Du gamla, du fria (Ulvlek)

Tack för omtanke @Madalitso @LenaH @hemlig varit upp till sjukhuset och sitter nu på ett café i närheten. Läget allvarligt men stabilt som läkarna säger, vad som nu exakt menas med det. Fick prata med en läkare. Finns inte så mycket jag kan göra just nu. Känns lite overkligt pratade med hen igårkväll och då kände sig hen lite piggare. Sen tog det dramatisk vändning i morse. Hen har legat inne i tre veckor det har gått upp och ner. Just nu inte kontaktbar. Ska försöka teoria lite och lägga en tidig röst för säkerhetsskull om det tar en vändning med min anhöriga. Annars kan jag alltid gå in och ändra rösten ikväll om jag läser något som får mig att ändra på det jag tänker. Men ni får ursäkta om jag lämnar mitt i något halvskrivet inlägg idag sjukhuset ringer om situationen ändras.

Tack för omtanke @Madalitso @LenaH @hemlig varit upp till sjukhuset och sitter nu på ett café i närheten. Läget allvarligt men stabilt som läkarna säger, vad som nu exakt menas med det. Fick prata med en läkare. Finns inte så mycket jag kan göra just nu. Känns lite overkligt pratade med hen igårkväll och då kände sig hen lite piggare. Sen tog det dramatisk vändning i morse. Hen har legat inne i tre veckor det har gått upp och ner. Just nu inte kontaktbar. Ska försöka teoria lite och lägga en tidig röst för säkerhetsskull om det tar en vändning med min anhöriga. Annars kan jag alltid gå in och ändra rösten ikväll om jag läser något som får mig att ändra på det jag tänker. Men ni får ursäkta om jag lämnar mitt i något halvskrivet inlägg idag sjukhuset ringer om situationen ändras.
ta hand om dig och de dina @nickan1 <3
det här är bara en lek, IRL går alltid före

Sen ÄR det en svår lek, väldigt lite info, vi ligger väl efter också med goda lyans spionrader, röster som inte är röster och för mig blir det alltid knepigare att hitta lyan när det finns tvillingar i leken för de gör att det blir svårare att se vilka som interagerar.

ja det här med att den info som finns kommer ut i en dag senare än vad det brukar känns otroligt förvirrande för mig (har inte varit med i ngn lek med god lya där infon inte skickas vidare samma speldygn vad jag kommer ihåg iaf)

Kram! IRL går före lek, så känn ingen stress över leken! :heart

ja det här med att den info som finns kommer ut i en dag senare än vad det brukar känns otroligt förvirrande för mig (har inte varit med i ngn lek med god lya där infon inte skickas vidare samma speldygn vad jag kommer ihåg iaf)
Jag håller med och det gör att pusslet blir försenat när man måste gå tillbaka ett dygn för att se effekterna av vad som kan ha hänt.
Dig har jag iaf avskrivit nu.

Jag lyfte ju den tanken igår före DL tror jag det var, när jag började vackla vad gällde @Artline. Det kan ha varit tidigare också, jag har ff rätt dålig överblick. :o

Jag är på samma linje som du just nu och tvekar sen mellan @Madalitso och @Niyama som ulv 3?
Fast nu kom jag på en tanke som inte slagit mig förut som skulle kunna förklara ett och annat! :idea:

Måste läsa lite. :)
Jag är fortfarande dessutom osäker på vart jag har dig, Mada och Niyama. Men jag tror ju inte att ni alla, plus då cirkus och Mirtai kan vara onda.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.49 Paddington röstar på Hemlig
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

DL2 21.30
18.00 Qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på Qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på Qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på Qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai

18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline

20.53 nickan1 röstar på Paddington
21.10 Madalitso röstar på Niyama
21.13 Mirtai röstar på LenaH
21.25 Lenis röstar på Paddington
21.26 Klara röstar på Lenis
21.27 LenaH ändrar röst till Lenis
21.29 Paddington röstar på Lenis
21.29 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Lenis
21.30 fio ändrar röst till Lenis

Jag är fortfarande dessutom osäker på vart jag har dig, Mada och Niyama. Men jag tror ju inte att ni alla, plus då cirkus och Mirtai kan vara onda.
Jag tvekar mellan måfå och Niyama men har en tanke om Niyama som jag vill få bekräftad.
Frågan är vem som ska bekräfta den! :rofl:

• Gilla
Reactions: fio
Jag hakar fortfarande upp mig på vad som hände i Dl2. Varför överlevde Artline?

Jag tror att Artline är god, enligt mina teorier och funderingar igår strax innan klockan tio, inlägg nummer 436. Därför borde den dolda rösten ha räddat q. Men det gjorde den inte. Och jag tror att det beror på att den som skulle lägga den inte röstade alls i detta dl. Det lämnar cirkus och nickan1 som alternativ. nickan1 har jag för tillfället avskrivit som ulv, hennes teorier igår lämnar hål som jag inte tror hade funnits där om hon hade haft hjälp från lyan. Så cirkus. Jag har suttit och gått igenom hennes inlägg, och hon teoriar bra. Men, cirkus teoriar bra oavsett vilken roll hon har, och jag har blivit lurad av henne förr.

Dessutom, om Mirtai sitter i lyan (vilket jag kanske tror, kanske inte) stämmer det himla bra med att cirkus skulle vara utklädd i fårakläder. Alibirösta allt du kan, gå hårt åt en kollega utan att det spelar någon som helst roll i slutänden.

Jag är helt enkelt rätt misstänksam mot cirkus just nu.

Jag har funderat fram och tillbaka oxå ang varför Artline överlevde men jag är inte så säker på att fåret missade att lägga sin dolda röst. Jag tror nog att fåret röstade och då undrar jag naturligtvis på vem och i vilket syfte.

Det man får komma ihåg är att den dolda rösten kan ju läggas precis när som helst så det betyder inte att personen måste vara online precis vid DL utan den kan ha lagts när som helst under dagen. jag är ju inte säker heller på att lyan uppfattat att Qitis faktiskt var ledarulven även om de tankarna var uppe för diskussion så ulvarna kan ju faktiskt ha trott att det stod mellan två goda. Så då är frågan vem rösten hamnade på och varför.

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Jag, fio och Lenis röstade på Artline, (å eftersom jag vet vilken roll jag har och övriga var goda så vet jag att ingen av oss tre hade en dold röst).
På gitis röstade Madalitso, LenaH och Klara. Klara tycker jag har varit genuin hela leken igenom och kommer med bra tankar och funderingar så henne lägger jag åt sidan. Det gör att Mada och LenaH är kvar. Ingen av dem borde vara fårulven eftersom det ser ut att vara lottning mellan Artline och Qitis och hade någon av Mada och LenaH röstat dolt på någon annan så hade qitis bara fått två röster.

Mirtai, Niyama och Arline röstar udda och Cirkus och Nickan1 missar att rösta - någon av dessa borde då vara ledarulven.

Så vem röstade fårulven på och varför? Om fårulven nu la en dold betydelselös röst och vet att informationen hamnar i goda lyan - kan fårulven ha försökt skaffa alibi åt en kollega som inte låg risigt till? För varför rösta dolt på en god som inte låg dåligt till? Min fundering är att fårulven försökt skaffa alibi åt en kollega för att få in goda lyans inforad i lyan.

Senast ändrad:
Skriver från mobilen nu så jag försöker inte göra så långa inlägg. Jag tycker det är ett bra sätt att skingra tankarna litegrann. Men om jag virrar till det så är jag tacksam om ni uppmärksammar mig på det för jag är splittrad i tankarna helt klart.

Artline skriver i några inlägg att det ger mer att rösta på henne och att hon inte har något emot att bli lynchad. Funderar på vad detta betyder. Har också skrivit ut att hon är god. Jag funderar på henne är det bara ett sätt att försöka få oss in på ett annat spår eller inte? Sitter A i lyan och isåfall med vilka? Skriver sen att det ger mer svar att rösta på henne. Är detta ulvigt eller inte? Jag vet inte kanske för att jag är för ny på detta.Röstade på Lenis igår med motiveringen att hon kan ha försökt rädda Q . Nu vet vi att Lenis var bybo så frågan är om detta är ett sätt att ge sig själv alibi om A sitter i lyan?

Senast ändrad:
Missade i mitt ovanstående inlägg #711 skriva att jag inte tror Artline är ledarulven i den kvintetten å jag börjar avskriva henne från ulvlistan för tillfället oxå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar