundering är att fårulven försökt skaffa alibi åt en kollega för att få in goda lyans inforad i lyan.
Nu har jag gått och funderat på det här hela dagen. Och jag vet inte om jag blir så mycket klokare.

bollen__ har bekräftat att möjligheten finns att även om fåraulven missat att rösta i tråden så räknas en ev dold röst ändå. Om detta inträffat finns ju möjligheten att cirkus eller nickan1 skulle kunna vara fårulven. Det som händer så är ju att ingen av de röster vi ser i tråden är falsk.

Vi har tre röster på Artline, som är den som den dolda rösten borde hamnat på om lyan hade velat rädda q. Dessa tre röster kommer från de bekräftat goda Lenis och fio, samt den jag tror gode Paddington. Alltså har inte lyan styrt upp röstningen mot Artline. fio och Lenis röster läggs 21.23 samt 21.25, dvs efter att cirkus skrev sitt sista inlägg 21.21. Om cirkus är fårulven hade hon ingen möjlighet att veta vem hon skulle lägga rösten på för att försöka rädda q innan hon försvann.

För mig känns det här som ett rätt sannolikt scenario, så jag väljer redan nu att lägga min första röst. Den andra måste jag fundera vidare på.

Klara röstar på cirkus
för att jag tror att hon är en ulv utklädd i fårakläder enligt ovan.

Jag har nu tittat igenom @Madalitso s inlägg och de var många men hyfsat innehållslösa (ja, jag kastar sten i glashus, I know) och då hittar jag två tydliga teoriinlägg:

Lite tankar så där innan dl är väl att jag håller klara och LenaH åt det goda hållet just nu, tror inte ulvarna hade röstat på ledarvargen så tidigt i leken.
Jag har ingen aning om vilken roll Artline har, men hon blir nog också åt det godare hållet, för känns som ulvarna ändå försökt få fler röster på nån annan om det stod mellan 2 onda igår. Men jag vet inte.
Om art är god kan ju klart någon av dom som röstade på henne vara ulv som försöker rädda q.
Det är fio, Lenis och paddi som röstade där har jag för mig. Har väl egentligen inte fått nån jättetydlig känsla av någon av dom, men får väl läsa igenom igen om jag är kvar sen.
Niyama reagerade jag på igår att hon verkade försöka rikta misstankar från q? Hade några inlägg där hon pratade att q kunde vara skum på det sättet även som god och dylikt. Sen kom också ett inlägg där hon ifrågasatte att cirkus sagt att fio mycket väl kunde vara ond. Kanske en ulv som försöker rikta misstankar bort från kollegor, som då sitter i lyan med fio?
Cirkus verkar gräva på ett vettigt sätt, oklart dock om det betyder att hon är god.
Nickan1 hann inte skriva så mycket igår, så har ingen uppfattning om henne. Skulle dock mycket väl kunna tänka mig att q väljer in den nya spelaren i lyan, för folk undviker att rösta på en ny spelare i första taget och ursäktar många saker från dom.
Mirtai tycker jag känns lite virrig i sina teorier och röster, sen vet jag att jag tyckt det både gånger då hon varit god och när hon varit ond.

Tror det var alla. Nu ska jag göra annat, men kikar in vid nattdl, men sen kommer jag inte in igen förrens i eftermiddag :)
Okej, jag har nu i en halvtimme försökt få ihop det hur tanken hos ulvarna kan tänkas ha gått vid röstningen igår om art är ulv och jag bara knyter knut på min egen hjärna med olika scenario, så jag lämnar det åt andra. Däremot kan jag tycka det var lite svårt att hänga med i arts teorier igår och att de kändes virriga, men vet om det säger nått för jag vet inte hur hon brukar spela. Lägger därför henne lite åt sidan just nu i hopp om att hon ska skriva mer sen idag.

När jag kollade på klaras fina listor insåg jag att fio, lenis och paddington röstat på samma personer båda dl... Vet dock inte riktigt vad detta skulle innebära. Dock tror jag inte iaf alla 3 är ulvar, eller att båda tvillingarna finns hos dom 3, för det känns som man undvikit att rösta på samma 2 dl i rad i så fall.

LenaH och Klara verkar vettiga och jag håller dem nog mer åt det goda hållet än, med tanke på rösterna på q igår. Sen får man väl se om nån av dom plötsligt blir skitskum under kvällen.

Cirkus verkar ändå gräva på ett vettigt sätt. Jag kan vara grundlurad men håller nog henne också som försiktigt åt det goda hållet.

Mirtai och Niyama har jag inte riktigt koll på känner jag? Niyama röstar på mirtai pga av mirtais röst dl 1, men annars känns det inte som hon teoriar så mycket? Förutom det var det en del om att hon inte kände igen att q skulle spela som hon gjorde varkens som ond eller god, vilket jag funderade på om det var nån i lyan som försökte minska misstankarna mot q utan att sticka ut? Gjorde lite samma för fio i ett inlägg.
Mirtai känns som hennes teori igår mest kretsade kring LenaH och cirkus, som ju också var de som röstade på henne dl 1. Kan helt enkelt vara för att det var det hon kände hon hittade, men jag blir lite skum på det för att den leken tidigare då jag uppfattade som att Mirtai blev irriterad av att få röster så var hon ulv, så undrar om hon är det nu också och då ville rikta misstankar från sig själv till de som röstat på henne?
Sen är ju frågan om både Mirtai och Niyama sitter i lyan ihop? Var niyamas röst igår då en alibiröst, som var lugn att lägga eftersom det då var rätt klart att det stod mellan q och artline?

Nickan1 har knappt skrivit och därför svår att säga nått om utifrån det. Sen som jag sa tidigare idag känns det typiskt som nått q hade kunnat göra att välja in en nybörjare till lyan, för hon vet att folk ursäktar mycket då och inte vill rösta på dem i första taget.

Jag vet inte riktigt vem Mada tror är ulv? Vi kan väl stryka Lenis, fio och @Paddington - två av dem är döda goda och den tredje är det väl ändå ingen som tror att hon är ond längre.

@Mirtai och @Niyama ? Sure, jag är game men vem skulle vara de tredje ulven isåfall?

Okey kan det inte vara så att fårulven helt enkelt röstat på någon helt annan ... de vet ju att goda lyan får raden ..jag tänker typ alibi 🤔
Om du är god och de inte visste att Q var ledarvarg så tänker jag alibiröst ..

Jag har inte suttit i lyan mer än ett par ggr och inte fån lyckades vi hitta den onda utanför förrän ganska sent i leken.

Du har helt rätt att jag snöat in på dig men när jag tänkt till lite så släpper jag dig..
Redan igår började jag fundera om inte fio hade fått raden med fårulvens dolda röst. Jag "ropade" lite efter den och detta tolkar jag som att hon faktiskt fått den raden. Det betyder att rösten från fårulven hamnade på någon annan än Art eller q.

var först glad över att LL snabbade upp leken, men nu när jag börjar läsa igenom leken igen så inser jag att jag hatar dubbel-lyncher :arghh:

Hemma igen, läget oförändrat för min anhöriga tyvärr. Eller ja man kan ju vara glad att det inte gått åt fel håll men det går heller inte åt rätt håll vilket är oroande. Ska försöka samla mig och rösta.

Jag har nu tittat igenom @Madalitso s inlägg och de var många men hyfsat innehållslösa (ja, jag kastar sten i glashus, I know) och då hittar jag två tydliga teoriinlägg:

Jag vet inte riktigt vem Mada tror är ulv? Vi kan väl stryka Lenis, fio och @Paddington - två av dem är döda goda och den tredje är det väl ändå ingen som tror att hon är ond längre.

@Mirtai och @Niyama ? Sure, jag är game men vem skulle vara de tredje ulven isåfall?
Just nu skulle jag gissa på cirkus. Sen om det visar sig att det var 5 onda ändå så jag behöver hitta en fjärde ulv så vet jag inte vem :crazy:

Jag tycker att de sista sidorna har varit proppfulla med OT-jidder förutom några substantiella inlägg. Jättesvårt med dubbellynch. Ett av dom är från Klara som alla fattar vilken roll hon har - det svåra för henne är såklart när hon måste gissa på vem som är ulv. Jag tror att hon och Paddi är de som går att hålla som goda - resten är fortfarande helt möjliga som ulvar för mig.

