Du gamla, du fria (Ulvlek)

Okey kan det inte vara så att fårulven helt enkelt röstat på någon helt annan ... de vet ju att goda lyan får raden ..jag tänker typ alibi 🤔
Om du är god och de inte visste att Q var ledarvarg så tänker jag alibiröst ..

.

Fast att goda lyan får en rad betyder ju inte att den infon kommer ut i leken. Även om just den raden efter gårdagen hade kunnat bringa lite ljus i mörkret.

Vem menar du skulle alibiröstat? Jag fattar inte alls.

Nej men helt seriöst så tycker inte jag du kommit med så värstans mycket hittills @LenaH inte alls i närheten av vad du brukar när du är god. Det är möjligt att jag sticker ut hakan här men du känns mer hårig än vad du brukar göra när du är god!

Bor du också i närheten?
Bor just där, som tur är drar det åt fel håll från oss. För det är inte långt fågelvägen :nailbiting:

Vilken aktivitet det blev! Hinner inte med här i kulisserna ens :laugh:
Ja, jag ser röken från mitt sovrumsfönster och ligger och lyssnar på helikoptrarna. :down:

:down: Jag lider verkligen med er! Hoppas de får lite bukt med branden under dagen nu!

Åh nej! 😩
Har vänner som flyttat sina hästar för säkerhetsskull, otäckt är det!
Den här bilden är från igår kväll, idag tror jag kanske att röken ligger åt ett annat håll, det syns inte lika mycket idag.

20180609_195330.webp
Men nu lämnar jag det här ämnet i den här tråden.

Inser att jag glömde lite färger igår.

DL 1 22.00
11.43 Blacksmithfarm röstar på fio
16.40 nickan1 röstar på fio
16.51 Artline röstar på LenaH
20:18 Hemlig röstar på fio
20.29 Lenis röstar på hemlig
20.53 Klara röstar på Madalitso
21.39 Madalitso röstar på Klara
21.46 Mirtai röster på BSF
21.49 Paddington röstar på Hemlig
21.52 LenaH röstar på Mirtai
21.56 Fio röstar på hemlig
21.58 Qitis röstar på hemlig
21.58 Cirkus röstar på mirtai

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Röstlista dl 3
18.07 Cirkus röstar på Mirtai

18.39 fio röstar på Artline
19.59 LenaH röstar på Artline

20.53 nickan1 röstar på Paddington
21.10 Madalitso röstar på Niyama
21.13 Mirtai röstar på LenaH
21.25 Lenis röstar på Paddington
21.26 Klara röstar på Lenis
21.27 LenaH ändrar röst till Lenis
21.29 Paddington röstar på Lenis
21.29 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Lenis
21.30 fio ändrar röst till Lenis

Niyama röstar missad - Mirtai - Mirtai
Madalitso röstar Klara - qitis - Niyama
Artline röstar LenaH - Paddington - Lenis
hemlig röstar fio
Lenis röstar
hemlig - Artline - Paddington
Paddington röstar hemlig - Artline - Lenis
fio röstar hemlig - Artline - (Artline) Lenis
qitis röstar hemlig - Klara
LenaH röstar Mirtai - qitis - (Artline) Lenis
cirkus röstar Mirtai - missad - Mirtai
Klara röstar Madalitso - qitis - Lenis
Blacksmithfarm röstar fio
nickan1 röstar fio - missad - Paddington
Mirtai röstar bsf - LenaH - LenaH

Niyama
Madalitso
Artline
hemlig var bybo
Lenis var bybo
Paddington
fio
qitis var ledarvargen
LenaH
cirkus
Klara
Blacksmithfarm var bybo
nickan1
Mirtai

Cirkus och Mirtai: Jag tror att någon av dem är onda. Antigen har Cikrus rätt i sina teorier eller så har hon fel och försöker få ut en god. Men givetvis kan de båda vara goda.
Har du något skäl till att cirkus och Mirtai inte kan vara onda tillsammans? Jag vet att cirkus röstat på Mirtai bägge gångerna hon har röstat, men min erfarenhet av cirkus är att hon absolut inte drar sig för att alibirösta.

Jag har inte hunnit gå igenom vare sig Mirtai eller Cirkus, så jag vet egentligen inte vart jag har någon av dem.

Klara röstar på Lenis

Jag hinner inte fundera på något annat. Jag tror att Lenis tog chansen att försöka rädda kvar q igår.
Eller så är det inte så att @fio och @Lenis är färgade av att ha varit tvillingar i förra leken, de kanske är i lyan ihop den här gången och kör på tvillingsamspelet?

Äh, LenaH röstar på Lenis för att jag tror att q försökte vinka om att de skulle vara tvillingar fast de i själva verket är i lyan och jag tror fler är benägna att rösta på Lenis.
Paddington röstar på Lenis för jag tror Q har försökt skapa falskt alibi mellan Lenis/fio och för att rädda mig själv
Artline röstar på Lenis.
Hon kan ha försökt rädda Q igår och jag tror mer som henne som ulv än paddi.
Ok.

fio ändrar röst till Lenis

kan vara så att hon är ulv och försöker få det att se ut som om vi är i samma lag

Jag måste fundera lite över vad som hände igår. Så jag har samlat ihop röstinläggen på Lenis. Frågan är ju om lyan hakade på och såg chansen att få ut en god, eller som de bara lutade sig tillbaka och lät goda lyncha varandra. Eller lite av varje...

Jag, Paddi, fio, LenaH och Artline röstade i alla fall på Lenis. Av dessa känner jag mig osäker på vart jag har LenaH och Artline, Paddi och fio har jag satt åt sidan sedan innan. Jag är ju också tveksam till att Artline är ond, men där är jag mindre säker. Återstår LenaH som jag inte har någon koll på alls. Där måste jag läsa på mer.

Jag ska bort ikväll och måste rösta lite tidigt.

Jag gjorde ett långt teoriinlägg innan NattDL och mina funderingar har inte ändrats nämnvärt sedan sedan dess.

Det hade varit bra att veta var extrarösten hamnade för det borde kunna utreda om den låg på Art eller om den låg på någon annan - eller inte alls. Låg den på Art så är Art troligen god och då faller mina misstanker på de som röstade på henne - möjligt Paddi borträknad iom tankarna som Klara luftade nu på dagen. Låg den på någon annan så känns Art sannolikt som en Ulv - och ulvarna valde alltså att offra q (om de fattade att hon var varg). I den gruppen återstår då fio och Lenis. Jag har fortfarande q's märkliga "testamente" i minnet och jag undrar vad det var bra för och vad hon försöker få oss att tro. Nåt lurt är det i allafall.

Jag har svårt att tro att LenaH inte skulle upptäckt q som varg - så henne lägger jag åt sidan för stunden.

Då återstår Madalitso, Nyama, Mirtai och nickan - det som skaver att jag inte har tyckt att Niyama varit skitskum - det tycker jag alltid när vi bägge är goda, lite små underligheter - men inte sådär så jag reagerat jättemycket. nickan har visat för lite för att jag ska våga dra nån slutsats. Madalitso önskar jag också se mer ifrån - även om det kom ett inlägg tidigare idag.

Så då återstår bara Mirtai som haft två teorier som spruckit - dels den första som var skitskum med BSF som ulv odh nickan som följande ulv, eller teorin om mig som ledarvarg och LenaH som ulv.

cirkus röstar därför på Mirtai
Jag måste oxå rösta tidigt men Jag Har iallafall möjlighet att komma in under kvällen och kolla och ändra om det skulle behövas.

fio röstar på Artline

Jag tror lyan räddade Artline igår och la den dolda rösten på Q , sannolikheten är inte stor att den dolda rösten hamnade på någon annan eller att det ens missades
När jag tittar på denna och försöker bena ut något så funderar jag på om inte @Artline själv kan vara fårulven.

Jag har oerhört svårt att tro att man i den rollen lägger samma röst i leken som dolt och då kan man också kosta på sig att lägga en uddaröst fast man själv lever farligt.

Jag tar även med rösten på mig DL1 i beräkningen - den var väldigt lätt men det gör ju inget om man i verkligheten röstat på någon annan?

Jag famlar lite här men tänker att antingen är Art fårulv eller möjligtvis bybo och jag är beredd att ta risken.

Så enligt ovan: LenaH röstar på Artline
nickan1 röstar på Paddington med motiveringen att hon i ett inlägg skriver att hon måste vara helt off i leken som både missar att Hemlig var bybo och att Q var ledarvarg. Jag tror det är ett sätt att försöka ge sig själv alibi och P sitter i lyan.
Jag vill rösta så jag inte glömmer bort att hålla koll på dl.

Jag tänker faktiskt inte ge mig in i debatten kring artline, jag blir bara mer och mer förvirrad. Oavsett vilken roll hon har så är hon inte ensam ond kvar (om inte LL haft riktigt kul när hon gjorde leken och bestämde sig för att bara ha en fårulv i lyan, och bara skrivit ut ulvar i rollistan för att luras). Så kan titta mer på henne imorgon om hon inte åker innan dess.

Madalitso röstar på Niyama För jag tycker inte jag får någon koll på henne, och för att jag tänker att hon kanske försökte avleda misstankar från q igår.
Mirtai röstar på LenaH

För att jag inte upplever att hon letar ulvar på samma sätt som när hon är god
Lenis röstar på Paddington

För att jag tycker att hon rotar bra men fastnar på mig för att vi tänker likadant, jag tycker det är helt ologiskt om man letar onda.
Niyama röstar på Mirtai

enligt tidigare teorier, och att hon just blev en möjlig fårulv (tror jag?) och att jag tycker hon även idag lägger en "dålig" röst. Och den här Artline-grejen hinner jag inte ta ställning till nu.

Här är övriga röstinlägg, inklusive de som senare ändrades.

Bara så att jag har allt samlat och slipper sitta och bläddra fram och tillbaka.

Jag funderar på om Niyama kan vara fårulven? Rösterna kom väldigt snabbt på slutet, så kan vara att hon röstade på mirtai öppet med dold röst på art eller paddington för att kunna alibirösta (tänker nu att mirtai är ulv) och ändå få ut en god, men så det skulle kunna skyllas på lottning. Tänker att hon ju kanske inte hann se rösterna på Lenis?

Jag måste fundera lite över vad som hände igår. Så jag har samlat ihop röstinläggen på Lenis. Frågan är ju om lyan hakade på och såg chansen att få ut en god, eller som de bara lutade sig tillbaka och lät goda lyncha varandra. Eller lite av varje...

Jag, Paddi, fio, LenaH och Artline röstade i alla fall på Lenis. Av dessa känner jag mig osäker på vart jag har LenaH och Artline, Paddi och fio har jag satt åt sidan sedan innan. Jag är ju också tveksam till att Artline är ond, men där är jag mindre säker. Återstår LenaH som jag inte har någon koll på alls. Där måste jag läsa på mer.
Varför har du satt fio åt sidan?

Nej men helt seriöst så tycker inte jag du kommit med så värstans mycket hittills @LenaH inte alls i närheten av vad du brukar när du är god. Det är möjligt att jag sticker ut hakan här men du känns mer hårig än vad du brukar göra när du är god!
Nej jag är verkligen helt clueless.
Jag tänker det är lika bra att säga det ifall jag skulle bli käk så ingen tror jag var nåt på spåren och försöker läsa in nåt som inte finns.

Ska läsa om (från datorn! :bow:) idag så kanske jag får bättre överblick.

Sen ÄR det en svår lek, väldigt lite info, vi ligger väl efter också med goda lyans spionrader, röster som inte är röster och för mig blir det alltid knepigare att hitta lyan när det finns tvillingar i leken för de gör att det blir svårare att se vilka som interagerar.

Utan att säga för mycket så har jag placerat in henne på goda sidan i mitt pussel genom hennes och andras agerande.

Jag kan självklart ha fel, men just nu väljer jag att vända blickarna åt andra håll.
Jag börjar känna att mitt pussel är lite annorlunda från ditt och det oroar mig lite? Jag är inte säker på att jag ser det du gör kring fio, om jag nu ens har rätt i vad det är du ser :crazy:

Nej jag är verkligen helt clueless.
Jag tänker det är lika bra att säga det ifall jag skulle bli käk så ingen tror jag var nåt på spåren och försöker läsa in nåt som inte finns.

Ska läsa om (från datorn! :bow:) idag så kanske jag får bättre överblick.

Sen ÄR det en svår lek, väldigt lite info, vi ligger väl efter också med goda lyans spionrader, röster som inte är röster och för mig blir det alltid knepigare att hitta lyan när det finns tvillingar i leken för de gör att det blir svårare att se vilka som interagerar.
Jag hänger inte alls med i det här med goda lyan och spionraden. När får de den? När delar de den vidare? När får någon spelare ta del av den? Kan någon förklara för mig?

Jag börjar känna att mitt pussel är lite annorlunda från ditt och det oroar mig lite? Jag är inte säker på att jag ser det du gör kring fio, om jag nu ens har rätt i vad det är du ser :crazy:
Som sagt, jag är inte helt säker. Men jag har andra jag vill titta på i första hand.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 573
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar