Du gamla, du fria (Ulvlek)

Sen idag ska jag erkänna att jag är osäker på varför just uddarösterna skulle va från onda?

Ja eller om det är siaren som lagt en sån röst som q också babblade om. Jag tycker att Q agerar sjukt märkligt - hon skjuter både högt och lågt och jag saknar verkligen den röda tråden.

Alltså jag förstår hur du tänker, men jag tror inte att en ond roll utanför lyan (inte ens om det är Q) har hittat goda roller som hör ihop redan; det känns helt osannolikt för mig.

Däremot så kan jag tänka mig att den onda utanför lyan gjort allt för att inte bli käk
Q brukar väl börja hitta saker typ sekunden efter att leken startat. Men att hon skulle hittat nåt så viktigt att hon skulle chansa på att skriva ut det i tråden i det här läget? Nja, oavsett roll.

Ja eller om det är siaren som lagt en sån röst som q också babblade om. Jag tycker att Q agerar sjukt märkligt - hon skjuter både högt och lågt och jag saknar verkligen den röda tråden.
Ja! Hon känns inte som vanligt och sedan skrev hon för snälla saker om mig :p

Visserligen behövde väl fio mer försvar igår (nu minns jag dock inte hur mycket Lenis försvarade henne ens) men känns ganska osannolikt att just de två blivit tvillingar igen. Är du nya Hedinn, som skriver vad jag tänker förresten? :p

Men vadå behövde försvar? Alltså jag fattar inte varför så himla många plötsligt håller fio som god och att nån tvilling har försvarat henne.

Asmärkligt att inte första tanken är ulv som är räddad

Har heller aldrig hört det innan?
jag har gjort ngt liknande men då när jag var jägare - röstade på en helt udda kandidat i första DL för att sedan jaga samma person första natten (i en lek m god spion och ingen ond spion)

Absolut inget som jag upplever är vanligt eller "facit" att siaren ska göra.

Men vadå behövde försvar? Alltså jag fattar inte varför så himla många plötsligt håller fio som god och att nån tvilling har försvarat henne.

Jämfört med förra leken. Jag håller dock inte fio som god? Hon är helt neutral för mig. Tvärtom skrev jag ju, verkar osannolikt att exakt samma personer blivit tvillingar igen.

Jag ska ut till hästen nu, och vet inte om jag hinner in igen till dl, så får rösta nu.

Madalitso röstar på qitis , för jag hänger inte med i hennes resonemang och tycker inte hon spelar som hon brukar göra som god.
Sen vet jag att det är några som lyft att hon kan vara ledarvargen, och självklart är det bättre att få ut ulvar en ledarvargen till att börja med, men det här är det enda jag reagerat så mycket på att jag känner rmig bekväm med att rösta där.

Om jag hinner in igen innan dl och det framkommit nått annat då så kan jag ju ändra.

Men efter att ha läst igenom leken så föstår jag rösterna på henne för det kändes verkligen som hemlig ville lynchas och jag är tveksam till om någon trodde att hon verkligen var ond? @Paddington och @qitis ?
jag var nog lite trög igår, men jag hade ingen tanke på att hemlig skulle vilja offra sig - jag blev fundersam över att hon inte ville fundera ett varv till på sin teori (som hon fått lite om bakfoten), å det var det skummaste jag hittade igår. Sedan som vanligtvis med förstadagsröster så var det väl inte precis den starkaste teorin bakom.

Om jag nu ska spinna vidare på min tanke att fio är god så skulle det i så fall innebära att det var två goda uppe till lynch igår Och OM så är fallet så skulle jag tro att ulvarna hellre la en uddaröst för att inte vara delaktiga i en lynch mot en god

Det var lite så jag tänkte igår efter att jag hade fått 3 röster..

Fortsätter läsa....

Jag håller dock inte fio som god utan jag tyckte inte hon var såpass skum igår så hon förtjänade 3 snabba röster

jag var nog lite trög igår, men jag hade ingen tanke på att hemlig skulle vilja offra sig - jag blev fundersam över att hon inte ville fundera ett varv till på sin teori (som hon fått lite om bakfoten), å det var det skummaste jag hittade igår. Sedan som vanligtvis med förstadagsröster så var det väl inte precis den starkaste teorin bakom.
Men det var flera som skrev att hemlig troligen inte var ond? Lena till ex. Var inte det något du tänkte på?

Första lynchen är skit svår. Men som sagt hemlig är lätt att misstänka.

Jag är ute på stan och roar mig, ska försöka formulera något vettigt lite senare

BD02E34B-F6BB-43DA-BF3A-5D35E58AE5AF.webp

Jag har några jag har reagerat mer på och några andra mindre.

Q är ungefär hur konstig som helst när hon godförklarar Lenis och fio helt out of the blue och nån mer förklaring har inte kommit, även om de nu är tvillingar är det helt skumt att outa det så tidigt om man *vet* . Också konstigt att hon inte *ser* det jag tyckte var uppenbart med hemlig. Paddi är underlig av samma skäl - ingen av dessa är nybörjare och därför blir jag suspekt på dom. Det i sin tur gör att de kanske är i lyan med fio som helt utan anledning har hamnat off grid hos så många - jag blir snarare misstänksam mot den här trion

Mirtai - hennes märkliga teori om bsf som ulv och nickan som också ska vara ulv som följer känns också asskum. Sen var det teorin om mig som ledarvarg som följde LenaH - hade det inte varit för att jag vet min roll hade det varit en rimlig tanke.

Jag håller dock inte fio som god utan jag tyckte inte hon var såpass skum igår så hon förtjänade 3 snabba röster

Det håller jag med om - igår alltså - men nu med facit att hemlig var god och fick en massa röster på slutet så utesluter i allafall inte jag att det var för att rädda en ond fio.

Men det var flera som skrev att hemlig troligen inte var ond? Lena till ex. Var inte det något du tänkte på?

nej, det var faktiskt inte något jag reflekterade över igår (och jag tänker inte låtsats som om jag gjorde det heller, för att försöka ställa mig i bättre dagar idag).

Jag tyckte Hemlig var skummare än övrigt som skrivits i tråden och därför hamnade min röst där

Jag gick tillbaka och kollade - klockan 21:35 typ skrev jag att jag nog tolkade hemlig som en god med oviktig roll. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att både du och Q ändå röstade på henne

Jag skrev att de tre som var skumma var de tre som röstade på mig, jag skrev oxå att jag inte trodde de satt i lyan ihop eller att alla tre ens var onda...
Det visade sig stämma!

Jag tror faktiskt inte alla tre var goda, känns inte rimligt! Jag tror lyan utnyttjar nickan till sin fördel genom att hon är ny och kan komma undan med en andraröst i dl 1. Sen var det ju bara bonus att även hemlig hakade på! Är sjukt ovanligt att någon får mer än två röster i dl 1 om det inte är något väldigt märkligt som sker... Tror lite som Q som jag även skrev igår att lyan nog inte la sina röster på mig förutom eventuellt nickan då om min teori stämmer

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Vad gör vi? Del CCV