Det är illa båda tvåVar detta verkligen bättre än madagaskar @Madalitso ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är illa båda tvåVar detta verkligen bättre än madagaskar @Madalitso ?
Påminn mig hur det fungerar. Lägger man två röster då?Vad säger ni om att försöka snabba på leken lite? Funderar på dubbellynch om det är okej med alla.
Ja, jag jag tänkte det!Påminn mig hur det fungerar. Lägger man två röster då?
Tja, det är ok med mig.Ja, jag jag tänkte det!
Nu har jag gått och funderat på det här hela dagen. Och jag vet inte om jag blir så mycket klokare.Jag har funderat fram och tillbaka oxå ang varför Artline överlevde men jag är inte så säker på att fåret missade att lägga sin dolda röst. Jag tror nog att fåret röstade och då undrar jag naturligtvis på vem och i vilket syfte.
Det man får komma ihåg är att den dolda rösten kan ju läggas precis när som helst så det betyder inte att personen måste vara online precis vid DL utan den kan ha lagts när som helst under dagen. jag är ju inte säker heller på att lyan uppfattat att Qitis faktiskt var ledarulven även om de tankarna var uppe för diskussion så ulvarna kan ju faktiskt ha trott att det stod mellan två goda. Så då är frågan vem rösten hamnade på och varför.
DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington
Jag, fio och Lenis röstade på Artline, (å eftersom jag vet vilken roll jag har och övriga var goda så vet jag att ingen av oss tre hade en dold röst).
På gitis röstade Madalitso, LenaH och Klara. Klara tycker jag har varit genuin hela leken igenom och kommer med bra tankar och funderingar så henne lägger jag åt sidan. Det gör att Mada och LenaH är kvar. Ingen av dem borde vara fårulven eftersom det ser ut att vara lottning mellan Artline och Qitis och hade någon av Mada och LenaH röstat dolt på någon annan så hade qitis bara fått två röster.
Mirtai, Niyama och Arline röstar udda och Cirkus och Nickan1 missar att rösta - någon av dessa borde då vara ledarulven.
Så vem röstade fårulven på och varför? Om fårulven nu la en dold betydelselös röst och vet att informationen hamnar i goda lyan - kan fårulven ha försökt skaffa alibi åt en kollega som inte låg risigt till? För varför rösta dolt på en god som inte låg dåligt till? Min fundering är att fårulven försökt skaffa alibi åt en kollega för att få in goda lyans inforad i lyan.
Lite tankar så där innan dl är väl att jag håller klara och LenaH åt det goda hållet just nu, tror inte ulvarna hade röstat på ledarvargen så tidigt i leken.
Jag har ingen aning om vilken roll Artline har, men hon blir nog också åt det godare hållet, för känns som ulvarna ändå försökt få fler röster på nån annan om det stod mellan 2 onda igår. Men jag vet inte.
Om art är god kan ju klart någon av dom som röstade på henne vara ulv som försöker rädda q.
Det är fio, Lenis och paddi som röstade där har jag för mig. Har väl egentligen inte fått nån jättetydlig känsla av någon av dom, men får väl läsa igenom igen om jag är kvar sen.
Niyama reagerade jag på igår att hon verkade försöka rikta misstankar från q? Hade några inlägg där hon pratade att q kunde vara skum på det sättet även som god och dylikt. Sen kom också ett inlägg där hon ifrågasatte att cirkus sagt att fio mycket väl kunde vara ond. Kanske en ulv som försöker rikta misstankar bort från kollegor, som då sitter i lyan med fio?
Cirkus verkar gräva på ett vettigt sätt, oklart dock om det betyder att hon är god.
Nickan1 hann inte skriva så mycket igår, så har ingen uppfattning om henne. Skulle dock mycket väl kunna tänka mig att q väljer in den nya spelaren i lyan, för folk undviker att rösta på en ny spelare i första taget och ursäktar många saker från dom.
Mirtai tycker jag känns lite virrig i sina teorier och röster, sen vet jag att jag tyckt det både gånger då hon varit god och när hon varit ond.
Tror det var alla. Nu ska jag göra annat, men kikar in vid nattdl, men sen kommer jag inte in igen förrens i eftermiddag
Okej, jag har nu i en halvtimme försökt få ihop det hur tanken hos ulvarna kan tänkas ha gått vid röstningen igår om art är ulv och jag bara knyter knut på min egen hjärna med olika scenario, så jag lämnar det åt andra. Däremot kan jag tycka det var lite svårt att hänga med i arts teorier igår och att de kändes virriga, men vet om det säger nått för jag vet inte hur hon brukar spela. Lägger därför henne lite åt sidan just nu i hopp om att hon ska skriva mer sen idag.
När jag kollade på klaras fina listor insåg jag att fio, lenis och paddington röstat på samma personer båda dl... Vet dock inte riktigt vad detta skulle innebära. Dock tror jag inte iaf alla 3 är ulvar, eller att båda tvillingarna finns hos dom 3, för det känns som man undvikit att rösta på samma 2 dl i rad i så fall.
LenaH och Klara verkar vettiga och jag håller dem nog mer åt det goda hållet än, med tanke på rösterna på q igår. Sen får man väl se om nån av dom plötsligt blir skitskum under kvällen.
Cirkus verkar ändå gräva på ett vettigt sätt. Jag kan vara grundlurad men håller nog henne också som försiktigt åt det goda hållet.
Mirtai och Niyama har jag inte riktigt koll på känner jag? Niyama röstar på mirtai pga av mirtais röst dl 1, men annars känns det inte som hon teoriar så mycket? Förutom det var det en del om att hon inte kände igen att q skulle spela som hon gjorde varkens som ond eller god, vilket jag funderade på om det var nån i lyan som försökte minska misstankarna mot q utan att sticka ut? Gjorde lite samma för fio i ett inlägg.
Mirtai känns som hennes teori igår mest kretsade kring LenaH och cirkus, som ju också var de som röstade på henne dl 1. Kan helt enkelt vara för att det var det hon kände hon hittade, men jag blir lite skum på det för att den leken tidigare då jag uppfattade som att Mirtai blev irriterad av att få röster så var hon ulv, så undrar om hon är det nu också och då ville rikta misstankar från sig själv till de som röstat på henne?
Sen är ju frågan om både Mirtai och Niyama sitter i lyan ihop? Var niyamas röst igår då en alibiröst, som var lugn att lägga eftersom det då var rätt klart att det stod mellan q och artline?
Nickan1 har knappt skrivit och därför svår att säga nått om utifrån det. Sen som jag sa tidigare idag känns det typiskt som nått q hade kunnat göra att välja in en nybörjare till lyan, för hon vet att folk ursäktar mycket då och inte vill rösta på dem i första taget.
Redan igår började jag fundera om inte fio hade fått raden med fårulvens dolda röst. Jag "ropade" lite efter den och detta tolkar jag som att hon faktiskt fått den raden. Det betyder att rösten från fårulven hamnade på någon annan än Art eller q.Okey kan det inte vara så att fårulven helt enkelt röstat på någon helt annan ... de vet ju att goda lyan får raden ..jag tänker typ alibi
Om du är god och de inte visste att Q var ledarvarg så tänker jag alibiröst ..
Jag har inte suttit i lyan mer än ett par ggr och inte fån lyckades vi hitta den onda utanför förrän ganska sent i leken.
Du har helt rätt att jag snöat in på dig men när jag tänkt till lite så släpper jag dig..
Just nu skulle jag gissa på cirkus. Sen om det visar sig att det var 5 onda ändå så jag behöver hitta en fjärde ulv så vet jag inte vemJag har nu tittat igenom @Madalitso s inlägg och de var många men hyfsat innehållslösa (ja, jag kastar sten i glashus, I know) och då hittar jag två tydliga teoriinlägg:
Jag vet inte riktigt vem Mada tror är ulv? Vi kan väl stryka Lenis, fio och @Paddington - två av dem är döda goda och den tredje är det väl ändå ingen som tror att hon är ond längre.
@Mirtai och @Niyama ? Sure, jag är game men vem skulle vara de tredje ulven isåfall?