Det betyder att kvar finns tex Artline - som jag inte är övertygad vare sig åt det ena eller andra hållet. Eftersom hon inte åkte i Q lynchen så tänker jag fortfarade att det kan ha varit ett var lyan var tvugna att göra, offra ledarvargen Det som talar emot detta är att fio indikerar att PMrösten fanns men låg på någon annan utanför de som var uppe till diskussion och sen pratar om hon att den i sig skulle vara ett alibi.

Sen har vi Mirtai som jag röstat på flera gånger. Hon har gjort några missbedömningar dels i första lyhnch och hur hon tänkte då, sen en gång till. Jag tänker att det kanske är så att en ensam spelare har lite svårare att få till logik rakt igenom, lyan kan ju styra bättre hur röster hamnar och ffa vem som åker. Därför så kanske hennes logik blir "halt" - så jag tror faktiskt jag vågar sortera bort henne också en stund i allafall.

Madalitso LenaH, Niyama och nickan känns som de jag vill granska mer - om jag vänder på steken - vem av dessa borde q valt in i en lya? jag kan lätt tänka mig att hon valt in nickan för att det helt enkelt är en ny spelare och redan där har hon ett försprång. Sen tycker jag att Nickan har kämpat på bra och inte ser ut att ha "hjälp" av en lya, men helt ärligt jag har aldrig varit med om att lyan har talat om ens för en nybörjare hur den borde teoria och rösta.

Och helt klart är att q's godförklaringar av Lenis och fio är bara lur. Hon har inte pekat alls nån annanstans

LenaH då - jag tror ju att hon borde fattat att Q var ledarvarg å andra sidan är hon inte den som drar sig för att skjuta ner en kollega för att få ett alibi. Vad är egentligen bättre än göra som hon gjorde i DL2 då?

Niyama är nog ulv bara för att jag inte har reagerat på henne som jag brukar. När hon är god brukar jag alltid hitta saker att haka upp mig på :o:crazy:, i den här leken nån liten detalj ja, men inte så mycket.

Mada får jag inget grepp om hon kommer inte med mycket eget om jag får säga så - även hennes röst på q kan vara en möjlig alibihistoria. Samma sak med rösten på Niyama om hon är ulv. Känns som om hon dessutom upprepar samma teoriinlägg två gånger - (se LenaHs citat)

Jag har försökt teoria lite varje dag, och har sakta försökt få in alla på´en roll där de passar. Sen ska det ärligt sägas att jag inte har reagerat så mycket som jag brukar på folks inlägg. Känns som det ofta varit ganska tyst under dagarna utan att så många skriver, och få inlägg som gör några större analyser.

Jag hoppas verkligen att det bara är 3 ulvar och att vi får ut 2 ikväll, så är det bara en kvar att lyncha sen.

Jag vill rösta nu, för sen ska jag till stallet, och att hänga med lite och svara lite är okej från mobilen, men tycker det är jobbigt att rösta från den.

Madalitso röstar på cirkus för jag tror hon kan vara fårulven som alibiröstat på mirtai. Känns som hon har skrivit precis lagom mycket får att inte granskas för noga.

Madalitso röstar på Mirtai för jag tycker hon har känts lite off och följt med lite i spelet utan att sticka ut för mycket. Tänker också att hon akn ha fått alibiröster från fårulven.

Niyama är nog den tredje personen jag misstänker som ulv, men känner att det är bättre att samla röster och det verkar som fler av er andra misstänker mirtai än niyama.

Jag skulle behöva lägga min andra röst före 21 eftersom jag måste gå och lägga mig då (den där oförskämda väckarklockan har en hemskt ful ovana att ringa 4.30 på vardagarna). Men, jag vet inte vem jag ska lägga min röst på. :arghh:

Mina ulvkandidater, förutom cirkus, är just nu Madalitso, Niyama, LenaH och Mirtai. Får jag rösta på allihop?:o

Svårt med dubbellynch. JAg har inte granskat cirkus och Niyamas inlägg så mycket för jag inte har hunnit med det. Funderar också på LenaH, Artline och Paddington. Suck jag har ingen koll på nån känner jag för tillfället. Cirkus har reagerat på att hon inte har reagerat på Niyama som hon brukar när hon är god. Det är svårt för mig att dra några slutsatser av när jag inte spelat innan.Hon missade att rösta i en DL och hade troligtvis röstat på Q eller Paddington. Hon röstade på Mirtai igår för att M hade två teorier som spruckit.

Niyama röstade också på Mirtai igår. Hon tyckte att Q agerade konstigt och att hon tyckte det var konstigt agerat av Q oavsett vilken roll Q har. Nu vet vi att det var ledarvargen som Q var. Frågan är om Niyamas teoriande om Q är för att hon sitter i lyan eller inte?

Måste spalta upp lite för mig själv

Dödingar:
hemlig var bybo
Lenis var bybo
fio var tvilling
qitis var ledarvargen
Blacksmithfarm var bybo

Kvarvarande deltagare
Niyama
Madalitso
Artline
Paddington
LenaH
cirkus
Klara
nickan1
Mirtai

Kvarvarande roller
Ängel
Siare
tvilling
bybo/r

ulv i fårakläder
Ulvar
................................................

Efter en genomläsning av hela leken från A till Ö så går mina funderingar så här.

Jag sätter Artline, Klara (och gud hjälpe mig) LenaH åt godare håller för stunden. Klara för att hon är uppriktigt genuin i det hon skriver och jag tycker hon vänder och vrider bra på alla stenar. Artline tror jag att jag har fått in i pusslet, trots mina tidigare tankar och det vände redan igår. LenaH har jag alltid svårt att läsa, men jag tror att det har fallit på plats lite även där för mig, idag känner jag igen mer av den "gamla" Lena.

Så det lämnar Cirkus, Niyama, Madalitso, Nickan1 och Mirtai att hitta ulvarna bland.

Röstlista
Niyama röstar missar – Mirtai - Mirtai
Madalitso röstar Klara – qitis - Niyama
Artline röstar LenaH – Paddington - Lenis
hemlig röstar fio
Lenis röstar hemlig – Artline - Paddington
Paddington röstar hemlig - Artline - Lenis
fio
röstar hemlig – Artline, (artline) Lenis
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai – qitis – (Artline) Lenis
cirkus röstar Mirtai – missar, Mirtai
Klara röstar Madalitso – qitis - Lenis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar fio – missar, Paddington
Mirtai röstar bsf – LenaH - LenaH

Både Cirkus och Niyama har lagt två röster var på Mirtai. Känns konstigt om alla tre skulle vara i lyan tillsammans, speciellt efter igår när Cirkus lade första rösten på Mirtai tidigt och sedan la Niyama sin röst samtidigt som tre spelare till röstade exakt samtidigt 21.29. Utifrån vad andra har teoriat idag så tror jag att Cirkus hamnar i lyan för mig, men då är frågan om Mirtai/Niyama. Jag tror inte att Niyama och Mirtai är i lyan ihop (utifrån gårdagens röstning) så en av av dem men inte bägge skulle kunna vara där.

Mirtai har röstat bsf och sedan Lena 2ggr. Som jag skrev tidigare så tror jag inte Lena är i lyan längre även om jag kan vara lurad upp på läktaren.

Nickan1 tycker jag har gjort det väldigt bra för att vara nybörjare även om det är vissa saker som står ut för mig och (speciellt kring vissa felaktigheter å rösten på mig igår ;) ). Vet inte var jag har Nickan och förstår om hon är splittrad och inte kan tänkta på leken. Men hon står på min misstankelista så här långt.

Madalitso är slutligen oxå en av mina ulvkandidater, mest för jag inte har fått in henne i mitt pussel och jag inte fått en känsla av henne än.

Så frågan är vem ska bort?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar