Du gamla, du fria (Ulvlek)

@bollen__ den dolda rösten räknas väl inte om man inte röstat öppet?
Man måste ju rösta i tråden, för annars avslöjar man ju vem man är förstås. Men om man lagt den dolda rösten som räknas och av någon anledning missar i tråden hade jag räknat med den dolda rösten. Här kanske olika LLs tänker olika..

Man måste ju rösta i tråden, för annars avslöjar man ju vem man är förstås. Men om man lagt den dolda rösten som räknas och av någon anledning missar i tråden hade jag räknat med den dolda rösten. Här kanske olika LLs tänker olika..
Va? För att förtydliga: Om jag är fårulv och röstar dolt på @Paddington men missar att rösta öppet så räknas min dolda röst?

LenaH röstade också på Lenis med min motivering var att q försökte godförklara Lenis som en vinkning till lyan. Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta.

Senast ändrad:
LenaH röstade också på Lenis med en motivering att Lenis försökte vinka till Q. Om LenaH sitter i lyan kan det vara ett sätt att ge sig själv alibi genom att nämna Q?
Nej det gjorde jag inte.
Lenis kan inte ha försökt vinka till q, min motivering var att q försökte godförklara Lenis som en vinkning till lyan.

Fio röstade på artline igår för att hon tror att Artline blev räddad av lyan och lade den dolda rösten på Q. Vet inte vad jag ska tro om den motiveringen men att A sitter i lyan känns troligt just nu. Men jag vet inte kan vara så att mina förvirrade tankar just nu ställer till det för mig.

Jag har funderat fram och tillbaka oxå ang varför Artline överlevde men jag är inte så säker på att fåret missade att lägga sin dolda röst. Jag tror nog att fåret röstade och då undrar jag naturligtvis på vem och i vilket syfte.

Det man får komma ihåg är att den dolda rösten kan ju läggas precis när som helst så det betyder inte att personen måste vara online precis vid DL utan den kan ha lagts när som helst under dagen. jag är ju inte säker heller på att lyan uppfattat att Qitis faktiskt var ledarulven även om de tankarna var uppe för diskussion så ulvarna kan ju faktiskt ha trott att det stod mellan två goda. Så då är frågan vem rösten hamnade på och varför.

DL2 21.30
18.00 qitis röstar på Klara
20.08 Madalitso röstar på qitis
21.00 Mirtai röstar på LenaH
21.03 LenaH röstar på qitis
21.09 Paddington röstar på Artline
21.23 fio röstar på Artline
21.25 Lenis röstar på Artline
21.25 Klara röstar på qitis
21.28 Niyama röstar på Mirtai
21.29 Artline röstar på Paddington

Jag, fio och Lenis röstade på Artline, (å eftersom jag vet vilken roll jag har och övriga var goda så vet jag att ingen av oss tre hade en dold röst).
På gitis röstade Madalitso, LenaH och Klara. Klara tycker jag har varit genuin hela leken igenom och kommer med bra tankar och funderingar så henne lägger jag åt sidan. Det gör att Mada och LenaH är kvar. Ingen av dem borde vara fårulven eftersom det ser ut att vara lottning mellan Artline och Qitis och hade någon av Mada och LenaH röstat dolt på någon annan så hade qitis bara fått två röster.

Mirtai, Niyama och Arline röstar udda och Cirkus och Nickan1 missar att rösta - någon av dessa borde då vara ledarulven.

Så vem röstade fårulven på och varför? Om fårulven nu la en dold betydelselös röst och vet att informationen hamnar i goda lyan - kan fårulven ha försökt skaffa alibi åt en kollega som inte låg risigt till? För varför rösta dolt på en god som inte låg dåligt till? Min fundering är att fårulven försökt skaffa alibi åt en kollega för att få in goda lyans inforad i lyan.
Du har självklart rätt i att den dolda rösten kan ha lagt tidigare. Det vanskliga i det är ju att man inte kan vara med och styra på slutet.

Jag håller ändå nu fast vid min teori, jag får fundera vidare på det hela lite senare när jag kommer hem igen.

Jag är fortfarande väldigt lur på @cirkus som verkligen har hängt sig fast vid mig och inte kan se några alternativ till att jag är förvirrad med dålig koll.

I övrigt vill jag lägga @Klara och @Paddington åt sidan, de känns som att de verkligen anstränger sig och vill hitta onda på ett sätt som jag känner mig trygg med.
Klara la även tredjerösten på vargen qitis, vilken hon (om man utgår från att lyan hittat henne) inte borde ha gjort.

Då återstår Madalitso, Niyama, LenaH, Artline och Nickan1

Artline var hårt ansatt men de flesta verkar ha släppt henne. Jag är väldigt osäker på Art men som det är nu tänker jag lita på de som jag tror är goda med mer koll än mig så släpper henne för stunden.

LenaH har jag röstat på två gånger, men med pusslandet som pågår kanske hon ändå är god? Det är som alltid så att jag har alldeles för många onda på min lista :p

Niyama har jag dålig koll på. Hon har röstat på mig i två lyncher.

Nickan1 har röstat på fio och Paddington samt att hon i andra lynchen missade att rösta. jag tycker alltid att det är jättesvårt med nya användare.

Madalitso har på något sätt blivit ganska osynlig och god. Hon har röstat klara-qitis-niyama. Smyger med på ett sätt som kanske är ulvigt?

Sammanfattningsvis gör det här att jag vill ha cirkus i lyan, tillsammans med någon av de fetade ovan. LenaH och Artline är de jag har som minst misstänkta av dem.

Jag har just läst igenom de senaste timmarnas diskussion. Och just nu håller jag nog klara och Paddington åt det goda hållet.
Jag tror inte heller att Artline är ulv, kan inte förstå varför hon om hon vore ulv inte röstade på q dl2.
nickan1 är jättesvårt att säga nått om tycker jag, men finns ändå lite som tyder på att hon inte är i lyan...
Mina misstankar mot Niyama och mirtai kvarstår nog från igår.
Sen är det LenaH och cirkus kvar att pussla in. LenaH känns som hon gräver genuint. Det tycker jag väl egentligen om cirkus också, men kan ju klart vara en ond.

Tänker att om Niyama eller cirkus är fårulven och mirtai är en ulv så blir det ju ett bra alibi när de röstar på mirtai när ingen annan gör det och ena rösten dessutom egentligen hamnar på någon annan...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar